Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

pytania do Inspektora ITD...

ID: 83992


proszę wpisywać w tym miejscu pytania, jakie chcielibyście zadać Inspektorom ITD, w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dot. szeroko rozumianych zagadnień transportowych (np. czas jazdy, pracy, zamocowanie ładunków, zwolenia itp. )

~Łukasz
*.icpnet.pl

Posty (612)

~//~
SZO-kaj, skrzywdzony szoszonami, SZO-kaj i nie zapominaj PRZE-kać i CO-kać ; -)

1

~kiero
Szo?

1

~Pasek w spodniach
Szo szo?

1

~Poldek
Witam. Mam pytanie. Kto ponosi odpowiedzialność za nie sczytana kartę do tachografu?
~No masz..
Firma.
Ale firma może mieć w regulaminie zakładowym że potrąca kierowcy za nie udostępnienie karty ierowcy w celu pobrania zen danych w terminie

1

~Andrzej
Witam mam pytanie czy kierowca jeżdżący samochodem ciężarowym ciągnik +naczepa może pracować od poniedziałku do piątku pa 12godzin i tak cały czas praca polega na przeżutych między dwoma firmami oddalonymi od siebie 3 km chodzi tu o godziny pracy bo jazdy jest bardzo mało w ciągu 12 godzin 2 godziny jazdy wyjdzie reszta to praca
Pan_Ordynator
Inna praca + jazda to maksymalnie 60 godzin w jednym tygodniu, 48 godzin średnio w okresie rozliczeniowym.
~Andrzej
Czyli w jednym tygodniu mogę 60 godzin pracować a w drugim tygodniu 48 godzin
~//~
~Andrzej

Jak przykład, przy 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym.
1 tydzień - 60 godzin pracy.
2 tydzień - 60 godzin pracy.
3 tydzień - 60 godzin pracy.
4 tydzień - 12 godzin pracy.
(60+60+60+12) /4=48 godzin średnio.

1

Pan_Ordynator
2 godziny jazdy, a ta inna praca to czym ma polegać?
Bo napewno musi mieć w tym czasie conajmniej 45 minut przerwy w. pracy

1

~//~
~Andrzej

Jako dodatkowa informacja.

Ustawa o czasie pracy kierowców
Art. 15.
3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4. W SZCZEGÓLNIE UZASADNIONYCH PRZYPADKACH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy.
5. Przy pracach UZALEŻNIONYCH od PORY ROKU lub WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy.

Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca).
Jako przykład :
Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży służbowej) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy.

1

Pan_Ordynator
O czym ty piszesz?

1

Pan_Ordynator
Twoje teksty o podróżach służbowych nie mają tu żadnego zastosowania.

1

Pan_Ordynator
SPM
Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży służbowej) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy.


Człowieku nie ma czegoś takiego w polskich przepisach.
Podaj źródło skąd to przepisales.

1

~//~
~Andrzej

Jako dodatkowa informacja.

Czekanie, będąc w pracy, to nie inaczej jak jest "OKRES GOTOWNOŚCI" - 100% wynagrodzenia podczas dyspozycji ("koperta"), czyli w normalnych godzinach pracy wynikającej z umowy o pracę; 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (albo czas wolny w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) podczas dyżuru ("koperta"), czyli poza normalnymi godzinami pracy (Uoczpk Art. 9-10).

Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu;

1

Pan_Ordynator
A co jeśli pracuje według ustalonego rozkładu czasu pracy?

1

~Ordynator jest jeden!
Kołchożnik odpalił i odpłnął.

2

~//~
Niby to "szlachetny" skrzywdzony kołchoźnikami, jeśli swego czasu dostałeś w "tyłek" od niby to "kolchoźników" to stale o tym wspominać i publicznie ogłaszać nie obowiązkowo. Hańby to nie unika. Nie kompleksuj. Przecież jesteś w wsperającej LGBT części Europy. Trochę "tyłek" po boli i przestanie. :-)

2

~Andrzej
Witam chciałabym powrócić do pytania czy kierowca może pracować codziennie 12h napisał pan grafik chciałbym dodać że praca jest 24h na dobę 5 dni pracuję na jednym aucie dwóch kierowców jeden kierowca od 6-18 i później drogi kierowca od 18-6 i tak 5 dni i tak cały rok rozumiem że tak nie powinno być może pan rozpisać jak to powinno być w takim przypadku rozumiem że od 18- 6 praca wypada w nocy 12h a można tylko 10h
~//~
~Andrzej
2021-01-22 10:00:53
"... codziennie 12h... praca jest 24h na dobę 5 dni pracuję na jednym aucie dwóch kierowców jeden kierowca od 6-18 i później drogi kierowca od 18-6 i tak 5 dni i tak cały rok rozumiem... może pan rozpisać jak to powinno być w takim przypadku

Jak przykład:

Pierwsz y kierowca.

