Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

eActros dopuszczony do ruchu jako zestaw ciężarówki z przyczepą o łącznej masie 40 ton

Utworzona: 2022-07-29


Został on przekazany firmie Logistik Schmitt do testów wytrzymałościowych. Można już składać zamówienia na eActrosa w tej konfiguracji.

Od momentu rozpoczęcia testów w roku 2019 eActros pokonał już ponad 70 000 kilometrów podczas ponad 7 000 przejazdów. W ramach trwających testów eletryczne ciężarówki będą nadal transportować obudowy skrzyń biegów i elementy osi do zakładów Daimler Truck w Rastatt i Gaggenau w trybie trzyzmianowym, pokonując do 300 km dziennie.

eActros w zestawie z przyczepą nadaje się idealnie do naszych celów: ma nie tylko dopuszczalną masę całkowitą ale także znacznie większą pojemność. Oznacza to, że podczas jednej podróży możemy przewieźć dwa razy więcej ładunku powiedział Rainer Schmitt, Partner Zarządzający Logistik Schmitt.
Zgodnie z przepisami, aby holować przyczepy powyżej 10 ton, ciągniki siodłowe muszą być wyposażone w układ hamulcowy długotrwałego działania (z retarderem). W eActrosie taki układ znajduje się w hamulcu przyczepy (w skrócie HPR). Egzemplarz (w układzie 6x2) testowany przez firmę Logistik Schmitt jest wyposażony w centralny sprzęg marki Rockinger, do którego dołączona jest przyczepa centralnoosiowa skrzyniowo-kurtynowa marki Junge. Jej długość wewnętrzna to 7280 mm a dopuszczalna masa całkowita wynosi 18 ton.


Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech zestawów (eActros 400), każdy o pojemności nominalnej 112 kWh i użytkowej ok. 97 kWh. Zasięg eActrosa 400 to 400 kilometrów. Napęd zapewnia sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwubiegową skrzynią biegów. Oba silniki chłodzone cieczą generują moc ciągłą 330 kW oraz moc szczytową 400 kW. Ponadto, podczas jazdy możliwe jest odzyskiwanie energii podczas hamowania, która jest przekazywana z powrotem do akumulatorów. eActros może być ładowany prądem o mocy do 160 kW: ładowanie trzech zestawów akumulatorów od 20 do 80% zajmuje nieco ponad godzinę za pomocą standardowej stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 400W.


Niemiecki producent zamierza również porównać działanie różnych opcji napędów, tzn. akumulatorowego eActrosa, którego używa firma Logistik Schmitt oraz ciężarówek zasilanych z pantografu, które są testowane w ramach projektu elektrycznej autostrady „eWayBW”. Daimler Truck nie planuje rozwijania tej koncepcji napędu ponieważ strategia firmy skupia się na pojazdach zasilanych bateriami oraz wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Źródło: Mercedes-Benz Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels