Pierwsze zamówienie objęło 6 lekkich ciężarowek dla DHL Parcel UK i dwie dla DHL Freight. Dzięki temu przewoźnik zaoszczędzi rocznie prawie 600 ton CO2 i niemal 225 tys. litrów oleju napędowego.
Jesteśmy zaangażowani w zaspokajanie rosnącego zapotrzebowania klientów na ekologiczne i zrównoważone rozwiązania oraz w osiągnięcie naszego długoterminowego celu, jakim jest zerowa emisja netto do 2050 roku. Konwersja naszej floty jest ważną dźwignią, która pomoże nam uniknąć emisji CO2 również na drogach. Kilka naszych oddziałów skorzysta na umowie z Volvo Trucks
- wyjaśnił Pablo Ciano, wiceprezes ds. rozwoju w Grupie Deutsche Post DHL.
Ważnym czynnikiem, który wpłynął na decyzję DHL o przyspieszeniu zakupów pojazdów o zerowej emisji spalin są pozytywne doświadczenia związane z użytkowaniem elektrycznego Volvo w Londynie. Od listopada 2020 r. pojazd realizuje dostawy do odbiorców końcowych w dzielnicy handlowej West End. To pierwszy w pełni elektryczny ciężki samochodód ciężarowy wykorzystywany w logistyce miejskiej w Wielkiej Brytanii.
DHL jest ważnym globalnym dostawcą usług logistycznych, zaangażowanym w ograniczanie swojego wpływu na zmiany klimatyczne. Razem możemy dokonać zmian na lepsze i jestem dumny, że będziemy pracować w duchu partnerstwa, dążąc do osiągnięcia celów opartych na danych naukowych, aby zmniejszyć nasz wpływ na klimat
- podkreślił Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Współpraca obejmuje wspólne działania rozwojowe w dziedzinie elektryfikacji. Umowa obejmuje również analizę operacji transportowych DHL przez Volvo Trucks w celu wdrożenia rozwiązań najlepiej dostosowanych do potrzeb użytkownika pojazdów.
Volvo Trucks jest liderem rynku ciężkich, w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych w Europie, z udziałem w rynku wynoszącym 42% w 2021 r. Firma dostarczyła je nie tylko odbiorcom europejskim, ale również w Ameryce Północnej i Australii.
Źródło: Volvo Trucks