Eksport produktów przemysłowych potrzebuje specjalizacji w logistyce
Polska jest na 7. miejscu na świecie pod względem perspektyw rozwoju eksportu - tak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego pt. „Transformacja polskiego eksportu – 30 lat wzrostu i co dalej?”. Wśród 23 wyróżnionych przez analityków PIE najbardziej perspektywicznych grup produktowych znajdują się m.in.: maszyny przemysłowe i urządzenia produkcyjne, chemia przemysłowa, chemia organiczna, wyroby farmaceutyczne, in. Polski eksport tych branż wymaga specjalizacji usług i rozległej sieci logistycznej.Z roku na rok obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie polskiego przemysłu na specjalistyczne usługi logistyczne. Firma Fracht FWO obsługuje przemysł ciężki w pełnym zakresie usług związanych z transportem morskim, lotniczym, lądowym a także śródlądowym. Współpracujemy z innymi biurami Grupy Fracht oraz partnerami na wszystkich kontynentach. W obsłudze ładunków ponadnormatywnych typu project cargo poza wiedzą i doświadczeniem pracowników istotne jest też posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego – mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.
Dostawy do każdego miejsca na świecie
Przykładem takich dostaw z Polski są chociażby dwa transporty, które Fracht FWO zrealizował na przełomie maja i kwietnia - jeden do Nowej Zelandii, a drugi na Mauritius. W przypadku Nowej Zelandii, Fracht dostarczył ciężkie urządzenie dla przemysłu wydobywczego. Z kolei transport na Mauritius obejmował dostawę maszyn budowlanych. Obie zorganizowano pod dużą presją czasu w kooperacji odpowiednio z kolegami z Nowej Zelandii i Fracht Mauritius.Sprawna organizacja transportów ładunków z grupy project cargo do najodleglejszych miejsc na świecie możliwa jest tylko dzięki dobrej współpracy w ramach globalnej grupy logistycznej, w której działa m.in. polska spółka Fracht FWO. W samych tylko Chinach, Grupa Fracht posiada 7 biur w najważniejszych centrach gospodarczych tego kraju. Firma ma również swoje biura m.in. w Japonii, Tajwanie oraz w innych krajach Azji i Pacyfiku, a także rozległą sieć oddziałów na kontynencie afrykańskim i amerykańskim. W Ameryce Płn. Fracht uruchomił aż 9 swoich biur w USA, a także 2 biura w Kanadzie. W Ameryce Południowej oddziały Grupy zlokalizowane są w Argentynie, Kolumbii, Chile oraz Brazylii, w tym liczni partnerzy w państwach ościennych, dzięki czemu oddziały lokalne Fracht obsługują klientów we wszystkich krajach tego kontynentu.
Fracht wykorzystuje wszelkie możliwe środki i gałęzie transportu, od transportów general cargo w kontenerach aż po czartery samolotów frachtowych, statków czy barek rzecznych, a na lądzie specjalistyczne naczepy czy wagony kolejowe.
Przy obsłudze przesyłek ciężkich niezbędne są nie tylko biura własne, ale też baza sprawdzonych partnerów, specjalizujących się w różnych obszarach usług oraz szerokie kompetencje zespołu. Dzięki temu możemy organizować transporty różnych grup ładunków niemalże do każdej destynacji na świecie - podsumowuje Andrzej Bułka.Przy wsparciu sieci logistycznej Grupy Fracht i jej licznych partnerów, w tym roku Fracht FWO Polska zintensyfikował obsługę transportów ładunków ciężkich i przemysłowych na kierunkach takich jak Australia, Nowa Zelandia, Ameryka Południowa i Daleki Wschód.
Źródło: Fracht FWO Polska