ID: 83992
pytania do Inspektora ITD...
ID: 83992
ID: 83992
proszę wpisywać w tym miejscu pytania, jakie chcielibyście zadać Inspektorom ITD, w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dot. szeroko rozumianych zagadnień transportowych (np. czas jazdy, pracy, zamocowanie ładunków, zwolenia itp. )
proszę wpisywać w tym miejscu pytania, jakie chcielibyście zadać Inspektorom ITD, w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dot. szeroko rozumianych zagadnień transportowych (np. czas jazdy, pracy, zamocowanie ładunków, zwolenia itp. )
~Łukasz*.icpnet.pl
*.icpnet.pl
Posty (611)
~//~ | ~Andrzej Kierowcy ani jak nie zabrania się prowadzić dla siebie ewidencję i archiwizację godzin pracy i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t, d). Kopii (ksero, skany, zdjęcia) wykresówek (dodatkowo CMR-ek i t. d. ) jak i sczytujące urządzenie dla KK nie drogo kosztują. Wystarczy nie podpisywać wątpliwych dokumentów, ta jeszcze inblanko, i po sprawie (nie trzeba będzie w przyszłości iść po swoje zarobione i przysługujące pieniądze do sądu). | 1 | ||
~kiero | Szoszon won | |||
~kiero | Do kołchozu marsz, tylko kartofli nie kradnij | |||
~Miły kierowca | ~//~ 2021-01-22 13:07:36 ~Andrzej 2021-01-22 12:47:10 "... szefowa twierdzi że u niej się pracuję po 12 godzin cały czas... " Najgorszy dla pracownika doradca to jest przełożony, kierownik i pracodawca, ta jeszcze zawoalowany na forum. Zapomniałeś dodac siebie szoszonie! Jakim to chorym człekiem czeba być, aby wypowiadać się na tematy które nie masz pojęcia, i nie umiejąc sie wypowiadać! Nic dziwnego że uciekłeś ze swojego kraju, jak tam sa sami jak ty! | |||
~Miły kierowca | Słabo to cie zrobili, aż nie dochodzi do ciebie że nikt tu cie nie chce zrozum to w końcu, że jedynym problemem jestes tylko ty | |||
~Miły kierowca | To nie chamstwo ani kłamstwo! Tylko prawda cie zabolała z mojej strony, więc jest światełko w tunelu dla ciebie szoszonku | |||
~Ordynator orginał! | Ychmmmm, kołchożnik znowu złapał fazę. | |||
~Ordynator orginał! | Glaca kiedyś pisał że ktoś z jego rodziny, po kołchoznikach na konia wsiadał. | |||
~kiero | Szoszon objaw jeszcze jaką prawdę. Napisz coś o wolności na Białorusi, o demokracji, o dobrobycie, . No dawaj szoszon, nie certuj się i nie jaźnij Pisz jaki to baćka dobry dla was | |||
~kiero | Wedle szoszona w Polsce same wyzyskiwacze, zaś na Białorusi szczęście i dobrobyt. Tylko czemu szuka szoszon roboty u tych wyzyskiwaczy? | |||
~Plum | No i skoro szoszon sam sobie dał miętusy to jego racja jest racniejsza :) Ale jeoany desperat z tego szoszona :D | |||
~//~ | Nie pęknijcie, skrzywdzone szoszonami (ukraińcami i/lub indianami), od zakrztucenia jadem ze złości. :-) | 1 | ||
~kiero | Ty sie szasza nie bój, pisz co to tam u ciebie Po ile kiełbasa i sało? | |||
~//~ | Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów" / "pań" (nie mylić z prawdziwymi), w starej Europie i nie tylko traktują jako świń. Te, które nie przyznają, nie szanują jak i przygnębiają i okradają nawet swoich rodaków (ludzi jednej narodowości) i krajanów, poprawnie zasługują stosunku i traktowania wszystkimi w całym świecie nie inaczej jak do świń. | 1 | ||
PanOrdynartor
| Bardzo ciekawa zdań wymiana. I ta elokwencja, ta retoryka, ., mniód, cud, palce lizać :-) | |||
~kiero | Szasza wkleja gotowce sam nie potrafi nic z sensem napisać | |||
~//~ | Ten kto nie w stanie ocenić zdolności człowieka (oponenta jak i przeciwnika) - zawsze skazany na przegranie jak i na pośmiewisko. Historia to potwierdza. Więc, skrzywdzony szoszonami, weź ukąś siebie ze złości tam gdzie nie dociągniesz się. ; -) | 1 | ||
~kiero | Szoszon ty nie jesteś żadnym oponentem Ty zwykła sowiecka gnida jesteś | |||
~henio | jak zrobie w poniedzialek i wtorek 10 godzin jazdy czy moge w w piatek zrobic 11 godzin jazdy robie pauze wekendowa min. 45godzin | |||
~kiero | Trzeba szoszona prosić o poradę | |||
~kiero | Podpowiem tylko, że jest to możliwe pod kilkoma warunkami | |||
~Wklej szoszona | Henio - możesz. Ale musisz spełnić, jak wyżej napisano, kilka warunków | |||
~//~ | ~henio Rozporządz enie (WE) nr 561/2006/2020 Art . 12. Pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu oraz UMOŻLIWIA OSIĄGNIĘCIE przez pojazd odpowiedniego miejsca POSTOJU, kierowca MOŻE ODSTĄPIĆ OD PRZEPISÓW ART. 6-9 W ZAKRESIE NIEZBĘDNYM DLA ZAPEWNIENIA BEZPICZEŃSTWA osób, pojazdu lub ładunku. Kierowca WSKAZUJE POWODY takiego ODSTĘPSTWA odręcznie na wykresówce urządzenia rejestrującego lub na wydruku z urządzenia rejestrującego, albo na planie pracy NAJPÓŹNIEJ PO PRZYBYCIU do miejsca pozwalającego na postój. Dodane akapity w brzmieniu od 20 sierpnia 2020 r. : Pod warunkiem że nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu drogowego, W WYJĄTKOWYCH OKOLICZNOŚCIACH kierowca MOŻE także ODSTĄPIĆ OD ART. 6 UST. 1 i 2 oraz ART. 8 UST. 2, PRZEKRACZAJĄC DZIENNY i TYGODNIOWY CZAS PROWADZENIA pojazdu O maksymalnie JEDNĄ GODZINĘ, ABY DOTRZEĆ DO CENTRUM OPERACYJNEGO pracodawcy LUB swojego MIEJSCA ZAMIESZKANIA W CELU WYKORZYSTANIA TYGODNIOWEGO okresu ODPOCZYNKU. NA TYCH SAMYCH WARUNKACH kierowca MOŻE PRZEKRACZYĆ DZIENNY i TYGODNIOWY CZAS PROWADZENIA pojazdu O maksymalnie DWIE GODZINY, pod warunkiem że WYKORZYSTAŁ on PRZERWĘ trwającą nieprzerwanie 30 MINUT bezpośrednio PRZED tym DODATKOWYM CZASEM PROWADZENIA pojazdu niezbędnym, ABY DOTRZEĆ DO CENTRUM OPERACYJNEGO pracodawcy LUB swojego MIEJSCA ZAMIESZKANIA W CELU WYKORZYSTANIA REGULARNEGO TYGODNIOWEGO okresu ODPOCZYNKU. Kierowca WSKAZUJE POWODY takiego ODSTĘPSTWA odręcznie na wykresówce urządzenia rejestrującego, na wydruku z urządzenia rejestrującego lub na planie pracy NAJPÓŹNIEJ PO PRZYBYCIU do miejsca docelowego lub odpowiedniego miejsca postoju. KAŻDY WYDŁUŻONY OKRES pracy MUSI BYĆ KOMPENSOWANY równoważnym okresem odpoczynku wykorzystywanym jednorazowo PRZED KOŃCEM TRZECIEGO TYGODNIA następującego po danym tygodniu. Art. 6. 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. 2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy (60 godzin - "jazda" plus "inna praca" i średnie 48 godzin w okresie rozliczeniowym) ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. Art. 8. 2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku. Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku. | 1 | ||
~Adas | Czy jak zrobię 45h pauzy weekendowej to mogę pracować 6 dni pod rząd czy tylko 5 | |||
~kiero | Tylko 5 | |||
~kiero | Szoszon uzasadni ci dlacego | |||
~O zesz ja cię | Eee, serio? A mnie się zdawało że po każdym odpoczynku tygodniowym można mieć 6 okresów 24-ro godzinnych. Kiedy to się zmieniło? Szoszon , do boju! | 2 | ||
~Ordynator na emigracji! | Kołchożnik wpadnie później, narazie bykom jajca poleruje. | 1 | ||
~Ordynator na emigracji! | Ale jak już tu wpanie to w jepie taki tekst, że wszystkim uszy opadną. | 1 | ||
~//~ | ~Adas Tygodniowy okres odpoczynku zawsze czyni się z oparciem na wcześniej zrobione tygodniowe okresy odpoczynku w poprzednich tygodniach. Żeby dokładnie wiedzieć kiedy zacząć, którym sposobem ("WYKORZYSTANYM" czy "ZALICZONYM") i jaki (regularny czy skrócony) można zrobić tygodniowy okres odpoczynku w obecnym tygodniu to trzeba popatrzeć WSTECZ i dokonać an alizy czy nie ma potrzeby w rekompensacie skróceń, kiedy, którym sposobem i jaki tygodniowy okres odpoczynku był zrobiony w poprzednim (ich) tygodniu (iach). Również przy tym nie trzeba zapominać i o ograniczeniach 56 godzin "jazdy" w tygodniu, 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodni, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym (Roz. nr 561/2006. Art. 6 ust. 2-3) Każdego obowiązującego przepisu trzeba pilnować i dotrzymywać synchronizując razem. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 14. 2. W każdym tygodniu kierowcy PRZYSŁUGUJE PRAWO do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Tygodniowy nieprzerwany odpoczynek obejmuje odpoczynek dobowy, o którym mowa w ust. 1, przypadający w dniu, w którym kierowca rozpoczął odpoczynek tygodniowy. Art. 27. 5. Do kierowców, którzy wykorzystali okres odpoczynku, o którym mowa w art. 8 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1-3 Umowy AETR, NIE STOSUJE SIĘ odpoczynku, o którym mowa w art. 14. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 Art. 8. 6. W ciągu każdych kolejnych dwóch tygodni (W KAŻDYCH DOWOLNYCH OKRESACH DWUTYGODNIOWYCH) kierowca WYKORZYSTUJE co najmniej: a) dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku; lub b) jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się NIE PÓŹNIEJ niż PO zakończeniu SZEŚCIU OKREAÓW 24 GODZINNYCH, licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. W drodze ODSTĘPSTWA od akapitu pierwszego KIEROWCA wykonujący międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy może, poza państwem członkowskim siedziby, WYKORZYSTAĆ dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpooczynku, pod warunkiem że w ciągu kolejnych czterech tygodni (W KAŻDYCH DOWOLNYCH OKRESACH CZTEROTYGODNIOWYCH) WYKORZYSTA przynajmniej CZTERY TYGODNIOWE OKRESY ODPOCZYNKU, z których PRZYNAJMNIEJ DWA będą REGULARNYMI tygodniowymi okresami odpoczynku. Do celów niniejszego ustępu uznaje się, że kierowca wykonuje międzynarodowe przewozy drogowe, jeżeli rozpoczyna on dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza państwem członkowskim siedziby pracodawcy i poza państwem swojego zamieszkania. 6b. Każde SKRÓCENIE tygodniowego okresu odpoczynku NALEŻY ZREKOMPENSOWAĆ równoważnym okresem odpoczynku WYKORZYSTANYM JEDNORAZOWO PRZED KOŃCEM TRZECIEGO TYGODNIA następującego po danym tygodniu. W przypadku gdy WYKORZYSTANO dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku zgodnie z ust. 6. akapit trzeci, NASTĘPNY OKRES tygodniowego odpoczynku MUSI BYĆ POPRZEDZONY OKRESEM ODPOCZYNKU WYKORZYSTYWANYM JAKO REKOMPENSATA za te dwa skrócone tygodniowe okresy odpoczynku. 9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa tygodnie można ZALICZYĆ do dowolnego z nich, ale nie obu. Art. 8 ust. 9 (Roz. nr 561/2006) jest wprowadzony żeby można było stale pracować od poniedziałku do soboty (jak przykład, powiedzmy do południa soboty - godz. 12:00), każdorazowo odebrać regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i w każdy poniedziałek (rankiem godz. 09:00) na nowo zacząć tydzień pracowniczy, pzy tym zawsze mając w każdym jakimkolwiek wziętym Z TYŁU dowolnym okresie czasu - W CIĄGU KAŻDYCH KOLEJNYCH DWÓCH TYGODNI (od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia - czy to w okresie czasu 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ) WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic każdych dowolnych okresach dwutygodniowych), co najmniej, jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku 45h i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku 24h-44:59h (Roz. nr 561/2006 Art. 8 uat. 6 pkt. b). Jako przykład : 45h na styku (na przełomie) 1-2 tygodni (Sb-Nd-Pn). Następne 45h na styku 2-3 tygodni (Sb-Nd-Pn). Następne 45h na styku 3-4 tygodni (Sb-Nd-Pn). ... i t. d. W okresie czasu 1-2 tygodni są dwa WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic kolejnych dwóch tygodni) tygodniowe odpoczynki - 45h (na styku 1-2 tygodni) i 24h-44:59h (w Sb-Nd 2 tygodnia). W okresie czasu 2-3 tygodni są też dwa WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic kolejnych dwóch tygodni) tygodniowe odpoczynki - 45h (na styku 2-3 tygodni) i 24h-44:59h (w Sb-Nd 3 tygodnia). ... i t. d. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.