Dzięki swej wszechstronnej i modułowej budowie, rozwiązanie to może być dostosowane do potrzeb przez różnych klientów. Zaproponowana koncepcja powstała z myślą o nowych konkurentach firm produkujących tradycyjne samochody ciężarowe oraz producentach zabudów i firmach zajmujących się autonomicznym oprogramowaniem nawigacyjnym. Mówiąc szerzej, koncepcja „deskorolki” jest skierowana do wszystkich podmiotów, które chcą mieć dostęp do nowoczesnej platformy dla czystego i inteligentnego transportu zasilanego wodorem lub energią elektryczną. Firma planuje globalne wdrożenie platformy jeszcze w tym roku w ramach programu licencjonowania montażu i marketingu.
Platforma „deskorolki” zawiera kluczowe komponenty i systemy do produkcji samochodów ciężarowych nowej generacji, w tym ultralekkie podwozie opracowane przez firmę Magna, które waży o 400 kg mniej niż inne podwozia na rynku, a także zbiorniki wodoru, ogniwa paliwowe, silniki elektryczne, układy napędu, osie i zawieszenia.
Podstawowym celem platformy jest przyspieszenie procesu przechodzenia na czyste i inteligentne rozwiązania dla transportu towarowego. Platforma jest dostępna w dwóch wersjach: w wersji z napędem wodorowym, przeznaczonej do transportu długodystansowego o zasięgu 800 km, z czasem tankowania wodoru wynoszącym mniej niż 20 minut; oraz wersji z napędem elektrycznym do transportu krótkodystansowego o zasięgu do 400 km, gdzie wymiana baterii zajmuje tylko 3 minuty.
Producenci ciężarówek na całym świecie będą mogli uzyskać dostęp do tych platform już w tym roku, co umożliwi im integrację platformy z własnymi kabinami oraz pozwoli skonfigurować oprogramowanie i wyposażenie. W ten sposób platforma będzie pełnić rolę podstawy technologicznej dla ciężarówek do różnych zastosowań, np. do transportu naczep, nadwozi skrzyniowych, wywrotek lub cystern o ładowności od 18 do 44 ton.
Ambicją firmy jest stworzenie platformy referencyjnej w dziedzinie samochodów ciężarowych poprzez rozwój dużej społeczności partnerów technologicznych, regionalnych i handlowych oraz ułatwianie działań w zakresie integracji poprzez tworzenie dokumentacji, szkolenia i standaryzację różnych interfejsów mechanicznych i programowych.
Przykłady technologii zintegrowanych z platformą obejmują uniwersalną płytę do mocowania wyposażenia oraz otwarty interfejs dla zewnętrznego oprogramowania umożliwiającego jazdę autonomiczną. Platforma zawiera w sobie różne opatentowane technologie należące do firmy Gaussin.
Celem firmy Gaussin jest uruchomienie produkcji platformy „skateboard” poprzez sieć licencjobiorców w celu przyspieszenia jej międzynarodowego wdrożenia. Ambitny program udzielenia 41 licencji w ciągu 36 miesięcy umożliwiłby firmie przejęcie 5% rynku bezemisyjnych samochodów ciężarowych lub uzyskanie łącznej sprzedaży na poziomie 450 000 pojazdów do roku 2031.
Źródło: Gaussin
Utworzona: 2021-05-01