1 tydzeń
Pn-Pt
06. 00-11:40 - praca
11:40-12:15 - przerwa
12:15-18:00 - praca
18:00- 06:00 -odpoczynek

2 tydzeń
Pn-Pt
18. 00-23:00 - praca
23:00-01:00 - przerwa
01:00-06:00 - praca
06:00- 18:00 -odpoczynek

3 tydzeń
Pn-Pt
06. 00-11:40 - praca
11:40-12:15 - przerwa
12:15-18:00 - praca
18:00- 06:00 -odpoczynek

4 tydzeń
Pn-Wt
18. 00-23:00 - praca
23:00-01:00 - przerwa
01:00-06:00 - praca
06:00- 18:00 -odpoczynek
Sr
18. 00-23:00 - praca
23:00-01:00 - przerwa
01:00-05:30 - praca
05:30 - odpoczynek do następnego miesiąca

przy 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym.
1 tydzień - 56:15 godzin pracy.
2 tydzień - 50:00 godzin pracy.
3 tydzień - 56:15 godzin pracy.
4 tydzień - 29:30 godzin pracy.
(56:15+50:00+56:15+2 9:30) /4=48 godzin pracy średnio w okresie rozliczeniowym.

Drugi kierowca.

1 tydzeń
Pn-Pt
18. 00-23:00 - praca
23:00-01:00 - przerwa
01:00-06:00 - praca
06:00- 18:00 -odpoczynek

2 tydzeń
Pn-Pt
06. 00-11:40 - praca
11:40-12:15 - przerwa
12:15-18:00 - praca
18:00- 06:00 -odpoczynek

3 tydzeń
Pn-Pt
18. 00-23:00 - praca
23:00-01:00 - przerwa
01:00-06:00 - praca
06:00- 18:00 -odpoczynek

4 tydzeń
Pn-Sr
06. 00-11:40 - praca
11:40-12:15 - przerwa
12:15-18:00 - praca
18:00- 06:00 -odpoczynek
Cz
06. 00-08:00 - praca
08:00- odpoczynek do następnego miesiąca

przy 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym.
1 tydzień - 50:00 godzin pracy.
2 tydzień - 56:15 godzin pracy.
3 tydzień - 50:00 godzin pracy.
4 tydzień - 35:45 godzin pracy.
(50:00+56:15+50:00+3 5:45) /4=48 godzin pracy średnio w okresie rozliczeniowym.

I tak choć cały rok. :-)

1

~Inpk
Oczywiście żeby to miało ręce i nogi szoszon powinien podać swoje dane żeby było wiadomo do kogo wysyłać mandaty.
~//~
~Andrzej

Poprawka
Pn-Pt
06. 00-11:40 - praca
11:40-12:25 - przerwa
12:25-18:00 - praca
...

Przerwa - 45 minut ; -)

1

~kiero
Szoszon już niejednego wsadził na minę,
~Andrzej
Dziękuję za wiadomości wykorzystam to żeby pokazać szefowej ponieważ szefowa twierdzi że u niej się pracuję po 12 godzin cały czas ja oczywiście się z tym nie zgadzam dlatego potrzebowałem się dowiedzieć. Jeszcze mam jedno pytanie rozumiem że jak inspekcja drogowa mnie skontroluję to ja zostanę ukarany jako kierowca
~//~
Jak to jest śmieszne gdy jakiś skrzywdzony szoszonami, w wyniku "odwdzięczenia" ukraińcami i/lub indianami za stosunek do nich jak do bydła, próbuje kogoś wyzywać SZO-kaniem wtenczas jak sam PRZE-ka i CO-ka. Stale demonstrowanie "nabytej" umiejętności SZO-kać, hańby nie unika.
Nie kompleksuj. Przecież jesteś w wsperającej LGBT części Europy. Trochę "tyłek" po boli i przestanie. :-)

1

~kiero
Tu akurat sprawa prosta, kierowcy są w pracy po 12 godzin ale rzeczywistej pracy mają pewnie 2-3 godziny, więc żadnych norm tygodniwych nie przekraczaja
~kiero
Wypad idioto na forum Łukaszenki i tam walcz o swoją wolność
~//~
~Andrzej
2021-01-22 12:47:10
"... szefowa twierdzi że u niej się pracuję po 12 godzin cały czas... "

Najgorszy dla pracownika doradca to jest przełożony, kierownik i pracodawca, ta jeszcze zawoalowany na forum.



"... rozumiem że jak inspekcja drogowa mnie skontroluję to ja zostanę ukarany jako kierowca... "

Po kontrole PIP (przeważnie na firmie) oczywiście że dostaniesz karę (mandat), bo na pewno podpisałeś odpowiednie dokumenty.



Jako dodatkowa informacja.

Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni.
Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku.
Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać.

Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 - kontroluje ITD

Polski Kodeks Pracy jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych).
Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu).
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców.
Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma, razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne).

1

~//~
2021-01-22 12:50:05
"... kierowcy są w pracy po 12 godzin ale rzeczywistej pracy mają pewnie 2-3 godziny... "

Tylko "stuknięci na całą głowę", takie jak zawoalowany ~KIERO-wnik udający kierowcę, chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" i "młotkami" mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako KK i tachograf, ta jeszcze i tym publicznie chwalą sie namawiając innych też tak czynić.
Śmiech na sali... ; -)

1

~//~
~Andrzej

Kierowcy ani jak nie zabrania się prowadzić dla siebie ewidencję i archiwizację godzin pracy i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t, d). Kopii (ksero, skany, zdjęcia) wykresówek (dodatkowo CMR-ek i t. d. ) jak i sczytujące urządzenie dla KK nie drogo kosztują.
Wystarczy nie podpisywać wątpliwych dokumentów, ta jeszcze inblanko, i po sprawie (nie trzeba będzie w przyszłości iść po swoje zarobione i przysługujące pieniądze do sądu).

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.212

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels