Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jeden cichy, drugi hałaśliwy, a jednak coś ich łączy

Utworzona: 2022-08-09


Co mają wspólnego samochód ciężarowy z napędem elektrycznym i profesjonalny perkusista? Przecież pierwszy słynie z tego, że nie robi hałasu, czego o perkusiście powiedzieć nie sposób. Zatem co ich łączy? Są to duża moc, wytrzymałość i precyzja.

Perkusista rockowy Mikkey Dee, znany ze współpracy z zespołami Scorpions i Motörhead, jest równocześnie miłośnikiem ciężkiej motoryzacji, który prawo jazdy na ciężarówkę zdobył na początku lat 80. Muzyk wziął udzial w jazdach testowych Volvo FH (ciągnik) i FMX (podwozie) z napędem elektrycznym. Towarzyszył mu na siedzeniu pasażera specjalista z Volvo Trucks, Tatu Ljokkoi.

Efektem ich wspólnych jazd oraz pracy operatora kamery są cztery filmy, które można obejrzeć na stronach producenta i kanale YouTube. Dzięki nim można docenić zalety pojazdu (m.in. płynna, cicha i pozbawiona wibracji jazda) i posmakować kunsztu perkusyjnego rockowego weterana. Mikkey zagrał solo perkusyjne na wysokości 12,3 m. Został wcześniej uniesiony na platformie przez 48-tonowy żuraw hydrauliczny Palfinger zamontowany na podwoziu Volvo FMX.

Volvo Trucks chwali się, że elektryczne Volvo FH w zestawie o masie całkowitej 40 ton jest w stanie przejechać 345 km na jednym ładowaniu, a jeśli zostanie doładowane podczas przerw, może osiągnąć nawet 500 km w ciągu dnia. Maksymalna moc silnika 490 kW/666 KM jest dostępna od pierwszej sekundy po wciśnięciu pedału przyspieszenia

Tatu Ljokkoi podkreśla, że cisza w kabinie jest tym, co kierowcy spędzający wiele godzin za kółkiem powinni najbardziej docenić. Praca w ciszy może być zupełnie nową rzeczą w ich życiu zawodowym. Mikkey Dee przyznaje, że jego praca łączy się z hałasem. Ktoś taki jak on może naprawdę docenić, że wskakuje do kabiny ciężarówki i słucha tylko wiatru.

Ograniczony hałas i brak emisji sprawiają, że elektryczne ciężarowki idealnie nadają się do realizacji nocnych zadań. Elektryczny układ napędowy sprawia również, że manewrowanie w ciasnych miejscach i na stromych zjazdach jest łatwe i kontrolowane. Mikkey Dee przekonał się o tym prowadząc podwozie Volvo FMX Electric obciążone 32 tonami betonowych elementów (DMC 44 t) w dół po drodze o nachyleniu 16%.









Źródło: Volvo Trucks, YouTube
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels