Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Trzeba będzie wymienić obecne tachografy analogowe i cyfrowe

Utworzona: 2022-01-08


Mowa o roku 2024, kiedy to wejdzie w życie szereg regulacji dotyczących korzystania z tachografu.

Jedna z nowości zawartych w nowym zatwierdzonym rozporządzeniu dotyczy inteligentnego tachografu drugiej generacji, który pozwoli na dokładniejsze rejestrowanie pozycji i czasu pracy kierowców zawodowych, co pomoże w bardziej skutecznym egzekwowania nowych przepisów przewidzianych w Pakiecie Mobilności dotyczących relokacji kierowców w transporcie międzynarodowym, nowe ograniczenia w przewozach kabotażowych oraz inne nowe środki zawarte w pakiecie mające na celu zagwarantowanie bardziej uczciwej konkurencji między firmami.

Inteligentny tachograf drugiej generacji umożliwi rejestrację miejsca rozpoczęcia codziennej pracy, przekraczania przejść granicznych, prac załadunku i rozładunku, a także zapis skumulowanego czasu jazdy co trzy godziny oraz miejsca zakończenia dobowego okresu pracy. Nowe urządzenia będą instalowane we wszystkich nowych pojazdach transportowych po określeniu przez Komisję Europejską specyfikacji technicznych, co oznacza, że prawdopodobnie do sierpnia 2023 r. wszystkie nowo rejestrowane pojazdy będą musiały być wyposażone w nowe tachografy. Od tego dnia zacznie obowiązywać okres przejściowy na wymianę tachografów poprzedniej generacji. Tym samym w pojazdach wyposażonych w tachograf analogowy lub cyfrowy, czyli zainstalowanych przed 15 czerwca 2019 r., do grudnia 2024 r trzeba będzie zainstalować inteligentny tachograf drugiej generacji. Natomiast inteligentne tachografy pierwszej generacji będą musiały zostać wymienione na urządzenia drugiej generacji do sierpnia 2025 roku.

Należy również pamiętać, że do lipca 2026, tachografy będzie trzeba montować w lekkich pojazdach dostawczych o dmc od 2,5 do 3,5 tony, które obecnie są zwolnione z tego obowiązku , jeśli będą wykorzystywane w transporcie międzynarodowym, choć ministerstwa transportu mogą rozważyć możliwość rozszerzenia tego wymogu także na pojazdy dostawcze w transporcie krajowym.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels