Nowa dyrektywa wymaga nawet dwukrotnego zwiększenia pochłaniania siły, dłuższych ramion dźwigni i zmniejszenia maksymalnej odległości od nawierzchni jezdni z 550 mm do 450 mm. Aby spełnić te wymagania, konstruktorzy Krone nie tylko zastosowali wysokowytrzymałą stal drobnoziarnistą o większej grubości, ale także całkowicie przeprojektowali całą gamę tylnych osłon przeciwnajazdowych.
Wynikiem modernizacji jest system modułowy dla serii Profi Liner, Mega Liner, Cool Liner i Dry Liner, a także dla naczep Load Carrier, w którym wykorzystano połączenia śrubowe zamiast spawów. Takie rozwiązanie zapewnia szereg korzyści dla operatora floty:
Jednak poprawa bezpieczeństwa i zwiększenie wytrzymałości wpływają na niektóre parametry produktu. Na przykład masa nowych tylnych osłon przeciwnajazdowych w wersji standardowej wzrasta średnio o około 22 kg. Ze względu na zwiększone gabaryty i wagę osłon oraz zastosowanie materiałów wyższej jakości, dochodzi też dodatkowy koszt, wynoszący co najmniej 200 euro - w zależności od modelu i wyposażenia. Wprowadzone zmiany wpływają też na właściwości jezdne: ze względu na mniejszą o 100 mm odległość od podłoża, tylna osłona przeciwnajazdowa jest narażona na zwiększone ryzyko kontaktu z powierzchnią drogi, co może mieć negatywny wpływ na przykład przy wjeździe na prom. Dlatego Krone oferuje opcjonalne płozy na belce osłony przeciwnajazdowej.
W przypadku pierwszych wariantów modelowych nowa osłona jest już dostępna od marca, pół roku przed wymaganym prawnie terminem. Dzięki wczesnemu przejściu na nową generację tylnych osłon przeciwnajazdowych z systemu modułowego, Krone może już teraz zapewniać swoim klientom lepszą ochronę przed wypadkami.
Źródło: Krone