Ten model jest już bardzo popularny dzięki swojej wszechstronności w zastosowaniach miejskich. Teraz uatrakcyjniliśmy go jeszcze bardziej dzięki nowemu, mocniejszemu silnikowi, który w razie potrzeby zapewnia kierowcy dodatkowy moment obrotowy. Oznacza to, że może również skutecznie obsługiwać osprzęt, taki jak duże pompy i dźwigi w pojazdach ratowniczych
podkreśla Kenneth Ackerberg, menedżer produktu w Volvo Trucks.
Nowy silnik o mocy 320 KM zapewnia także korzyści w przypadku zadań związanych z dystrybucją regionalną, które mogą potrzebować większej mocy ze względu na wymagającą topografię. Dzięki 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, zaprojektowanej dla momentu obrotowego 1200 Nm, można ustawić tryby jazdy skupiające się na ekonomii lub wydajności, w zależności od preferencji kierowcy.
Do kluczowych zalet Volvo FL zaliczają się: przestronne kabiny, doskonała widoczność i w pełni automatyczne skrzynie biegów. Wydajny układ spalania i filtracji spalin z technologią SCR (selektywna redukcja katalityczna) i DPF (filtr cząstek stałych) przyczyniają się do niskiego zużycia paliwa, długich okresów międzyprzeglądowych i bardzo niskiej emisji.
Samochód jest teraz oferowany z dwoma silnikami: ośmiolitrowym D8K320 (stan na grudzień br.) oraz pięciolitrowym D5K240, przy czym obie jednostki dostępne są w wersjach przystosowanych do zasilania czystym biodieslem (B100). Mocniejszy silnik jest dostępny w pojazdach o DMC 12-19 ton, a słabszy w wersjach 10-16 ton.
Fakty o Volvo FL
silniki: D5K o mocy 210 lub 240 KM; D8K o mocy 250, 280 lub 320 KMliczba cylindrów: 4 lub 6
moment obrotowy: do 1200 Nm
DMC pojazdu: 10-19 ton
DMC zestawu: do 36 ton
skrzynia biegów: 8AP1200
podwozie: 4x2 lub 4x4
rozstaw osi: 3250-6800 mm
Żródło: Volvo Trucks