TME uważa, że ciężarówki napędzane wodorem doskonale nadają się dekarbonizacji firmowego łańcucha logistycznego. Mniejsza masa instalacji wodorowych pozwala zwiększyć ładowność, a szybkie tankowanie jest niezbędne w przypadku transportu o wysokim stopniu wykorzystania. Już latem tego roku VDL Groep ma zbudować pierwszą ciężarówkę zasilaną ogniwami paliwowymi a jesienią powstaną kolejne pojazdy, które zostaną przetestowane na trasach logistycznych Toyota Motor Europe.

Ciężarówki na ogniwa paliwowe odgrywają kluczową rolę w rozwoju szerszego europejskiego ekosystemu wodoru, stanowiąc silne wsparcie w dekarbonizacji transportu i ekologicznej transformacji energetycznej. Pojazdy ciężarowe mają kluczowe znaczenie w generowaniu odpowiedniej dynamiki podaży i popytu na wodór. Ich rosnąca popularność będzie stymulować rozwój infrastruktury, jednocześnie umożliwiając pojawienie się innych nowych zastosowań.
Infrastrukturę dla ciężarówek napędzanych wodorem można w prosty sposób rozciągnąć na inne pojazdy napędzane wodorem, które mogą korzystać z tych samych stacji tankowania wodoru. Wspomniany projekt dotyczący pojazdów ciężarowych jest jednym z wielu zastosowań technologii wodorowej, w których Toyota brała udział w ostatnim czasie współpracując z wieloma partnerami w celu przyspieszenia przejścia na gospodarkę wodorową.
Źródło: toyota.eu