Zdaniem ministra infrastruktury, możliwość jazdy dłuższymi ciężarówkami jest pożądana przez branżę i zapewnia bardziej efektywne wykorzystanie istniejącej infrastruktury. Już kilka lat temu rząd zdecydował o dopuszczeniu cięższych pojazdów na drogach (dmc 64 tony), a teraz przyszedł czas na zmianę ich długości. Działania te mają wzmocnić konkurencyjność branży i zmniejszyć wpływ transportu na klimat. Według obliczeń Szwedzkiej Administracji Transportu, wprowadzenie dłuższych ciężarówek może zmniejszyć emisje CO2 z pojazdów ciężkich o 4-6 procent.
Zgodnie z nową propozycją rządu, maksymalny limit 25,25 metra może zostać podniesiony do 34,5 metra na niektórych wyznaczonych drogach. Pojazdy te będą mogły poruszać się z maksymalną prędkością 80 km/h. Dla tych zestawów ma zostać wprowadzony nowy znak drogowy.
Utworzona: 2022-05-10