Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

pytania do Inspektora ITD...

ID: 83992


proszę wpisywać w tym miejscu pytania, jakie chcielibyście zadać Inspektorom ITD, w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dot. szeroko rozumianych zagadnień transportowych (np. czas jazdy, pracy, zamocowanie ładunków, zwolenia itp. )

~Łukasz
*.icpnet.pl

Posty (611)

~//~
2021-01-24 10:00:34
"... można mieć 6 okresów 24-ro godzinnych... "

We wszystkich okresach pomiędzy tygodniowymi odpoczynkami (w każdym tygodniu) STALE CZYNIĆ SZEŚĆ OKRESÓW 24 GODZINNYCH, zgodnie przepisów (KP, Uoczpk, Roz. nr 561/2006, ), NIE MOŻNA (NIE DOZWOLONO) !!!

WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych) ani jak NIE ZABRANIA SIĘ ta jeszcze i w odpowiednich okolicznościach nawet MOŻE BYĆ OBOWIĄZKOWYM do wykonania (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden musi być regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (Roz. nr 561/2006. Art. 8 ust. 6) lub po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin "jazdy" w tygodniu, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodni (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 3).

Jako przykłady :
1. W drodze ODSTĘPSTWA,
0 tydzień - 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
1 tydzień - 45h
2 tydzień - 24h-44:59h
3 tydzień - 24h-44:59h
4 tydzień - 9/11h plus 2x1min-21h plus 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 24:00/22:00 - Pt 17:58/16:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
5 tydzień - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
lub
0 tydzień - 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
1 tydzień - 24h-44:59h
2 tydzień - 24h-44:59h
3 tydzień - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 1min tygodniowego odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Pt 20:59/18:59 - Nd 14:57/12:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
4 tydzień - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
2. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12).
3. Wystarczy kierowcy, który ma pracę związaną przeważnie tylko z jazdą na pojazdach objętych przepisami Roz. nr 561/2006, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin "jazdy" (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 2-3. ).
~Ordynator na emigracji!
A nie pisałem?
Ale kołchożnik dojepał do pieca.

1

~//~
Niby to "szlachetny" skrzywdzony kołchoźnikami, jeśli swego czasu dostałeś w "tyłek" od niby to "kolchoźników" to stale o tym wspominać i publicznie ogłaszać nie obowiązkowo. Hańby to nie unika. Nie kompleksuj. Przecież jesteś w wsperającej LGBT części Europy, czyli wśród swoich "tylno-napędzonych". Trochę "tyłek" po boli i przestanie. :-)
~Ordynator na emigracji!
Ktoś rozumie tego idiotę?

1

~//~
Jak to jest śmieszne gdy jakieś skrzywdzone szoszonami, w wyniku "odwdzięczenia" ukraińcami za stosunek do nich jak do bydła, próbują kogoś wyzywać SZO-kaniem wtenczas jak sami PRZE-ką i CO-ką. Stale demonstrowanie "nabytej" umiejętności SZO-kać, hańby nie unika.
A jeszcze coś kłamliwego, śmiesznego i głupiego PRZE-kniecie i/lub CO-kniecie albo chociaż SZO-kniecie, PRZEcież potraficie, CO?
Rozśmieszcie publiczność. :-)
~//~
Chamstwo, ta jeszcze z kłamstwem, ani jak nie kompensuje niskiego poziomu wychowania, rozwoju, wykształcenia, edukacji i kultury. :-)
~kiero
Szo ty szoszon piszesz?

1

~kiero
Słyszałem że w waszym kołchozie za dnia sadzicie kartofle, a w nocy już je zbieracie?

1

~Adas
Ok dzięki a mogę zrobić 7 odpoczynków dobowych i wekendowy
~kiero
Możesz i 15.
Odpoczynku nigdy za dużo i za to mandatów nie ma
~//~
~Adas
2021-01-24 13:17:02
:.. dzięki... "

Nie ma za co. :-)


"... mogę zrobić 7 odpoczynków dobowych i wekendowy"

W ramach granic od jednego tygodniowego odpoczynku do drugiego tygodniowego odpoczynku ilość dziennych odpoczynków nie jest ograniczona. Możesz czynić dzienne odpoczynki nawet po każdej minucie pracy. :-)
~//~
~Adas

Tylko "stuknięci na całą głowę" chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" (dyspozycja / dyżur) i "młotkami" (inna praca) mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako KK i tachograf, ta jeszcze i tym publicznie chwalą sie (jak zawoalowany KIERO-wnik udający kierowcę) namawiając innych też tak czynić.
~kiero
Szoszonski łbie do pracy idzie się pracować a ty jedynie byś chciał symulować pracę i wyłudzać niezależne ci wynagrodzenie.
Dlatego nikt już nie zatrudni takich cwaniaczków

1

~kiero
Pozostaje ci jedynie gnić na Białorusi i marzyć o pracy w Polsce.

Jakoś wielu Białorusinow u nas pracuje i są zadowoleniem.
Ale to są zawodowcy a nie roszczeniowcy jak idiota szoszon Paweł SPM

2

~//~
~Adas

Dyspozycja / dyżur -100% / 60% (30% w załodze) wynadrodzenia lub czas wolny (w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy).
Inna praca - 100% wynadrodzenia.
~kiero
Gdzie w zadaniowym systemie pracy jest dyspozycja?

1

~//~
A jeszcze, skrzywdzone szoszonami (ukraińcami i/lub indianami), coś kłamliwego, śmiesznego i głupiego PRZE-kniesz i/lub CO-kniesz albo chociaż SZO-kniesz, PRZEcież potrafisz, CO?
Rozśmiesz jeszcze raz publiczność. :-)
~//~
Skrzywdzony szoszonami (ukraińcami i/lub indianami), rozpłaszcz oczy czy załóż okulary, jeszcze raz przeczytaj to ze zrozumieniem i ponownie więcej nie ośmieszaj się. ; -)

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 10.
3. W przypadku gdy kierowca, do którego stosuje się zadaniowy czas pracy, nie wypracował dobowego wymiaru czasu pracy, okresy, o których mowa w ust. 1, zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin, a w pozostałym zakresie do czasu dyżuru.
~//~
Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 10.
1. Okresy pozostawania do dyspozycji oznaczają okresy, inne niż przerwy i czas odpoczynku, podczas których kierowca nie jest obowiązany pozostawać na stanowisku pracy kierowcy, będąc jednocześnie w gotowości do rozpoczęcia albo kontynuowania prowadzenia pojazdu albo wykonywania innej pracy. Okresy pozostawania do dyspozycji obejmują w szczególności czas, w którym kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem, czas oczekiwania na przejściach granicznych oraz w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym.
~//~
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006.
Art. 4.
d) "PRZERWA" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU;
e) "INNA PRACA" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim;
f) "ODPOCZYNEK" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM;
Art. 6.
5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.

Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu;
(ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim;
(iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie;
(v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ;

Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
a) "CZAS PRACY" oznacza:
1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego.
Czynności te, w szczególności, obejmują:
(i) kierowanie;
(ii) załadunek i rozładunek;
(iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
(iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
(v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd.,
- okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich;
2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową.
Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy;
b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu;
~kiero
Szoszon SPM idioto
Od kiedy to w systemie pracy rownowaznym musisz miec każdego dnia 8 godzin pracy?

Jak zwykle bredzisz nie rozumiejąc całości przepisów

1

~kiero
W systemie rownowaznym jednego dnia masz 4, drugiego 12 czyli średnio 8.

Pierwszego dnia nie dokladadz dyspozycji do 8 godzin.

1

~kiero
Szoszon znów odleciał w niebyt

1

~//~
Skrzywdzone szoszonami (ukraińcami i/lub indianami), w zamian wspomnianego tobą zadaniowym systemie pracy już raptem nagle chcesz pogadać o rownowaznym systemie pracy?
No to masz.

Przeciętny pięciodniowy tydzień.

Kodeks pracy.
Dział szósty.
Czas pracy.
Rozdział I-VII.

OGÓLNE REGUŁY
Art. 129. § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, z zastrzeżeniem art. 135-138, 143 i 144 k. p. Przepisy te wskazują na możliwość stosowania wydłużeń czasu pracy w zakresie doby, a niekiedy także tygodnia. Nie pozwalają jednak stosować organizacji pracy pozwalającej na wykonywanie pracy przez przeciętnie więcej niż 5 dni w tygodniu.
Z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy wynika, że średnio w każdym tygodniu okresu rozliczeniowego pracownik powinien pracować maksymalnie 5 dni oraz mieć 2 dni wolne. Pierwszym dniem wolnym jest niedziela (dzień ustawowo wolny do pracy). W przypadku osób wykonujących dozwoloną pracę niedzielną za taki dzień należy uznać dzień wolny udzielony w zamian za pracę w niedzielę. Dniem wolnym wynikającym z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy jest zaś drugi dzień w tygodniu, wyznaczony na jakikolwiek dzień przypadający poza niedzielą (lub odpowiednio - dniem wolnym wyznaczonym za pracę w niedzielę).
ŚREDNIO W OKRESIE
"Przeciętni e" to nie w każdym tygodniu, ale średnio w okresie rozliczeniowym. Możliwe jest zatem np. świadczenie pracy przez 3 tygodnie z rzędu przez 6 dni tygodniowo, a w kolejnych 3 tygodniach przypadających na ten sam okres rozliczeniowy po 4 dni na tydzień.
Mówimy tutaj jednak nie o liczbie godzin, ale o samych dniach pracy. Nic w zakresie zaistnienia naruszenia nie zmieniłoby to, że pracownik pracowałby co prawda 40 godzin tygodniowo, ale 6 dni na tydzień. Liczba godzin by się zgadzała, ale ilość dni już nie.
LICZBA DNI WOLNYCH
W okresie rozliczeniowym niezbędne jest zapewnienie odpowiedniej liczby dni wolnych od pracy. Musi być ona co najmniej równa liczbie niedziel, świat przypadających w inne dni niż niedziela oraz dni wolnych wynikających z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy.
Minimalną liczbę dni wolnych ustala się następująco:
1. obliczamy maksymalną liczbę dni pracy:
dzielimy wymiar czasu pracy dla danego okresu rozliczeniowego przez dobową normę czasu pracy (czyli zasadniczo przez 8),
2. od liczby dni kalendarzowych w okresie rozliczeniowym odejmujemy maksymalną liczbę dni pracy.
RÓWNOWAŻNY NIE POMOŻE...
System ten polega na możliwości stosowania wydłużeń dobowego czasu pracy przy odpowiednich skróceniach czasu pracy lub dodatkowych dniach wolnych od pracy w okresie rozliczeniowym. Może opierać się na stałym rozkładzie wprowadzonym regulaminem lub - najczęściej - tworzy się harmonogramy pracy dla poszczególnych pracowników.
Miałoby to sens, gdy przynajmniej w niektóre dni poza sobotą, na przestrzeni okresu rozliczeniowego pracownicy (ci, którzy świadczą pracę w sobotę) byli potrzebni dłużej niż 8 godzin. Możliwe byłoby wtedy "odjęcie" jednego z dni pracy w tygodniu (czyli w dniach poniedziałek - piątek). Oczywiście w systemie równoważnym również należałoby tak "układać" pracę, aby przestrzegać zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy.
... ALE NIŻSZY ETAT JUŻ TAK
Jeżeli pracownicy są potrzebni jedynie we wskazanych godzinach, to w zasadzie jedynym rozwiązaniem jest zatrudnienie w systemie podstawowym, z jednym czy dwiema pracującymi sobotami w okresie rozliczeniowym i wyznaczonymi za to innymi dniami wolnymi. Skutkowałoby to niedopracowywaniem 2 lub 4 godzin do wymiaru czasu pracy w okresie rozliczeniowym, co jednak nie mogłoby powodować obniżenia wynagrodzenia.
Rozwiązaniem może być zatrudnienie pracownika lub kilku osób w niepełnym wymiarze czasu pracy, przy rozkładach regularnie obejmujących pracę w soboty. Wydaje się, że - przyjmując konieczność mniejszej obsady w soboty - może to być optymalnie najrozsądniejsze dla firmy.
Publikacja: 21. 09. 2017
Źródło: Rzeczpospolita

Ni e pęknij od zakrztucenia swoim jadem ze złości.
Więc weź ukąś siebie ze złości tam gdzie nie dociągniesz się. ; -)
~Ordynator na emigracji!
Niech mi ktoś napisze.
Czy kołchożnik wali kapucyna przy swoich wpisach?

1

~Hehehe.
Niech mi ktoś napisze czy jest tutaj choć jeden który czyta tego idiotę szoszona?
:D
Wysta rczy mu dać malutkabpodluche a nakręca sie jak bączek dla niemowlaków :D

1

~//~
Śmieje się i cieszy się zawsze ten kto ostatni wygrywa. ; -)
~//~
Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów" / "pań" (nie mylić z prawdziwymi), w starej Europie i nie tylko traktują jako świń.
Te, które nie przyznają, nie szanują jak i przygnębiają i okradają nawet swoich rodaków (ludzi jednej narodowości) i krajanów, poprawnie zasługują stosunku i traktowania wszystkimi w całym świecie nie inaczej jak do świń.
~kiero
Szoszon wkleja wszystko co skopiował.
Nawet nie rozumie co wkleja

1

~//~
Ten kto nie w stanie ocenić (w szerokim sensie) zdolności człowieka (oponenta, przeciwnika i t. d. ) - zawsze skazany na przegranie jak i na pośmiewisko. Historia to potwierdza. ; -)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.133.118.164

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels