Z zegarmistrzowską precyzją
Tak ogromna oferta produktowa oraz intensywny rozwój w połączeniu z wielokanałową siecią sprzedaży, wymagają wysokiej efektywności oraz szczególnego skupienia na procesach logistycznych. W tym aspekcie grupa SEB może liczyć na profesjonalne wsparcie lidera branży TSL w Europie Centralnej FM Logistic. Dystrybucja do sklepów i galerii handlowych to wymagający proces, w którym liczy się przede wszystkim czas. Galerie handlowe czy nawet lokalne przepisy jasno określają bowiem, w jakich godzinach musi się odbyć dostawa.Niekiedy okienko czasowe to zaledwie kilkanaście, maksymalnie kilkadziesiąt minut. Między innymi z tych powodów szukaliśmy rzetelnego partnera logistycznego, który dysponuje odpowiednio rozbudowaną infrastrukturą i sprosta temu zadaniu. Dzięki cross-dockom FM Logistic towar, który przechowywany jest w naszym głównym magazynie w Sered na Słowacji, trafia do sklepów na czas mówi Sébastien Mauriange, Logistics Operations Director EE w Grupie SEB.
Wyzwanie zaakceptowane
Czas to nie jedyna kwestia, którą pod uwagę musi wziąć operator logistyczny. Niejednokrotnie bowiem sklepy czy galerie handlowe, znajdują się w centrach miast, do których dostępu nie mają samochody ciężarowe.Poza tym: ograniczona liczba ramp, mała powierzchnia magazynowa w sklepie, niewielki personel i konieczność kontroli wagi pojedynczych palet, które pracownicy zwykle przeciągają za pomocą ręcznych wózków. Wszystko to sprawia, że dostawa towaru musi być precyzyjnie zaplanowana, a wszystkie jej elementy idealnie skoordynowane. Mamy świadomość, że jeśli zawiedziemy, sklep zostanie bez towaru, a to sytuacja niedopuszczalna dodaje Magdalena Wójcik, Senior Business Development Manager w FM Logistic CE.Jak podkreślają przedstawiciele SEB i FM Logistic, kluczem do sukcesu jest komunikacja, a wszystko zaczyna się już w głównym magazynie.
Najważniejsza jest terminowość i realizacja załadunku zgodnie z planem. Każde opóźnienie transportu wpływa na pracę całego magazynu, ogranicza bowiem możliwości operacyjne, zarówno jeśli chodzi o przestrzeń, jak i zaangażowanie pracowników. Wszystko sprowadza się więc do dobrej komunikacji z realizatorem transportu i szybkiego reagowania na wszelkie zmiany podkreśla Branislav Hubinsky, Distribution Manager EE.
Tendencja wzrostowa
Elastyczność i responsywność, a także proaktywność to, jak się okazuje, najważniejsze w tej współpracy cechy operatora logistycznego.Źródło: FM Logistic Central Europe