Wygodnie na fotelach
Duże zakresy regulacji fotela kierowcy i kolumny kierownicy są gwarancją, że każdy znajdzie dla siebie wygodną pozycję za kółkiem. W pojazdach serii XG i XG+ opcjonalnie dostępne są obrotowe fotele kierowcy i pasażera, które po zakończeniu pracy można z łatwością ustawić w położenie sprzyjające relaksowi.Wyposażeniem standardowym jest składany fotel pasażera. który po złożeniu pozwala uzyskać jeszcze więcej przestrzeni w kabinie i nie ogranicza widoczności przez dolne okno w drzwiach (widać przez nie obszar przy krawężniku). Opcjonalnie dostępna jest wersja fotela ze składanym zagłówkiem, dzięki czemu można z niego utworzyć praktyczny stolik.
Wzrok skupiony na drodze
Standardowy środkowy wyświetlacz o przekątnej 12˝ prezentuje informacje dotyczące pojazdu, a opcjonalny 10-calowy ekran dotykowy przeznaczony jest do obsługi systemu nawigacyjnego i informacyjno-rozrywkowego. Na środkowym wyświetlaczu kierowca może wybrać jeden z dwóch wzorów układów i cztery poziomy informacji. Ustawienia wyświetlacza można również dostosować do własnych potrzeb.Najważniejsze przyciski i przełączniki są ergonomicznie rozmieszczone na desce rozdzielczej i na nowo zaprojektowanej kierownicy, co zapewnia intuicyjną obsługę różnych funkcji. Obsługa jest zgodna z filozofią DAF-a, która brzmi: dłonie na kierownicy, wzrok na drodze.
To jest wypoczynek!
Leżanki we wszystkich wersjach mają długość 2220 mm, a szerokość nie mniejszą niż 800 mm na całej długości w modelach XG i XG+. Opcjonalnie dostępne jest mechanicznie lub elektrycznie regulowane łóżko Relax Bed zapewniające optymalne podparcie głowy, pleców i nóg.Tylny panel sterowania umożliwia wygodną obsługę różnych funkcji z poziomu łóżka: oświetlenia, klimatyzacji, systemu dźwiękowego, okien i luku dachowego. Panel ma tryb monitoringu, który uruchamia system kamer i lusterek cyfrowych, a także przycisk alarmu aktywujący klakson i światła awaryjne.
Schowków w nich dostatek
W przestronnych kabinach nowych DAF-ów wygospodarowano dużo miejsca na schowki, półki i kieszenie, gdzie można bezpiecznie przewozić mnóstwo różnych przedmiotów potrzebnych w drodze, dokumentów, sprzętu, odzieży, żywności itp. Pod leżanką znajdują się m.in. jedna lub dwie szuflady albo lodówki, w których można ustawić pionowo butelki o pojemności 1,5 litra. Schowki są do dyspozycji w konsolach dachowych i nad deską rozdzielczą, a także w kieszeniach drzwi.Obszerne zewnętrzne schowki umieszczone po obu stronach kabiny mają łatwy dostęp przez duże otwory. Jest też dużo miejsca na papiery, dokumenty i inne przedmioty. Na desce rozdzielczej umieszczono dwa uchwyty na kubki i małe butelki. Nie brakuje dobrze znanego przez kierowców wysuwanego stolika, który można wykorzystać np. do jedzenia lub wypełnienia dokumentów - ten nowy jest jeszcze większy niż w dzisiejszym XF-ie. Ponadto modele XG i XG+ wyposażono w praktyczną szufladę w dolnej części deski rozdzielczej, w której można przechowywać dokumenty lub laptopa.
Oświetlenie wnętrza
W modelach XG i XG+ opcjonalnie dostępne jest ekskluzywne oświetlenie wnętrza, które obejmuje 15 diod LED i listew świetlnych, regulację jasności i koloru. Podkreśla ono wysoką jakość wykończenia wnętrza nowych DAF-ów. Świetnym tego przykładem jest miękki w dotyku, specjalnie formowany materiał deski rozdzielczej, który stosuje się w samochodach osobowych klasy premium. Zapewnia możliwość zastosowania nowoczesnych ostrych krawędzi, oferując jednocześnie wyjątkowy wygląd i doskonałe wrażenia dotykowe.
Klimatyzacja postojowa
Elementem standardowej kompletacji jest system automatycznej regulacji temperatury, a jako opcja dostępny jest zautomatyzowany układ klimatyzacji. Nowością jest zintegrowany układ klimatyzacji postojowej, przeznaczony do automatycznego chłodzenia lub ogrzewania wnętrza kabiny podczas jazdy lub pracy na biegu jałowym - dostępny jako opcja w modelu XG+.Właściwości jezdne
Nowe zawieszenie kabiny z tłumikiem drgań nowej konstrukcji przynosi dodatkowe korzyści dla komfortu jazdy. Zawieszenie tylnej osi zostało przeprojektowane w taki sposób, aby obejmowało nową geometrię i zmienione położenie siodła, co w przypadku modeli XG i XG+ zapewnia większy rozstaw osi (4000 mm) przekładający się na doskonałe właściwości jezdne i sterowność. Kierowcy powinni też docenić zaprojektowany na nowo układ kierowniczy, który zapewnia przyjemne wrażenia podczas prowadzenia ciężarówki (obracanie kierownicą wymaga niewielkiego wysiłku).Znaczący wkład w zapewnienie wyjątkowego komfortu prowadzenia samochodu i przebywania w kabinie ma niezwykle niski, zredukowany o połowę w stosunku do dziś produkowanego XF-a, poziom hałasu i drgań wewnątrz.
Przetestowane rozwiązania
Zapewnienie doskonałej jakości, niezawodności i trwałości całych pojazdów i poszczególnych komponentów zawsze było — i pozostanie — priorytetem firmy DAF. Na etapie badań przeprowadzono obszerne testy koncepcyjne, obok pełnego zestawu testów funkcjonalnych, trwałości i niezawodności wykonanych w centrum technicznym DAF oraz w ramach testów drogowych. Do codziennej eksploatacji przekazano europejskim klientom ponad 150 pojazdów testowych. W ten sposób przed rozpoczęciem produkcji nowej generacji pojazdów XF, XG i XG+ uzyskano ekwiwalent ok. 20 milionów km pokonanych w transporcie długodystansowym.Zobacz nowe ciężarówki na filmie.
Źródło: DAF