Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Udostępniono kierowcom nową wylotówkę z Warszawy do Krakowa
Utworzona: 2023-04-28

Dzięki otwartemu dzisiaj, 28 kwietnia br. odcinkowi S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe, mogą oni korzystać z trasy o długości 230 km pomiędzy Warszawą, Radomiem i Kielcami, aż do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.

Dotrzymujemy słowa i uzupełniamy sieć dróg ekspresowych w całej Polsce. Droga ekspresowa S7 połączy wkrótce północ i południe Polski. Trasa ta, biegnąca od portów Trójmiasta, przez Warszawę i Kraków, jest jednym z głównych szlaków komunikacyjnych naszego kraju. Jej znaczenie dla gospodarki, turystyki oraz bezpieczeństwa podróży jest nieocenione. Dzięki udostępnieniu do ruchu ostatniego odcinka pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe można będzie wygodnie dojechać także do lotniska w Radomiu, które wczoraj zostało otwarte w obecności premiera Mateusza Morawieckiego powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

S7 Lesznowola - Tarczyn na zasadzie przejezdności

Do ruchu udostępnione zostały obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów na odcinku ponad 17 kilometrów trasy pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe. Na tym odcinku, z uwagi na prace budowlane prowadzone jeszcze na drogach serwisowych i lokalnych, a także w najbliższym sąsiedztwie trasy głównej, obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. Można już korzystać z węzła Złotokłos, a także z wybudowanych na sąsiednich odcinkach S7 węzłów Lesznowola oraz Tarczyn Południe. W kolejnych etapach oddane do ruchu zostaną węzły Antoninów i Tarczyn Północ.

Wraz z udostępnieniem kierowcom całego odcinka S7 Warszawa - Grójec wprowadzono zmiany w oznakowaniu i organizacji ruchu na Południowej Obwodnicy Warszawy. Do tej pory kierowcy chcący jechać w kierunku Radomia, Kielc, Krakowa i dalej na południe odbijali od obwodnicy na węźle Opacz lub wyjeżdżając ze stolicy przedłużeniem Al. Jerozolimskich jechali na wprost od węzła Salomea. Teraz S7 na południe prowadzi od węzła Warszawa Lotnisko i jest przedłużeniem krótkiego odcinka S79 od węzła na ul. Marynarskiej.

S7 na północ od Warszawy

Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. W realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów o długości blisko 35 km. W przygotowaniu jest ostatni fragment, ponad 22 km odcinek S7 na północ do Warszawy. Dla odcinka Czosnów - Kiełpin trwa już przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy, a dla odcinka Kiełpin - Warszawa jest przygotowywana dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu wraz z uzyskaniem decyzji ZRID.

S7 Warszawa - Kraków i dalej na południe

Dzięki udostępnieniu do ruchu odcinka Lesznowola - Tarczyn kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Jeszcze w tym roku planowane jest oddanie do ruchu blisko 19 km tej trasy od Moczydła do Miechowa. W realizacji są kolejne dwa odcinki Miechów - Szczepanowice (5,3 km) i Widoma - Kraków Nowa Huta (18,3 km). Kierowcy korzystają już z położonego pomiędzy nimi 13-kilometrowego odcinka Szczepanowice – Widoma oraz blisko siedmiokilometrowego fragmentu od Nowej Huty do węzła Kraków Bieżanów na skrzyżowaniu z autostradą A4. Cała droga ekspresowa z Warszawy do Krakowa będzie ukończona w 2024 r.

W drodze na południe od Krakowa kierowcy mają już do dyspozycji ponad 31 km drogi ekspresowej od Myślenic do Rabki-Zdroju z tunelem pod górą Luboń Mały. GDDKiA prowadzi ponadto postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla około 35 km dwujezdniowej drogi od Rabki-Zdroju do Chyżnego i granicy ze Słowacją.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
grafika poglądowa
Do ulubionych
PREZENTACJA FIRMY
Intrans Przeprowadzki


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

REKLAMA
Photo by Josh Hild from Pexels