Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Załadować na ciężarówkę, przewieźć do punktu docelowego i rozładować...

Utworzona: 2024-01-31


Wielu z nas transport i dystrybucję sprowadza jedynie do tych kilku prostych czynności. W rzeczywistości każda z nich obwarowana jest wieloma wymaganiami i trudnościami, które musi pokonać operator logistyczny.

Gdy punktem docelowym jest sklep w centrum miasta, czy galeria handlowa, czynników, które trzeba wziąć pod uwagę jest cała lista. Dostosować do nich musi się FM Logistic, który odpowiedzialny jest za dystrybucję produktów marek Tefal, Krups czy WMF. Grupa SEB to wiodący na świecie producent małego sprzętu AGD i profesjonalnych ekspresów do kawy. Produkty z portfolio grupy obecne są w 150 krajach na świecie, także w Polsce. W sumie z fabryk SEB wychodzą sprzęty i akcesoria aż 35 marek, w Polsce najpopularniejsze są jednak Tefal i Krups.

Z zegarmistrzowską precyzją

Tak ogromna oferta produktowa oraz intensywny rozwój w połączeniu z wielokanałową siecią sprzedaży, wymagają wysokiej efektywności oraz szczególnego skupienia na procesach logistycznych. W tym aspekcie grupa SEB może liczyć na profesjonalne wsparcie lidera branży TSL w Europie Centralnej FM Logistic. Dystrybucja do sklepów i galerii handlowych to wymagający proces, w którym liczy się przede wszystkim czas. Galerie handlowe czy nawet lokalne przepisy jasno określają bowiem, w jakich godzinach musi się odbyć dostawa.

Niekiedy okienko czasowe to zaledwie kilkanaście, maksymalnie kilkadziesiąt minut. Między innymi z tych powodów szukaliśmy rzetelnego partnera logistycznego, który dysponuje odpowiednio rozbudowaną infrastrukturą i sprosta temu zadaniu. Dzięki cross-dockom FM Logistic towar, który przechowywany jest w naszym głównym magazynie w Sered na Słowacji, trafia do sklepów na czas mówi Sébastien Mauriange, Logistics Operations Director EE w Grupie SEB.

Wyzwanie zaakceptowane

Czas to nie jedyna kwestia, którą pod uwagę musi wziąć operator logistyczny. Niejednokrotnie bowiem sklepy czy galerie handlowe, znajdują się w centrach miast, do których dostępu nie mają samochody ciężarowe.

Poza tym: ograniczona liczba ramp, mała powierzchnia magazynowa w sklepie, niewielki personel i konieczność kontroli wagi pojedynczych palet, które pracownicy zwykle przeciągają za pomocą ręcznych wózków. Wszystko to sprawia, że dostawa towaru musi być precyzyjnie zaplanowana, a wszystkie jej elementy idealnie skoordynowane. Mamy świadomość, że jeśli zawiedziemy, sklep zostanie bez towaru, a to sytuacja niedopuszczalna dodaje Magdalena Wójcik, Senior Business Development Manager w FM Logistic CE.
Jak podkreślają przedstawiciele SEB i FM Logistic, kluczem do sukcesu jest komunikacja, a wszystko zaczyna się już w głównym magazynie.

Najważniejsza jest terminowość i realizacja załadunku zgodnie z planem. Każde opóźnienie transportu wpływa na pracę całego magazynu, ogranicza bowiem możliwości operacyjne, zarówno jeśli chodzi o przestrzeń, jak i zaangażowanie pracowników. Wszystko sprowadza się więc do dobrej komunikacji z realizatorem transportu i szybkiego reagowania na wszelkie zmiany podkreśla Branislav Hubinsky, Distribution Manager EE.

Tendencja wzrostowa

Elastyczność i responsywność, a także proaktywność to, jak się okazuje, najważniejsze w tej współpracy cechy operatora logistycznego.

Źródło: FM Logistic Central Europe
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels