Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Milence, czyli wielcy łączą siły

Utworzona: 2022-12-09


Powstanie sieć stacji ładowania pojazdów ciężarowych. W pierwszej fazie pojawią się na terenie Holandii, Niemiec, Francji, Belgii, Hiszpanii, Włoch, Norwegii i Szwecji.

Pod marką Milence rozpoczyna działalność Commercial Vehicle Charging Europe, spółka joint venture utworzona przez Grupę Volvo, koncern Daimler Truck i Grupę TRATON. Dzięki początkowym funduszom wysokości pół mld euro, można rozpocząć szybką ekspansję, aby przyspieszyć proces przechodzenia na bezemisyjne pojazdy ciężarowe w Europie oraz zapewnić kierowcom wygodniejsze i bezpieczniejsze środowisko pracy.

Około jedna czwarta emisji z transportu drogowego w Unii Europejskiej jest generowana przez pojazdy ciężarowe. Dzięki rozwojowi technologii akumulatorów i ładowania, ciężarówki z napędem elektrycznym są wiodącym rozwiązaniem ograniczającym emisje w tym sektorze. Do 2024 r. na europejski rynek wejdą długodystansowe ciężarówki z napędem akumulatorowym, o zasięgu ponad 400 km, z możliwością pełnego naładowania akumulatorów podczas obowiązkowej 45-minutowej przerwy kierowcy. Aby proces przestawiania się na pojazdy elektryczne mógł nabrać większego tempa, potrzebna jest niezawodna publiczna sieć ładowania, zaprojektowana z uwzględnieniem potrzeb przewoźników i kierowców. W obecnej transformacji energetycznej ważne jest jak najefektywniejsze wykorzystanie dostępnej energii.

Już dziś elektryczny transport akumulatorowy jest najbardziej energooszczędną i zrównoważoną opcją transportu drogowego — wyjaśnia dyrektor generalny Milence, Anja van Niersen.
Ponadto akumulatory na stacjach ładowania umożliwią ciężarówkom korzystanie ze zmagazynowanej zielonej energii, zmniejszając szczytowe zapotrzebowanie na energię. W ten sposób Milence może zmniejszyć przeciążenie sieci elektrycznej, równoważąc popyt i oferując pragmatyczne rozwiązanie obecnego przeciążenia sieci w wielu krajach. Obecny standard ładowania (CCS) już teraz umożliwia pełne naładowanie baterii niektórych samochodów ciężarowych w niespełna 90 minut; dzięki zastosowaniu ładowania megawatowego (MCS) baterie 40-tonowej ciężarówki da się naładować w ciągu 30-45 minut, a więc w czasie obowiązkowej przerwy dziennej kierowcy.

Aby poprawić warunki pracy kierowców, Milence dołoży starań, aby punkty ładowania były bezpieczne, miały udogodnienia i oferowały usługi dostosowane do potrzeb kierowców, m.in. czyste urządzenia sanitarne, usługi gastronomiczne, zaplecze rekreacyjne. W ciągu 2-4 lat całkowity koszt posiadania ciężarówek z napędem akumulatorowym w wielu zastosowaniach, m.in. w transporcie długodystansowym, będzie niższy niż ciężarówek z silnikiem Diesla.

W niektórych przypadkach całkowity koszt posiadania pojazdów akumulatorowych używanych w transporcie regionalnym już jest niższy. Za kilka lat będzie to dotyczyć również samochodów ciężarowych w transporcie dalekobieżnym w wielu krajach Europy. Spodziewamy się, że dzięki korzystnym regulacjom UE, niższym kosztom posiadania, lepszym warunkom pracy kierowców oraz powstaniu ogólnoeuropejskiej megawatowej sieci ładowania samochody ciężarowe napędzane akumulatorami zmienią oblicze branży transportu drogowego w nadchodzących latach — mówi Van Niersen.

Źródło: Milence
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels