Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jak długo kierowca może pracować?

Utworzona: 2022-11-14


To jedno z pytań, na które odpowiedź poznacie podczas bezpłatnego webinaru - 15 listopada br. o godz. 10:00.

Jak zaznaczają organizatorzy spotkania, zgodnie z artykułem 11 Ustawy o czasie pracy kierowców z dnia 16 kwietnia 2004 r., czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3–5.

Czego jeszcze nauczycie się na webinarze?

🔸 ile może wynosić tygodniowy czas pracy kierowcy?
🔸 jakie są normy czasu pracy?
🔸 system równoważny i gdzie o nim poinformować kierowców?
🔸 jaki okres rozliczeniowy zastosowac dla kierowców?
🔸 kiedy wypłacamy 50% a kiedy 100% dodatku za nadgodziny?
🔸 jak i kiedy oddajemy wolne za nadgodziny?
🔸 ile może wynosić limit godzin nadliczbowych dla kierowców w roku?
🔸 jak wytłumaczyć i rozliczać dobę pracowniczą?
🔸 porównanie stawek za nadgodziny 2022 i 2023
🔸 jak ustalić wysokośc ryczałtu?
🔸 kiedy ryczałt a kiedy nie?
🔸 jak i czy rozliczać ryczałty w transporcie krajowym?
🔸 jak rozliczać ryczałty w transporcie międzynarodowym przy przewozach bilateralnych i na potrzeby własne?
🔸 jak rozliczać ryczałty w transporcie międzynarodowym przy przewozach cross-trade i kabotażowych?
🔸 dużo przykładów w programie 4Trans.

Nie czekaj. Zarejestruj się i weź udział w bezpłatnym webinarze - Jak rozliczać nadgodziny i/lub ryczałty kierowców w transporcie międzynarodowym i krajowym.

Link do strony rejestracyjnej 📌

Dla wszystkich uczestników przygotowano prezenty w formie kalkulatora ryczałtów na 2023 oraz prezentacji, która uporządkuje Twoją wiedzę z zakresu rozliczania nadgodzin i ryczałtów kierowców w 2022/2023 r.!

Do ulubionych

Komentarze (34)

~Greg
2 lat temu
MLODY KANDYDACIE DO ZAWODU, CZYTAJ TO.

Nagdodziny oddajemy "za wolne" i nie trzeba za nie placic,
czyli w ramach rownowaznego systemu pracy, to co ponad 8h
baranki robia ZA DARMO.
Ryczalty nie obowiazuja od 2 lutego 2022, wiec nie musza byc wyplacane, co oznacza ze
baranki nie maja prawa do otrzymania dotacji na nocleg,
na 45h pauzy mozna im powiedziec, ze maja isc pod namiot.
Nie jest to zlamaniem prawa nawet w warunkach zimowych.
Nie trzeba marnowac 1L na godzine paliwa spalanego przez webasto, a oszczednosc w firmie, to -wiadomo- podstawa.

@Scania
2022-11 -11 07:07:47
System równoważny polega na tym, że w 3 tygodnie pracujesz średnio po 10 godzin dziennie, potem czwarty tydzień masz wolny w zamian za nadgodziny.
Wypłatę masz jednak jak za cały miesiąc.
Więc czemu bredzisz o niepłaceniu za nadgodziny.

@Scania
2022-11 -12 08:19:49
Jeśli system 2/2 to w takim systemie nie będzie żadnych nadgodzin, jeśli masz cały etat do wypracowania.
A nawet bardziej jest prawdopodobne, że nir wypracujesz etatowych 176 godzin, więc na brakujące godziny podpiszesz wniosek urlopowy.

@Greg
2022-11-1 9 16:20:49
Scania,
mi szef dniowki nie placi jak jestem na wolnym,
wiec zgodnie z tym co panienko z biura napisalas,
powinienem byl zarobic 510x 30dni,
a zarabiam jak za 22dni.

@Scania
2022-11 -19 16:29:14
Bredzisz.
Odstaw alkohol już.

(SEK W TYM ZE JA NIE PIJAM % BO NIBY KIEDY JAK CALY CZAS W TRASIE)

MLODY, PRZESLEDZ SOBIE KONTEKST TEJ ROZMOWY.
~Scania
2 lat temu
Ejut napisał
Ryczalty nie obowiazuja od 2 lutego 2022, wiec nie musza byc wyplacane, co oznacza ze
baranki nie maja prawa do otrzymania dotacji na nocleg,
na 45h pauzy mozna im powiedziec, ze maja isc pod namiot.
Nie jest to zlamaniem prawa nawet w warunkach zimowych.

A co nakazuje rozp 561/2006

Regularn e tygodniowe okresy odpoczynku oraz dowolny tygodniowy okres odpoczynku trwający ponad 45 godzin wykorzystywany jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku nie mogą być wykorzystywane w pojeździe. Muszą one być wykorzystane w odpowiednim dla każdej płci miejscu zakwaterowania wyposażonym w odpowiednią infrastrukturę noclegową i sanitarną.

Wszelkie koszty zakwaterowania poza pojazdem pokrywa pracodawca.
~Scania
2 lat temu
Jak wół napisane, że pracodawca ma zapłacić za hotel.
Ale idiota wie lepiej
~Greg
2 lat temu
Zakwaterowanie pokrywal jak byl ryczalt noclegowy. To bylo przed wejsciem pakietu mobilnosci, ktory ten ryczalt zlikwidowal. Takze panienko z biura jestes nie na biezaco.

PODOBNO STAWKI WYNAGRODZENIA USTALA RYNEK, A JAK POJDZIESZ NA ROZMOWE REKRUTACYJNA, TO MASZ WYBOR PODPISUJESZ UMOWE, ALBO DO WIDZENIA. JAK NIE WIERZYSZ TO ZAPRASZAM SPRAWDZIC. ZROB PAPIERY I MECZ SIE W POSZUKIWANIACH TAK JAK SIE MECZY SPORE GRONO NIE-CIELAKOW. DOBRY FILMIK ZROBIL O TYM KEMPA TRUCKER, ZE NIE MA DOBRYCH FIRM. OBEJRZYJ.

Kierowca moze byc w pracy, zgodnie z prawem transportowym nawet do 15h, czyli duzo dluzej jak zwykly pracownik lokalny (8h). Jak przeliczysz stawke godzinowa to jednak wyjdzie Ci stawka nizsza od tego pracownika co jest na miejscu. Policz sobie.
~Greg
2 lat temu
@Lejra
2022-03-29 07:39:52
a nad czym tutok myslec?
jak wujluj napisal wszystko zgodne
przychodzac do tego zawodu 3 lata temu myslalam, och jaka fajna praca przewozic tyle towaru, ogloszenia o prace same 7000-10000 to fajne zarobki
dzis umiem dogadac sie po angielsku, francusku (w mowie, nie przez loda), i niemiecku, to by bylo z zalet, a z minusow:
-te zarobki to jakis "obiecywacz zlotych gor" wymyslil -na umowie dostajesz wg nowych przepisow 5900 brutto, a reszta moze a nie musi byc zalezy od tego czy startujesz z PL oraz czy masz powroty do PL (tzw. eksport i import, oba nieplatne, czyli 90procent firm)
-siwizna na wlosach od roznej interpretacji przepisow roznych osob w tej samej firmie, czyli co kto uslyszy to to mowi,
-jazda sprzetem niesprawnym (tlumaczenia" jeszcze jeden raz objedziesz" [jezeli nic sie nie dzieje po powrocie nauczona doswiadczeniem z obciazeniami finansowymi wypowiadam umowe w pierwszym dniu pracy rano, bo jak cos sie stanie to oznacza to dlugi dla mnie], "nie badz taka roszczeniowa, inni nie wymagaja tak czesto serwisu" [zartobliwie, ale zamyka temat, to pokazuje ze w firmie jest mniemanie "jak nie ty to 10 innych" i trzeba zrezygnowac bo jazda niesprawnym to poblemy przy kontroli, po pytaniu inspektora "jak pani wiedziala o usterkach to trzeba bylo na warsztat jechac? Bedzie mndacik i dla firmy tez" w praktyce oznacza to ze oba sa twoje bo powie "to po co dalas sie zlapac" [no nie, wg niego to najlepiej nie zatrzymac sie jak insp kaze tylko od po machnieciu lizakiem jechac na warsztat aby miec wytlumaczenie ze o co chodzi przeciez niezwlocznie naprawiam usterke)
-dziwne podpisywanie lewych rozliczen na swoja niekorzysc ze odebralas cos w biurze (czego nie odebralas) aby w papierach zgadzalo sie z ogloszeniem ze 10000 brutto

Polecam to przeczytac MLODEMU aby sie zastanowil czy chce wchodzic w ten bajzel. Opisane zdarzenia wystepuja zwlaszcza na miedzynarodowce. Opisane na faktach.
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels