ID: 83992
pytania do Inspektora ITD...
ID: 83992
ID: 83992
proszę wpisywać w tym miejscu pytania, jakie chcielibyście zadać Inspektorom ITD, w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dot. szeroko rozumianych zagadnień transportowych (np. czas jazdy, pracy, zamocowanie ładunków, zwolenia itp. )
proszę wpisywać w tym miejscu pytania, jakie chcielibyście zadać Inspektorom ITD, w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dot. szeroko rozumianych zagadnień transportowych (np. czas jazdy, pracy, zamocowanie ładunków, zwolenia itp. )
~Łukasz*.icpnet.pl
*.icpnet.pl
Posty (612)
~//~ | SZO-kaj, skrzywdzony szoszonami, SZO-kaj i nie zapominaj PRZE-kać i CO-kać ; -) | 1 | ||
~kiero | Szo? | 1 | ||
~Pasek w spodniach | Szo szo? | 1 | ||
~Poldek | Witam. Mam pytanie. Kto ponosi odpowiedzialność za nie sczytana kartę do tachografu? | |||
~No masz.. | Firma. Ale firma może mieć w regulaminie zakładowym że potrąca kierowcy za nie udostępnienie karty ierowcy w celu pobrania zen danych w terminie | 1 | ||
~Andrzej | Witam mam pytanie czy kierowca jeżdżący samochodem ciężarowym ciągnik +naczepa może pracować od poniedziałku do piątku pa 12godzin i tak cały czas praca polega na przeżutych między dwoma firmami oddalonymi od siebie 3 km chodzi tu o godziny pracy bo jazdy jest bardzo mało w ciągu 12 godzin 2 godziny jazdy wyjdzie reszta to praca | |||
Pan_Ordynator
| Inna praca + jazda to maksymalnie 60 godzin w jednym tygodniu, 48 godzin średnio w okresie rozliczeniowym. | |||
~Andrzej | Czyli w jednym tygodniu mogę 60 godzin pracować a w drugim tygodniu 48 godzin | |||
~//~ | ~Andrzej Jak przykład, przy 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym. 1 tydzień - 60 godzin pracy. 2 tydzień - 60 godzin pracy. 3 tydzień - 60 godzin pracy. 4 tydzień - 12 godzin pracy. (60+60+60+12) /4=48 godzin średnio. | 1 | ||
Pan_Ordynator
| 2 godziny jazdy, a ta inna praca to czym ma polegać? Bo napewno musi mieć w tym czasie conajmniej 45 minut przerwy w. pracy | 1 | ||
~//~ | ~Andrzej Jako dodatkowa informacja. Ustawa o czasie pracy kierowców Art. 15. 3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5. 4. W SZCZEGÓLNIE UZASADNIONYCH PRZYPADKACH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy. 5. Przy pracach UZALEŻNIONYCH od PORY ROKU lub WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy. Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca). Jako przykład : Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży służbowej) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy. Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy. Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy. | 1 | ||
Pan_Ordynator
| O czym ty piszesz? | 1 | ||
Pan_Ordynator
| Twoje teksty o podróżach służbowych nie mają tu żadnego zastosowania. | 1 | ||
Pan_Ordynator
| SPM Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży służbowej) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy. Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy. Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy. Człowieku nie ma czegoś takiego w polskich przepisach. Podaj źródło skąd to przepisales. | 1 | ||
~//~ | ~Andrzej Jako dodatkowa informacja. Czekanie, będąc w pracy, to nie inaczej jak jest "OKRES GOTOWNOŚCI" - 100% wynagrodzenia podczas dyspozycji ("koperta"), czyli w normalnych godzinach pracy wynikającej z umowy o pracę; 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (albo czas wolny w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) podczas dyżuru ("koperta"), czyli poza normalnymi godzinami pracy (Uoczpk Art. 9-10). Dyrektywa 2002/15/WE. Art. 3. b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają: - okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu. Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich, - dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu; | 1 | ||
Pan_Ordynator
| A co jeśli pracuje według ustalonego rozkładu czasu pracy? | 1 | ||
~Ordynator jest jeden! | Kołchożnik odpalił i odpłnął. | 2 | ||
~//~ | Niby to "szlachetny" skrzywdzony kołchoźnikami, jeśli swego czasu dostałeś w "tyłek" od niby to "kolchoźników" to stale o tym wspominać i publicznie ogłaszać nie obowiązkowo. Hańby to nie unika. Nie kompleksuj. Przecież jesteś w wsperającej LGBT części Europy. Trochę "tyłek" po boli i przestanie. :-) | 2 | ||
~Andrzej | Witam chciałabym powrócić do pytania czy kierowca może pracować codziennie 12h napisał pan grafik chciałbym dodać że praca jest 24h na dobę 5 dni pracuję na jednym aucie dwóch kierowców jeden kierowca od 6-18 i później drogi kierowca od 18-6 i tak 5 dni i tak cały rok rozumiem że tak nie powinno być może pan rozpisać jak to powinno być w takim przypadku rozumiem że od 18- 6 praca wypada w nocy 12h a można tylko 10h | |||
~//~ | ~Andrzej 2021-01-22 10:00:53 "... codziennie 12h... praca jest 24h na dobę 5 dni pracuję na jednym aucie dwóch kierowców jeden kierowca od 6-18 i później drogi kierowca od 18-6 i tak 5 dni i tak cały rok rozumiem... może pan rozpisać jak to powinno być w takim przypadku Jak przykład: Pierwsz y kierowca. 1 tydzeń Pn-Pt 06. 00-11:40 - praca 11:40-12:15 - przerwa 12:15-18:00 - praca 18:00- 06:00 -odpoczynek 2 tydzeń Pn-Pt 18. 00-23:00 - praca 23:00-01:00 - przerwa 01:00-06:00 - praca 06:00- 18:00 -odpoczynek 3 tydzeń Pn-Pt 06. 00-11:40 - praca 11:40-12:15 - przerwa 12:15-18:00 - praca 18:00- 06:00 -odpoczynek 4 tydzeń Pn-Wt 18. 00-23:00 - praca 23:00-01:00 - przerwa 01:00-06:00 - praca 06:00- 18:00 -odpoczynek Sr 18. 00-23:00 - praca 23:00-01:00 - przerwa 01:00-05:30 - praca 05:30 - odpoczynek do następnego miesiąca przy 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym. 1 tydzień - 56:15 godzin pracy. 2 tydzień - 50:00 godzin pracy. 3 tydzień - 56:15 godzin pracy. 4 tydzień - 29:30 godzin pracy. (56:15+50:00+56:15+2 9:30) /4=48 godzin pracy średnio w okresie rozliczeniowym. Drugi kierowca. 1 tydzeń Pn-Pt 18. 00-23:00 - praca 23:00-01:00 - przerwa 01:00-06:00 - praca 06:00- 18:00 -odpoczynek 2 tydzeń Pn-Pt 06. 00-11:40 - praca 11:40-12:15 - przerwa 12:15-18:00 - praca 18:00- 06:00 -odpoczynek 3 tydzeń Pn-Pt 18. 00-23:00 - praca 23:00-01:00 - przerwa 01:00-06:00 - praca 06:00- 18:00 -odpoczynek 4 tydzeń Pn-Sr 06. 00-11:40 - praca 11:40-12:15 - przerwa 12:15-18:00 - praca 18:00- 06:00 -odpoczynek Cz 06. 00-08:00 - praca 08:00- odpoczynek do następnego miesiąca przy 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym. 1 tydzień - 50:00 godzin pracy. 2 tydzień - 56:15 godzin pracy. 3 tydzień - 50:00 godzin pracy. 4 tydzień - 35:45 godzin pracy. (50:00+56:15+50:00+3 5:45) /4=48 godzin pracy średnio w okresie rozliczeniowym. I tak choć cały rok. :-) | 1 | ||
~Inpk | Oczywiście żeby to miało ręce i nogi szoszon powinien podać swoje dane żeby było wiadomo do kogo wysyłać mandaty. | |||
~//~ | ~Andrzej Poprawka Pn-Pt 06. 00-11:40 - praca 11:40-12:25 - przerwa 12:25-18:00 - praca ... Przerwa - 45 minut ; -) | 1 | ||
~kiero | Szoszon już niejednego wsadził na minę, | |||
~Andrzej | Dziękuję za wiadomości wykorzystam to żeby pokazać szefowej ponieważ szefowa twierdzi że u niej się pracuję po 12 godzin cały czas ja oczywiście się z tym nie zgadzam dlatego potrzebowałem się dowiedzieć. Jeszcze mam jedno pytanie rozumiem że jak inspekcja drogowa mnie skontroluję to ja zostanę ukarany jako kierowca | |||
~//~ | Jak to jest śmieszne gdy jakiś skrzywdzony szoszonami, w wyniku "odwdzięczenia" ukraińcami i/lub indianami za stosunek do nich jak do bydła, próbuje kogoś wyzywać SZO-kaniem wtenczas jak sam PRZE-ka i CO-ka. Stale demonstrowanie "nabytej" umiejętności SZO-kać, hańby nie unika. Nie kompleksuj. Przecież jesteś w wsperającej LGBT części Europy. Trochę "tyłek" po boli i przestanie. :-) | 1 | ||
~kiero | Tu akurat sprawa prosta, kierowcy są w pracy po 12 godzin ale rzeczywistej pracy mają pewnie 2-3 godziny, więc żadnych norm tygodniwych nie przekraczaja | |||
~kiero | Wypad idioto na forum Łukaszenki i tam walcz o swoją wolność | |||
~//~ | ~Andrzej 2021-01-22 12:47:10 "... szefowa twierdzi że u niej się pracuję po 12 godzin cały czas... " Najgorszy dla pracownika doradca to jest przełożony, kierownik i pracodawca, ta jeszcze zawoalowany na forum. "... rozumiem że jak inspekcja drogowa mnie skontroluję to ja zostanę ukarany jako kierowca... " Po kontrole PIP (przeważnie na firmie) oczywiście że dostaniesz karę (mandat), bo na pewno podpisałeś odpowiednie dokumenty. Jako dodatkowa informacja. Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać. Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 - kontroluje ITD Polski Kodeks Pracy jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu). Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców. Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma, razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne). | 1 | ||
~//~ | 2021-01-22 12:50:05 "... kierowcy są w pracy po 12 godzin ale rzeczywistej pracy mają pewnie 2-3 godziny... " Tylko "stuknięci na całą głowę", takie jak zawoalowany ~KIERO-wnik udający kierowcę, chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" i "młotkami" mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako KK i tachograf, ta jeszcze i tym publicznie chwalą sie namawiając innych też tak czynić. Śmiech na sali... ; -) | 1 | ||
~//~ | ~Andrzej Kierowcy ani jak nie zabrania się prowadzić dla siebie ewidencję i archiwizację godzin pracy i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t, d). Kopii (ksero, skany, zdjęcia) wykresówek (dodatkowo CMR-ek i t. d. ) jak i sczytujące urządzenie dla KK nie drogo kosztują. Wystarczy nie podpisywać wątpliwych dokumentów, ta jeszcze inblanko, i po sprawie (nie trzeba będzie w przyszłości iść po swoje zarobione i przysługujące pieniądze do sądu). | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.