Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Przekwalifikowanie, wykorzystanie potencjału młodych i pracownicy z krajów trzecich

Utworzona: 2023-05-14


Obecnie w europejskim sektorze transportu drogowego brakuje około 600 000 kierowców autobusów i ciężarówek, a według prognoz do roku 2026 liczba ta wzrośnie do prawie 2 mln, jeśli nic się nie zmieni.

Europejski Rok Umiejętności to okazja do zintensyfikowania wysiłków na rzecz zmniejszenia niedoboru kierowców autobusów i ciężarówek. Tegoroczny Dzień Europy skupia się sposobach zapobiegania niedoborom wykwalifikowanej siły roboczej w UE poprzez przekwalifikowanie zawodowe i podnoszenie kwalifikacji, wykorzystaniu potencjału młodych i wykwalifikowanych pracowników z krajów trzecich.

Trwająca rewolucja cyfrowa i automatyzacyjna jest idealną okazją dla sektora transportu do zwiększenia swojej atrakcyjności wśród europejskiej młodzieży. To także szansa na podjęcie wysiłków na rzecz podnoszenia kwalifikacji, aby sprostać obecnemu i przyszłemu zapotrzebowaniu. Wszystkie cztery cele Europejskiego Roku Umiejętności są związane z trwającą rewizją dyrektywy UE w sprawie praw jazdy.

Jak zauważyła Komisja, zielona transformacja może stworzyć nawet 1 mln dodatkowych miejsc pracy w UE do 2030 r., ale wiele firm ma trudności ze znalezieniem pracowników o odpowiednich umiejętnościach. Szkoda byłoby zmarnować tę szansę na wzrost gospodarczy i społeczny podkreśliła Raluca Marian, dyrektor IRA ds. rzecznictwa w UE.
Kolejnym kluczowym celem tegorocznego Dnia Europy jest ułatwienie procesu uznawania kwalifikacji uzyskanych w innych krajach przyciągnięcie wykwalifikowanych pracowników spoza UE.

IRU wzywa do przeglądu dyrektywy w celu stworzenia prawdziwych unijnych ram prawnych, które pozwolą na bardziej skuteczne przyciąganie pracowników, ich szkolenie i ułatwią wymianę praw jazdy i certyfikatów kompetencji zawodowych z krajów trzecich.

Prawodawcy z UE mają do dyspozycji kilka możliwości rozwiązania problemu niedoboru wykwalifikowanej siły roboczej w Europie. Z niecierpliwością czekamy na intensyfikację naszej współpracy z UE, państwami członkowskimi i partnerami społecznymi, aby zmaksymalizować potencjał Europejskiego Roku Umiejętności podsumowała Raluca Marian.
Źródło: IRU
Do ulubionych

Komentarze (8)

~Alfred
2 lat temu
a najważniejsze to możliwość zatrudnienia za kromkę chleba lub miskę ryżu, prognoza na 2028 to braki w okolicach 6 000 000 fachowców!
Twardy72
2 lat temu
Pomijając kwestie rozbieżności interesów pracodawcy i pracownika, nie sposób nie zauważyć, że pensja kierowcy w Polsce, systematycznie zmniejsza się w stosunku zarobków w innych zawodach, czy też w proporcji do najniższego ustawowego wynagrodzenia w kraju.
Liczby nie kłamią. Po planowanych podwyżkach najniższej krajowej w lipcu 2023 i styczniu 2024 kiedy to na byle jakim etacie za 8 godzin dziennie bez wysiłku będzie można zarobić ponad 3 tys. zł, wiele osób zrezygnuje z zawodu kierowcy.
W niektórych krajach europejskich jest podobnie.
~Mędrzec Usankcjonowany
2 lat temu
No cóż, Ja to postrzegam tak..
Względy Ekonomiczne. !
Ale Myślę, całkiem Poważnie, że należy się dobrze zastanowić.. Czy zamiana "łączników kierownicy z pedałami" polskiego pochodzenia, z w końcu dość prostą i czytelną mentalnością, wielostronną, na "łączników" z krajów azjatyckich, z mentalnością całkowicie nie poznaną do końca, wyjdzie na zdrowie, potencjalnym Pracodawcom, a nawet czy ich zbiorowość, przysłuży się swą charakterystyką samozachowawczą, na przykład Bezpieczeństwu w ruchu Lądowym.. ? ?
~Mariusz
2 lat temu
Twardy racja.
Pamiętam czasy, gdy reszta wypłaty była standardowo 5 razy wyższa niż podstawa.
Dziś musiałoby by to być 3000 + 15 000, dlatego wtedy chętnych nie brakowało i nikt nie narzekał na zarobki.
O innych profitach nie wspomnę.
jacek-kuba
2 lat temu
Dziady już klęczą. Po wyeliminowaniu z rynku małorolnych, wszystko wróci do normy. Będą pieniądze, będą kierowcy. Nawet Maniek Racula-autor, pójdzie jeździć. Sprowadzanie dziwnych nacji do Europy -jest zamierzonym strzałem w kolano. Szkoda czasu na pieprzenie. 1- eliminacja dziada, 2 -odpowiednie zarobki 3- parkingi z odpowiednią infrastrukturą. Koniec problemu, pisaniny, bzdur i banialuków. Nie potrzeba narad, zebrań doktoratów, wpieprzania za kolejne miliony pieczonych mięs, szampanów, lodów, hoteli, limuzyn itd. itp. Lewaccy homoseksualiści, bolszewicy itp. muszą odejść. Reszta jak wyżej i temat zakończony. W ogromnym skrócie- gieje sprowadzający do Eropy kolejne dzikie nacje -muszą wy... ać. Temat prosty, klarowny i logiczny. Dziękuję.
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels