Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ciężki 'elektryk' wystawiony na próbę

Utworzona: 2022-01-10


W Niemczech przeprowadzono pierwszy niezależny test efektywności energetycznej w pełni obciążonego zestawu ciężarowego z Volvo FH Electric w roli ciągnika. Pojazd przekroczył swój oficjalny zasięg i zużył o 50% mniej energii niż jego odpowiednik z silnikiem Diesla.

Podczas testu ciągnik siodłowy Volvo FH Electric z silnikiem elektrycznym o mocy ciągłej 490 kW, wyposażony w akumulatory o pojemności 540 kWh, spięty był z obciążoną naczepą (masa całkowita zestawu 40 ton). Niemiecki dziennikarz motoryzacyjny Jan Burgdorf sprawdził ciężarówkę na 343-kilometrowej trasie Green Truck, która obejmuje autostrady, pagórkowate tereny i ciaśniejsze drogi, wykorzystywane do testowania samochodów ciężarowych różnych producentów.


Muszę przyznać, że pojazd jest równie zwrotny, a nawet bardziej zwrotny niż ciężarówka z silnikiem Diesla. Kierowcy będą bardzo zaskoczeni, jak łatwo się nim jeździ, jaki jest cichy i jak dobrze reaguje. Nie wyczuwa się w nim żadnych wibracji
– zauważył Jan Burgdorf.
Na całej trasie ciężarówka z elektrycznym napędem utrzymywała średnią prędkość 80 km/h, co odpowiadało standardowemu Volvo FH wyposażonemu w silnik wysokoprężny i pakiet oszczędności paliwa I-Save. Przy zużyciu energii wynoszącym zaledwie 1,1 kWh/km, ciężki pojazd elektryczny uzyskał zasięg na poziomie 345 km. Zużył przy tym o 50% mniej energii niż Volvo FH z porównywalnym silnikiem wysokoprężnym.

Te wyniki pokazują, że można przejechać do 500 km w zwykły dzień pracy, z krótkim postojem na doładowanie, na przykład w porze obiadu. Dzięki wydajności układu napędowego w pełni elektryczny samochód ciężarowy jest potężnym narzędziem do redukcji emisji CO2
– skomentował wyniki Tobias Bergman, dyrektor ds. testów prasowych w Volvo Trucks.
Celem Volvo Trucks jest, aby pojazdy elektryczne stanowiły połowę sprzedaży nowych samochodów ciężarowych w 2030 r., a 10 lat później aby osiągnąć 100% redukcji emisji CO2 w przypadku sprzedawanych ciężarówek.


Mocno wspieramy postanowienia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i podejmujemy wszelkie działania zmierzające do radykalnego obniżenia emisji CO2 związanej z drogowym transportem towarowym. Uważam, że szeroka gama pojazdów elektrycznych, którą mamy już na rynku, jest tego wyraźnym dowodem
– podsumowuje Tobias Bergman.
Link do filmu dokumentującego test


Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels