Postanowiliśmy więc zapytać niektóre z nich, jak ta współpraca wygląda z ich punktu widzenia. Oto firma Tomala – Transport Krajowy i Międzynarodowy, a na pytania odpowiedziała pani Agnieszka Pasternak, specjalistka ds. rachunkowości:

Jak zaczęła się Państwa współpraca z inviPay.com?
Szef dowiedział się z programu TVN Turbo, widział reklamę i poprosił, aby sprawdzić, co to takiego.Co Państwu się najbardziej spodobało w ofercie?
Nie słyszałam wcześniej o faktoringu, który odbywa się całkowicie online, nie znałam też takiego systemu. Zadawałam dużo pytań, a pan Jakub z inviPay.com, z którym na początku rozmawiałam, wszystko mi cierpliwie tłumaczył. Wprowadził mnie w aplikację, w cały system i teraz nie mam żadnych problemów. Wszystko robię sama i to jest po prostu bardzo wygodne.Na co dzień najbardziej podoba mi się sprawna obsługa, rzetelne podejście do klienta. Tu jest inaczej, bo nie ma żadnych papierów. Jasno widzę w komputerze, co robię: od początku, wszystko po kolei. Jak czegoś nie wiem, lub nie jestem pewna dzwonię do pani Ewy, która jest naszą osobą kontaktową w inviPay.com i wyjaśniamy. Jestem traktowana indywidualnie, znamy się, mamy dobry kontakt.
Generalnie wszystko przebiega sprawnie, nie ma żadnych znaczących opóźnień. Niektórzy nasi kontrahenci liczą termin od czasu wpłynięcia faktury, a nie daty wystawienia. Po rozmowach, wyjaśnieniu specyfiki naszej branży i po spotkaniu u nas w firmie – mogliśmy to tak ustawić w systemie, jak nam odpowiada.
Nam faktoring bardzo pomaga i jest właściwie niezbędny. Możemy mieć wcześniej gotówkę i cały czas działać, bez żadnych przestojów. A w transporcie to podstawowa sprawa.
Czy porównywaliście Państwo inviPay.com z innymi firmami na rynku?
Tak, porównywaliśmy z innymi usługami faktoringowymi i inviPay.com wypadła najlepiej. Wcześniej też korzystaliśmy z faktoringu rozszerzonego, ale to było bardzo uciążliwe, strasznie dużo biurokracji i papierologii.Jak długo Państwo korzystacie z usług inviPay.com?
Już rok za nami.Jak ta współpraca wpłynęła na rozwój firmy?
Przede wszystkim to świetna współpraca. Myślę, że w obie strony. Bardzo dobrze wpłynęła na rozwój naszej firmy, ponieważ utrzymujemy płynność finansową na bardzo dobrym poziomie, a także dowiedziałam się czegoś nowego np.: mając fakturę za zakupy firmowe mogę ją spłacić fakturą sprzedażową – nie wiedziałam wcześniej, że tak można. To zupełna nowość, a bardzo ułatwia rozliczenia.Chyba wzajemnie usprawniamy swoje usługi. Kiedyś miałam wątpliwości w stosunku do zapisu w tabelce, chyba system wyświetlił coś inaczej niż zwykle… Zadzwoniłam i okazało się, że można było to natychmiast poprawić od strony programowania informatycznego. Zaraz to poprawiono i jest dobrze.
Inny przykład: zakupy nowych samochodów, a na naszych fakturach długie terminy płatności, wtedy powstają luki, a pracownikom trzeba płacić, także za leasing i paliwo. Wprowadzam wtedy tyle faktur, ile potrzebuję, by mieć gotówkę na utrzymanie aut i wypłaty, a mam ją dzięki temu na drugi dzień.
Czy zdarzyło się Państwu polecać invipay.com i co było argumentem przemawiającym „za”?
Tak, oczywiście, że polecamy. Argumentem jest wszystko, co powiedziałam wcześniej.Ile faktur wprowadzacie Państwo do systemu miesięcznie – mniej więcej?
Około 130 faktur.Sporo. Czy to znaczy, że faktoring w Państwa branży jest niezbędny?
Na to wygląda. Tak, jak mówiłam wcześniej: w branży transportowej płynność finansowa musi być nieprzerwanie utrzymywana. Krótko mówiąc: gotówka na koncie musi być!Odpowiedzi udzieliła Agnieszka Pasternak, specjalistka ds. rachunkowości w firmie Tomala – Transport Krajowy i międzynarodowy.