Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Doskonale poradził sobie z każdym zadaniem

Utworzona: 2023-12-22


eActros 300 Tractor przez dwa tygodnie z powodzeniem realizował transport palet w ramach obsługi firmy LPR, klienta EFTRANSPORT. Jednak zanim do tego doszło firma otrzymała wsparcie na każdym etapie eksploatacji elektrycznego ciągnika.

EFTRANSPORT od wielu lat świadczy usługi dla LPR, specjalizującej się w wynajmie i zarządzaniu paletami. W listopadzie jeden z oddziałów firmy, w podwarszawskim Adamowie, przez dwa tygodnie testował w swojej codziennej pracy możliwości, jakie oferuje eActros 300 Tractor.

Elektryczna ciężarówka to dla nas duża nowość, dotąd nie mieliśmy okazji zetknąć się z takim pojazdem. Zostaliśmy jednak bardzo dobrze przygotowani przez ekspertów Daimler Truck Polska do podjęcia tego wyzwania – zanim rozpoczęliśmy test, otrzymaliśmy wszelkie potrzebne informacje, kierowca został przeszkolony, a później przez cały okres eksploatacji pojazdu w naszej firmie mieliśmy zapewnione wsparcie merytoryczne. To bardzo ważne, bo kiedy mamy do czynienia z czymś tak nowym, im więcej wiemy, tym mniej jest obaw. Nie czuliśmy się pozostawieni sami sobie mówi Beata Sitarska, kierowniczka transportu oddziału EFTRANSPORT w Adamowie.
Elektryczny ciągnik pracował na zróżnicowanych trasach lokalnych, startując z bazy w centrum logistycznym A2 Warsaw Park w Adamowie.

Pojazd realizował nasze typowe zadania, polegające na dostawach i odbiorach palet, dziennie pokonując trasy do około 160 km. Transporty obejmowały zarówno tereny okolic Warszawy, jak i samo centrum miasta. Wszędzie eActros świetnie sobie poradził mówi Beata Sitarska.
W ramach testu elektryczna ciężarówka przewoziła nie tylko palety – jednym z transportów były materiały biurowe.

W tym wypadku obciążenie wyniosło 24 tony, chcieliśmy sprawdzić, jak eActros zachowuje się z takim ładunkiem. Okazało się, że właśnie w tym przypadku elektryczny napęd ujawnił swoją przewagę nad tradycyjnym: kierowca był zachwycony dynamiką pojazdu, obciążenie zupełnie nie wpłynęło na jego prowadzenie. Jednocześnie zużycie energii nie było dużo większe niż przy obciążeniu 7 tonami ładunku mówi Beata Sitarska.
Innym aspektem, na który zwracał uwagę kierowca EFTRANSPORT, był komfort pracy, dużo wyższy niż pojeździe spalinowym.

Znaczenie tu mają dwa elementy, ważne dla kierowców, którzy często rozpoczynają pracę bardzo wcześnie rano, a potem spędzają w samochodzie cały dzień. Po pierwsze możliwość ustawienia klimatyzacji wstępnej, dzięki czemu bez straty energii kabina zostaje odpowiednio ogrzana, zanim kierowca rozpocznie pracę. To znacznie podnosi komfort i samopoczucie w warunkach zimowych. Drugi aspekt to cisza w kabinie – dla niektórych kierowców brak odgłosu silnika początkowo może być deprymujący, ale nasz pracownik podkreślał, że po całym dniu zmęczenie jest mniejsze. Innym plusem Mercedesa, już niezwiązanym z napędem elektrycznym, który zwrócił uwagę kierowcy, jest doskonała widoczność, szersze pole widzenia, jakie zapewnia nowy system MirrorCam – to znaczne udogodnienie wyjaśnia Beata Sitarska.
W trakcie dwutygodniowego testu firma korzystała wyłącznie z dostarczonej razem z pojazdem ładowarki mobilnej, która okazała się wystarczająca na jego potrzeby.

Z pewnością podczas normalnej eksploatacji podeszlibyśmy do tego tematu szerzej, jest dużo możliwości, stacjonarnych ładowarek DC przybywa, często znajdują się w lokalizacjach, do których jeździmy lub po drodze. Wiemy też, że w zakresie infrastruktury i zarządzania ładowaniem takiego pojazdu możemy liczyć na merytoryczne wsparcie eConsultantów z Daimler Truck Polska, o czym przekonaliśmy się nawet podczas testu – odpowiedzi na wszelkie pytania otrzymywaliśmy błyskawicznie mówi Beata Sitarska.
eActros 300 Tractor wzbudził duże zainteresowanie zarówno wśród kierowców EFTRANSPORT, szczególnie tych zainteresowanych nowoczesnymi technologiami, jak i tych spotykanych na parkingach.

Jego wygląd i literka „e” przed nazwą modelu bardzo przyciągały uwagę. Z pewnością taki pojazd to duża nowość, wymaga innego stylu jazdy, oswojenia z technologią i jej ograniczeniami, ale w moim odczuciu z czasem w coraz większym stopniu kierowcy będą doceniać plusy napędu elektrycznego. Dodatkowo dla wielu klientów, także dla naszego głównego klienta, firmy LPR, aspekt ochrony środowiska jest bardzo ważny. Zmiany są nieuchronne i jeśli chcemy się rozwijać, trzeba się dostosowywać do nowych rozwiązań. Pierwszy kontakt z elektromobilnością w transporcie ciężarowym już za nami – po teście eActrosa teraz z ciekawością i dużo mniejszymi obawami czekamy na kolejne doświadczenia mówi Beata Sitarska.


Źródło: Daimler Truck Polska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels