Będziemy zwiększać wykorzystanie materiałów wolnych od paliw kopalnych we wszystkich naszych samochodach ciężarowych, aby stały się neutralne pod kątem emisji gazów cieplarnianych - nie tylko w eksploatacji, ale także jeśli chodzi o materiały, z których są zbudowanePierwsza stal wyprodukowana z wykorzystaniem wodoru zostanie użyta w podłużnicach ramy stanowiących szkielet pojazdu, na którym zamontowane są wszystkie główne podzespoły. W miarę zwiększania się dostępności stali wolnej od paliw kopalnych będzie ona wprowadzana także w innych częściach ciężarówek.
- zapewnia Jessica Sandström, Senior Vice President Product Management, Volvo Trucks.
Obecnie około 30% materiałów zastosowanych w nowych ciężarówkach szwedzkiej marki pochodzi z recyklingu, a po zakończeniu eksploatacji nawet 90% samochodu może zostać wtórnie wykorzystane. Jessica Sandström zapewnia o nieustannym dążeniu firmy do minimalizowania jej wpływu na klimat. Zarówno w działaniach, jak i w samochodach ciężarowych spółka stara się stosować modele gospodarki o obiegu zamkniętym.
Od 2021 r. Grupa Volvo współpracuje z SSAB nad produkcją stali bez udziału paliw kopalnych. Pierwsza maszyna, w której ją zastosowano - transporter ładunków górniczych - został zaprezentowany w październiku 2021 r. Ekologiczna stal będzie ważnym uzupełnieniem stali konwencjonalnej i pochodzącej z recyklingu, stosowanej w samochodach ciężarowych tej marki.
Spółka jest zaangażowana w realizację porozumienia paryskiego i osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w łańcuchu dostaw najpóźniej do 2040 r.
Źródło: Volvo Trucks