Dzięki realizacji tej inwestycji wyprowadzony został ruch tranzytowy zarówno z Kędzierzyna-Koźla, jak i z Ujazdu. Budowa nowego odcinka drogi o parametrach pozwalających na prowadzenie ruchu ciężkich pojazdów, z dala od terenów zabudowanych, poprawi komfort jazdy i bezpieczeństwo kierowców poruszających się tą trasą. Znacznie skróci też czas przejazdu podróżujących pomiędzy województwem opolskim i śląskim, ułatwiając komunikację z A4 oraz w ruchu międzynarodowym między Polską a Czechami powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.Obwodnica Kędzierzyna-Koźla rozpoczyna się rondem w ciągu DK40, omija Sławięcice oraz Ujazd, a następnie włącza się z powrotem do DK40 na terenie gminy Rudziniec, tuż za granicą województw. Do skrzyżowania z DW426 jest to droga jednojezdniowa z dodatkowym pasem do wyprzedzania o przekroju (2+1), natomiast na pozostałym odcinku ma przekrój jednojezdniowy, dwupasowy. Umożliwi ona również również skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi zlokalizowanymi w sąsiedztwie DK40 oraz w całym woj. opolskim, dzięki czemu pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy regionu.
Obwodnica Kędzierzyna-Koźla to jedna z trzech nowych obwodnic na drogach krajowych w woj. opolskim. Na etapie realizacji w systemie Projektuj i buduj są jeszcze dwie obwodnice: Olesna w ciągu S11 i Praszki w ciągu DK45. Ich udostępnienie do ruchu zaplanowano wiosną przyszłego roku.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury