Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Opony hybrydowe do transportu regionalnego

Utworzona: 2022-09-19


Firma Continental opracowała nową linię opon Conti Hybrid 5, generacji przeznaczonych do użytku na trasach regionalnych, które często obejmują też odcinki autostrad.

Sektor transportu i logistyki przeżywa bezprecedensowy boom. Zmiany zachowań konsumenckich i rosnąca popularność zakupów internetowych sprawiły, że sektor transportowy stał się największą gałęzią branży przeładunkowej w Europie. W tej sytuacji tym ważniejsze stają się stabilne łańcuchy dostaw. Coraz większego znaczenia nabiera transport regionalny, co przekłada się na szczególnie intensywną eksploatację pojazdów używanych w regionalnym transporcie towarów. Częste hamowanie i ponowne ruszanie, manewry w ciasnych miejscach oraz ładunki o różnej masie przewożone po drogach o różnej nawierzchni stanowią wyzwanie dla wszystkich podzespołów pojazdu, ale w sposób szczególny dla opon stanowiących bezpośredni punkt styku pojazdu z drogą.

Opony Conti Hybrid HS5 na oś kierowaną i Conti Hybrid HD5 na oś napędową dla felg w rozmiarze 22,5 cala są przeznaczone do użytku na drogach regionalnych i autostradach. Opony spełniają różnorodne wymagania użytkowania charakterystyczne dla pojazdów ciężarowych, tj. częste przyspieszanie, hamowanie, manewrowanie i pokonywanie zakrętów na różnych nawierzchniach. Nowe opony premium sprostają tym wyzwaniom dzięki szeregowi najnowocześniejszych rozwiązań: innowacyjne bieżniki, mieszanki gumowe i najnowocześniejsze konstrukcje karkasów zapewniają doskonały przebieg, trwałość i przyczepność w połączeniu ze niskim oporem toczenia.

Mieszanki gumowe stosowane w oponach Conti Hybrid Generation 5 zostały udoskonalone, aby sprostać wysokim wymaganiom, jakie stawia transport regionalny. Bieżniki o dwuwarstwowej konstrukcji i innowacyjnym mieszankom zapewniają duże przebiegi i znaczną wytrzymałość, a także obniżają opory toczenia. Ma to również pozytywny wpływ na wydajność paliwową i emisję CO2. Zarówno Conti Hybrid HS5 na oś kierowaną, jak i Conti Hybrid HD5 na oś napędową doskonale sprawdzają się w każdych warunkach pogodowych, nawet przy niskiej głębokości bieżnika pod koniec okresu eksploatacji opony, dzięki solidnemu bieżnikowi z nowymi, pełnowymiarowymi lamelami matrycowymi 3D.

Karkas pasa o kącie 0° w oponie Conti Hybrid HS5 w formacie 315/70 R22.5 zapewnia dodatkową stabilność, równomierne zużycie i optymalną możliwość bieżnikowania opon na osi skrętnej. Przez obudowę promieniową w kierunku jazdy biegnie długi stalowy drut tworzący pas. Taka konstrukcja optymalizuje rozkład nacisku na powierzchni styku, szczególnie przy zmiennych warunkach obciążenia. Zmniejsza również naprężenia na krawędziach pasa, co zwiększa żywotność opony i możliwość bieżnikowania.

Ulepszona struktura bieżnika

Nowo opracowana struktura bieżnika opony Conti Hybrid HD5 bardzo skutecznie chroni bieżnik i karkas przed uszkodzeniem przez kamienie. Centralne rowki z coraz większymi zagłębieniami w drugiej połowie okresu użytkowania opony oraz specjalne wypychacze kamieni zapobiegają osadzaniu się kamieni w oponie.



Nowe opony Conti Hybrid będą dostępne w wielu rozmiarach, począwszy od następujących wersji:
• Conti Hybrydowy HS5 315/70 R 22,5
• Conti Hybrydowy HS5 385/55 R 22,5
• Conti Hybrydowy HD5 315/70 R 22,5
Wszystkie opony są dostępne fabrycznie z możliwością podłączenia do rozwiązań cyfrowych, takich jak cyfrowy system zarządzania oponami ContiConnect z fabrycznie zainstalowanym czujnikiem opon.

Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels