Aktualizacje z zadowoleniem przyjęli działacze i eksperci zajmujący się bezpieczeństwem na drogach. Ostrzegają jednak operatorów flot, że same lusterka nie wystarczają do wyeliminowania martwych stref.
To ustawodawstwo jest pożądaną zmianą. Jednak ważne jest, aby operatorzy rozumieli, że same lusterka nie eliminują martwych stref. Dlatego zgodnie z ustawodawstwem nadal mogliby zostać ukarani grzywną. Zalecamy zainstalowanie szeregu technologii bezpieczeństwa pojazdów, takich jak zestawy Systemu Bezpieczeństwa w zakresie Standardu Bezpośredniej Widoczności (DVS) firmy Brigade, aby zapewnić operatorom zgodność z przepisami w całej Europie oraz, aby kierowcy mieli pełną widoczność otoczenia pojazdu- powiedział Eryk Biskupski z Brigade Electronics Polska – wiodącego na rynku dostawcy systemów bezpieczeństwa dla pojazdów użytkowych.Zestawy są dostępne w dwóch różnych typach (jeden do pojazdów sztywnoramowych, drugi do ciągników z naczepami) i obejmują kamery boczne, czujniki ultradźwiękowe dla strony pojazdu przy poboczu oraz alarm ostrzegawczy, który jest aktywowany, gdy pojazd skręca. Oba zestawy są zgodne z londyńskim Standardem Bezpośredniej Widoczności oraz wszystkimi odpowiednimi przepisami regionalnymi w całej Unii Europejskiej, co oznacza, że operatorzy flot mogą mieć pewność, że systemy spełnią wszystkie niezbędne wymagania prawne.
Lafarge to jedna z firm, która odniosła korzyści z zainstalowania systemów bezpieczeństwa pojazdów w swojej flocie betonomieszarek. Ponieważ wypadki drogowe są poważnym problemem dla branży budowlanej, firma podjęła progresywne działania w celu zapewnienia, że jej betonomieszarki są wyposażone w najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa pojazdów, aby zapobiegać incydentom na drogach i placach budów.
Wystarczy jeden rzut oka, aby kierowca miał pełny widok dookoła pojazdu bez martwych stref oraz spokój, że piesi również zostaną ostrzeżeni przez alarm emitujący biały dźwięk. Technologia ta zapewnia całkowite bezpieczeństwo- powiedział Othmane Jennane, prezes spółki Trans Route Béton, która zainstalowała technologię Brigade do pojazdów Lafarge.Źródło: PMW Communications Ltd.