Zdajemy sobie sprawę z tego, że w nadchodzących latach nastąpią zasadnicze zmiany w systemie transportowym w związku z niedoborami kierowców i malejącymi marżami, więc proces doskonalenia technologii jazdy autonomicznej trzeba zacząć się od razu. Już teraz musimy się nauczyć, jak realizować przewozy w trybie autonomicznym, abyśmy byli gotowi, gdy tylko technologia będzie sprawdzona. Jesteśmy przekonani, że ten program pilotażowy będzie niezwykle ważnym krokiem naprzód mówi Robert Melin Mori, kierownik projektu w firmie Scania.

Decyzja o wyborze firmy HAVI jako partnera projektu nie była zaskoczeniem. Obie firmy mają już za sobą długą historię współpracy w ramach kilku przyszłościowych inicjatyw dotyczących transportu zelektryfikowanego, które są wynikiem podjętych przez nie zobowiązań do dekarbonizacji systemu transportowego i badania innowacji w celu poprawy wydajności i zrównoważonego rozwoju komercyjnych operacji transportowych.
Źródło: Scania