Wielcy gracze w branży transportowej odgrywają kluczową rolę w działaniach na rzecz obniżenia śladu węglowego. Dlatego cieszę się, że Amazon współpracuje z nami, aby pomóc zmniejszyć emisje przy cięższych zadaniach transportowych na dłuższych dystansachPojazdy będą przewozić produkty z oddziałów Amazona w Dortmundzie i Düsseldorfie, w czym zastąpią poprzedników z silnikiem Diesla. Układ napędowy Volvo FH Electric ma 490 kW mocy ciągłej, a pojemność baterii wynosi 540 kWh. Zasięg pojazdu wynosi do 300 km, jednak doładowanie akumulatorów, np. podczas przerwy na lunch, pozwala ciężarówce przejechać do 500 km podczas jednej dniówki. Ciężarówki będą mogły korzystać ze stacji szybkiego ładowania o mocy 360kW, które realizują pełne ładowanie przez niecałe 2 godziny. Zainstalowano 10 takich stacji w niemieckich oddziałach.
– mówi Jessica Sandström, Senior Vice President of Product Management w Volvo Trucks.
Amazon jest zaangażowany w dekarbonizację swojej floty, a transport pomiędzy magazynami a sklepami wymaga jeszcze redukcji emisji CO2. Dlatego wprowadzenie elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo do naszej floty jest tak ważne. Prowadzimy jeden z najszybciej rozwijających się programów elektryfikacji transportu i będziemy nadal wprowadzać innowacje w celu redukcji śladu węglowego w procesie dostarczania przesyłekStrategia Amazona na rzecz dekarbonizacji zakłada, że do roku 2025 działalność operacyjna będzie realizowana wyłącznie z wykorzystaniem energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych (w 2021 r. udział ten wynosił 85%). Dotyczy to wszystkich obiektów, takich jak budynki biurowe, sklepowe i logistyczne oraz stacje ładowania. Niedawno na dachach dwóch nowych centrów logistycznych w Hof-Gattendorf (Bawaria) i Kaiserslautern (Nadrenia-Palatynat) zainstalowano panele słoneczne o łącznej mocy 7,7 megawatów. Do roku 2024 firma planuje w Niemczech zwiększyć liczbę obiektów wyposażonych w fotowoltaiczne systemy dachowe do 14. Inwestuje również w inne źródła energii odnawialnej, m.in. farmę wiatrową o mocy 350 MW na Morzu Północnym, która ma zostać uruchomiona w 2025 r.
– zapewnia Andreas Marschner, wiceprezes Transportation Services Europe w firmie Amazon.

Seryjna produkcja elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo dużej ładowności rozpoczęła się we wrześniu tego roku. Portfolio firmy na całym świecie obejmuje obecnie 6 modeli ciężarówek elektrycznych produkowanych seryjnie i gotowych do zamówienia. Modele FH, FM i FMX z napędem elektrycznym odegrają kluczową rolę w osiągnięciu globalnego celu Volvo Trucks, zgodnie z którym w roku 2030 50% nowych samochodów ciężarowych oferowanych do sprzedaży będzie wyposażonych w napęd akumulatorowo-elektryczny lub wodorowy (ogniwa paliwowe). Pojazdy te, stanowią ok. dwóch trzecich sprzedaży firmy.
Źródło: Volvo Trucks, Amazon
Fot. Volvo Trucks