Rzadki trzyosiowy Mercedes-Benz LP 333
Ciężarówka o fabrycznym oznaczeniu LP 333 jest powszechnie nazywana „stonogą”. Ten rzadki trzyosiowy pojazd z dwiema kierowanymi osiami przednimi przyciągnie wzrok podczas każdej klasycznej imprezy motoryzacyjnej. Obecnie taka koncepcja może nieco dziwić, ale w rzeczywistości była odpowiedzią na jeszcze dziwniejsze przepisy: pod koniec lat pięćdziesiątych dopuszczalna masa całkowita zestawu z przyczepą w Niemczech została zmniejszona z 40 do 24 ton, a jego maksymalna długość zestawu została zmniejszona z 20 do 14 metrów. Tylko samodzielne pojazdy trzyosiowe mogły mieć dopuszczalną masę całkowitą 16 ton. W związku z tym ówczesny producent Daimler-Benz stworzył trzyosiowy pojazd z dwiema kierowanymi osiami przednimi, LP 333. Jego sześciocylindrowy silnik rzędowy wchodzi głęboko w środek kabiny i zapewnia moc 200 KM (147 kW). Już po kilku latach drastyczne ograniczenie dopuszczalnej masy całkowitej zostało uchylone, ale LP 333 pozostał.„Grzanka”: kanciasta kabina w stylu lat sześćdziesiątych
Ciężarówki Mercedes-Benz kabiny z lat sześćdziesiątych z kanciastą kabiną, zwaną przez miłośników klasycznych pojazdów „grzanką”, a przez innych „kalendarzem adwentowym” ze względu na liczne klapy i punkty dostępu serwisowego, mają swój urok dzięki prostej stylistyce. Właśnie w tych modelach po raz pierwszy pojawiły się oznaczenia typu, tonażu i mocy silnika, które obowiązuje do dziś. W tym przypadku modelu Mercedes-Benz LP 1620, mamy więc do czynienia z pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej 16 ton i silnika o mocy 202 KM (149 kW). Duże powierzchnie okien, prostokątna osłona chłodnicy i reflektory zintegrowane ze zderzakiem to typowe cechy pojazdu. Ten konkretny egzemplarz przejechał już 2,4 miliona km.Setra S6A
To najatrakcyjniejszy model w historii marki Setra. Ten kompaktowy autobus o długości zaledwie 6,7 m, wprowadzony na rynek w 1955 roku, zawsze wywołuje uśmiech na twarzach zwiedzających. Pojazd pochodzi z niezwykłej kolekcji pojazdów zabytkowych marki. Z technicznego punktu widzenia Setra S6 wyróżniała się wyjątkowymi szczegółami, począwszy od przeszklonych krawędzi dachu po niezależne zawieszenie kół z gumowymi sprężynami skrętnymi na obu osiach. Najmniejszy model tej marki, wyposażony w samonośne nadwozie i montowany z tyłu silnik Henschel, opierał się na tej samej podstawowej konstrukcji, co jej większe wersje. Pojazd biorący udział w rajdzie po Niemczech pochodzi z 1962 roku i pierwotnie należał do Politechniki w Ulm. W 1972 r. został zastąpiony innym pojazdem, który lepiej nadawał się do pomiaru momentu obrotowego.Fabryka w Wörth: największa fabryka samochodów ciężarowych Mercedes-Benz z prawie 60-letnią historią
W przyszłym roku fabryka w Wörth będzie obchodzić 60. rocznicę istnienia. To miejsce, w którym produkowane są modele Actros, Arocs i Atego oraz specjalne ciężarówki Econic, Unimog i Zetros dla klientów w ponad 150 krajach na całym świecie. Tak więc, w tym samym miejscu produkuje się lokalnie bezemisyjne samochody ciężarowe i przechowuje się z troską stare ciężarówki marki. W 1996 roku w zakładzie w Wörth odbył się zlot pojazdów zabytkowych z okazji jubileuszu „100-lecia pojazdów ciężarowych”.Źródło: Daimler Truck