Czy każda firma logistyczna musi korzystać z terminala?
Nowe zasady dotyczące terminali płatniczych: www.santander.pl/firmy/terminale-platnicze, weszły w życie w ubiegły roku. Każda firma, która korzysta z kasy fiskalnej, musi zapewnić swoim klientom alternatywne – czyli bezgotówkowe - metody płatności. Najczęściej są to płatności za pomocą terminala, ale może to być również np. przelew BLIK.Ten obowiązek dotyczy wszystkich miejsc, w których firma wykonuje działalność gospodarczą. Zatem, to nie tylko główna siedziba firmy, ale też, jak w przypadku branży logistycznej, np. pojazd, w którym transportujesz lub dostarczasz towary.
Branża logistyczna – komu przyda się terminal płatniczy?
Współczesne terminale są proste i intuicyjne w obsłudze, co sprawia, że są wygodne nie tylko dla samego klienta, ale też właściciela czy pracownika firmy. W których obszarach branży logistycznej sprawdzą się terminale płatnicze? To doskonałe rozwiązanie dla:- taksówkarzy,
- kierowców limuzyn,
- agencji wynajmu samochodów,
- kurierów,
- dostawców towaru,
- magazynów,
- firm usługowo-handlowych.
Jaki terminal płatniczy wybrać do branży logistycznej?
Są trzy główne rodzaje terminali płatniczych: stacjonarne, mobilne i softPOS-y. Który z nich wybrać do firmy logistycznej? Wszystko zależy od charakteru prowadzonej działalności.- Terminale stacjonarneTerminal stacjonarny potrzebuje stałego podłączenia do prądu oraz internetu. To dobre rozwiązanie do firm logistycznych, w których płatności odbywają się w jednym, wyznaczonym miejscu. Można ich z powodzeniem używać np. w agencjach, które zajmują się wynajmem samochodów.
- Terminale mobilneTerminal mobilny, dzięki wbudowanej baterii, nie musi być stale podłączony do prądu. Na jednym ładowaniu może pracować do 12 godzin. Z siecią może się łączyć za pomocą Wi-Fi, Bluetooth lub GPRS. Taki terminal to dobre rozwiązanie dla kurierów, taksówkarzy czy dostawców towaru.
- SoftPOS-ySofPOS to aplikacja na telefon lub tablet, która pełni rolę terminala. Żeby móc korzystać z takiego terminala, wcześniej trzeba ściągnąć na telefon aplikację softPOS i podpisać umowę z Elavon. W tym przypadku, rolę terminala pełni telefon i nie trzeba mieć dodatkowego urządzenia. Terminal softPOS można mieć zawsze przy sobie, co jest bardzo wygodne. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku każdego biznesu logistycznego, który jest wykonywany poza siedzibą firmy. Chodzi tu np. o taksówkarzy, kurierów, czy dostawców towaru.