Od rozpoczęcia produkcji w 1951 roku z linii produkcyjnych zakładów w Gaggenau i Wörth zjechało ponad 370 000 egzemplarzy tego modelu. Faktyczne zastosowania Unimoga są bardziej różnorodne, niż w przypadku jakikolwiek innego pojazdu. Obejmują m.in. takie zadania jak odśnieżanie torów i holowanie zepsutych pociągów, pielęgnację terenów zielonych lub funkcjonowanie jako karetka pogotowia w najtrudniejszym terenie. Wspinając się na najwyższy wulkan świata, Unimog ustanowił również światowy rekord wysokości dla pojazdów kołowych. O jego popularności i niezawodności świadczy również wybór czytelników magazynu OFF ROAD: po raz 18. z rzędu został wybrany „Pojazdem terenowym roku”.
Zakład w Wörth am Rhein, będący największą montownią samochodów ciężarowych Mercedesa produkuje modele Actros, Arocs i Atego. Obok Unimoga, powstają tu również modele specjalne Econic i Zetros. W 2021 roku uruchomiono seryjną produkcję akumulatorowego eActrosa; w 2022 roku z linii montażowej zjechała druga seryjnie produkowana ciężarówka elektryczna eEconic. Zakład jest również centrum kompetencji globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks. Zatrudniająca około 10 000 pracowników fabryka jest drugim co do wielkości pracodawcą w Nadrenii-Palatynacie.
Żródło: Daimlertruck
Utworzona: 2022-12-09