Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Mocniejsze i oszczędniejsze silniki na gaz

Utworzona: 2023-02-01


Napędzane gazem, w tym także bio-LNG, modele Volvo FH, FM i FMX zyskały nową jednostkę napędową o mocy 500 KM, która dołączyła do poprzednich 420 i 460 KM. Silniki gazowe otrzymały również ulepszenia techniczne, dzięki którym są do 4% oszczędniejsze od poprzedników.

Pięć lat temu Volvo Trucks wprowadziło na rynek samochody ciężarowe, które mogą być zasilane skroplonym biogazem, nazywanym bio-LNG. Jest to paliwo odnawialne, które można wytwarzać w procesie fermentacji z wielu rodzajów odpadów organicznych, na przykład osadów z oczyszczalni ścieków, resztek żywności, obornika i innych produktów odpadowych. Wykorzystanie odnawialnego paliwa może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 100%.

Teraz Euro 6 step E

Silniki gazowe spełniające normę Euro 6 step E otrzymały znaczne ulepszenia techniczne, dzięki którym są do 4% oszczędniejsze od poprzedników (Euro 6 step D), co wraz z nowym, o 10% większym zbiornikiem paliwa, przyczynia się do zwiększenia zasięgu. Wzrost sprawności silników osiągnięto dzięki zastosowaniu nowych wtryskiwaczy i tłoków charakteryzujących się niższym współczynnikiem tarcia, wraz z nową turbosprężarką, pompą oleju o zmiennej wydajności oraz nowym systemem wentylacji skrzyni korbowej.


Dzięki wykorzystaniu wysokiej sprawności silnika o zapłonie samoczynnym osiąga się takie same właściwości jezdne jak w przypadku ciężarówki z silnikiem pracującym w cyklu Diesla, co umożliwia jazdę z dużymi obciążeniami i pokonywanie długich dystansów.

Biogaz stanowi doskonałe uzupełnienie transportu elektrycznego, pomagając przewoźnikom w realizacji ich ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju i dążeniu do transportu neutralnego dla klimatu. Nasze wydajne samochody ciężarowe na gaz mają osiągi porównywalne z ich odpowiednikami z silnikiem Diesla. Tankowanie jest prawie tak szybkie, jak w przypadku ciężarówki z silnikiem Diesla, a rozwijająca się sieć ponad 600 stacji paliw zarówno dla bio-LNG, jak i LNG w Europie sprawia, że są one idealne do transportu długodystansowego
wyjaśnia Daniel Bergstrand, Product Manager samochodów napędzanych gazem w Volvo Trucks.

Kilka dróg do dekarbonizacji

Wzmocniona gama pojazdów napędzanych gazem wpisuje się w plan strategiczny producenta zmierzający do osiągnięcia zerowej emisji. Obejmuje on ciężarówki z napędem elektrycznym, ogniwami paliwowymi i silnikami spalinowymi napędzanymi paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz, HVO, a nawet ekologiczny wodór.

Potrzebnych jest kilka rozwiązań technicznych, ponieważ dostępność infrastruktury energetycznej i paliwowej znacznie różni się w zależności od kraju i regionu, a także dlatego, że wymagania dotyczące każdego zadania transportowego mogą się różnić
komentuje Daniel Bergstrand.

Produkcja bio-LNG w Europie szybko rośnie

Oczekuje się, że europejska produkcja bio-LNG szybko wzrośnie, aby odejść od stosowania kopalnego LNG. Komisja Europejska przedstawiła plan o nazwie REPower EU, w którym nacisk kładziony jest na znaczne zwiększenie krajowych zdolności produkcyjnych dla różnych rodzajów energii. Plan zakłada dziesięciokrotne zwiększenie rocznej produkcji biogazu do 35 miliardów metrów sześciennych do 2030 roku. Potwierdzono już gotowość ponad 78 instalacji bio-LNG w Europie do 2024 r. Oczekuje się, że Niemcy, Włochy i Holandia będą wiodącymi krajami w produkcji bio-LNG w nadchodzących latach.


Fakty na temat ciężarówek Volvo z napędem gazowym
• modele pojazdów: FH, FM i FMX
• poziomy mocy: 420, 460 i 500 KM
• paliwo: bio-LNG (płynny biogaz) lub LNG - do zainicjowania zapłonu gazu używana jest niewielka ilość oleju napędowego lub HVO (mokra świeca zapłonowa)
• zasięg: do 1000 km

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels