Każdego roku przewozimy do naszych klientów ponad 400 000 pełnych ciężarówek. Skala i złożoność naszej działalności przekładają się na duże nakłady administracyjne związane z koordynacją z przewoźnikami. Obsługa sytuacji wyjątkowych jest w takiej sytuacji nadzwyczaj czasochłonna. Wdrażając rozwiązanie Shippeo w zakresie widoczności transportu w czasie rzeczywistym, dążymy do usprawnienia naszych operacji logistycznych, jednocześnie poprawiając terminowość dostaw do naszych klientów mówi Valentin Radu, Menedżer ds. Technologii i Automatyzacji Logistyki w Coca-Cola HBC.
Widoczność w czasie rzeczywistym sieci transportowej Coca-Cola HBC zapewniana przez Shippeo pozwoli firmie na dalszą poprawę wydajności logistyki – zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej – poprzez usprawnienie współpracy z przewoźnikami.
Platforma Shippeo wykorzystuje uczenie maszynowe do obliczania dokładnych ETA i innych statusów dostaw, które są automatycznie przekazywane w czasie rzeczywistym między naszymi dostawcami i klientami zapewniając w ten sposób pełną przejrzystość oraz ograniczając ilość połączeń, e-maili i innych działań back-office. Dzięki temu nasze zespoły ds. administracyjnych mogą się skupić na aktywnościach o większej wartości dodanej i zarządzaniu wyjątkami kontynuuje Radu.
Wdrożenie tego rozwiązania ma na celu poprawę poziomu usług przy jednoczesnym obniżeniu kosztów transportu. Będzie to możliwe dzięki skróceniu czasu oczekiwania, poprawie elastyczności i planowaniu zasobów.
Chcieliśmy zwiększyć zakres działań zorientowanych na klienta poprzez znaczącą poprawę w widoczności łańcucha dostaw. Po dokładnej ocenie rozwiązań dostępnych na rynku doszliśmy do wniosku, że Shippeo będzie dobrze nadawać się do tego celu. Platforma Shippeo zapewnia zarówno elastyczność, jak i spełnia nasze wyjątkowe potrzeby. Płynna integracja z SAP i naszymi istniejącymi systemami była również ważnym czynnikiem przy podejmowaniu ostatecznej decyzji, ponieważ chcieliśmy ograniczyć czynności wykonywane ręcznie. Pierwsza faza implementacji projektu została zakończona, z ponad 60 wdrożonymi przewoźnikami i powiązanymi partnerami w Austrii, Rumunii, Polsce, Grecji, na Węgrzech i we Włoszech. Wskaźnik śledzenia osiągnął planowany próg i już teraz wykorzystujemy analizę danych, aby poprawić poziom usług i uchwycić wzrost produktywności. Wdrożenie projektu będzie kontynuowane przez rok 2021, obejmując Bułgarię, Czechy, Słowację, Irlandię, Irlandię Północną, Szwajcarię i Ukrainę, a kolejne kraje zostaną wdrożone w 2022 r. mówi Antonio Ventriglia, Dyrektor Logistyki Grupy.
COO Shippeo, Lucien Besse, jest podekscytowany współpracą z Coca-Cola HBC przy tak znaczącym projekcie.
Nie moglibyśmy być szczęśliwsi, mogąc powitać Coca-Cola HBC w społeczności klientów Shippeo. Nie możemy się doczekać współpracy z ich utalentowanymi zespołami, aby pomóc w przeniesieniu ich zdolności transportowych w łańcuchu dostaw na wyższy poziom podsumował Lucien Besse.
Źródło: Coca-Cola Hellenic/Shippeo