Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Koniec z noclegami w kabinie? Mercedes testuje sztafetowy system jazdy

ID: 285654


Czy logistyka może czerpać inspirację z XIX wieku? Mercedes-Benz Trucks wraz z firmą technologiczną MANSIO postanowili to sprawdzić, uruchamiając wiosną 2025 roku innowacyjny projekt pilotażowy inspirowany legendarnym amerykańskim Pony Expressem.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (13)

~luk
No. To ja odchodzę. Niech sobie jeżdżą siofery w sztafecie. Powodzenia
~lux
Czyli dobrze rozumiem, ze co trase bede musial sie przesiadac do innego samochodu ( z reszta znow na kilka nocek)?
A co z cala przeprowadzaka, ekwipunkiem kierowcy? Mamy to wozic od auta do auta? Mam wrazenie, ze chyba bardziej chodzi tu o ta efektywnosc i szybsza splate kredytu za sprzet niz o sam dobrobyt kierowcy.
~kat
Jeden po drugim? Świetny pomysł zdrowotny. Gratulacje.
~kat
Proponuję żeby w tych samych gaciach w kabinie przybywać, wtedy ubrań nie trzeba zabierać. Atrakcyjność zawodu hahaha.
~Kasztan
Żaden nie zrozumiał tego projektu, który już zresztą funkcjonuje na mniejszą skalę nawet Polsce.
Dla przykładu np wahadło Warszawa Szczecin.
Kierowcy wyjeżdżają ze swoich miastach o jednej porze, spotykają się w połowie drogi, wymiana naczep, przerwa 45 i każdy z nich wraca do swojego miasta i do domu.
Żaden z nich nie robi pauzy w kabinę w obcym mieście.
Wnikliwy
Potwierdzam.
Takie rozwiązania są już w Polsce od dawna.
Czy skuteczne?
Zależy od priorytetów.
Biedronkowcy jeżdżą aktrisami na dwie zmiany ( tydzień noc, tydzień dzień) dwóch na jednym aucie.
Zalety?
Auto nie stoi, kierowcy nie dostają delegacji bo śpiąw domach a pracodawca zarabia.
Wady?
Dorżnięte auta, brak bieżących napraw ( brak czasu), syf w kabinach ( nie zawsze, zależy od kierowców), noclegi kierowców w domach z językiem na brodzie żeby te 8 chociaż wykręcić z głową w poduszce ( czasem lepiej wyspać się w kabinie, niż tylko na 9 h do domu codziennie wpaść).
W efekcie żadna kożyść dla firmy i dla kierowców.
Gdy kierowca kończy o 17. 00, idzie spać o 22. 00 iwstaje o 6. 00. , to taki nocleg w domu rozumiem i jestem za :)
Wachadła podobnie... i praktykowane w Polsce od dawna.
Roztlekotane auta ( zazwyczaj), chlew w kabinach ( często), presja czasu ( szczególnie jak jakieś opóźnienia), szybkie nocki w domu ( beznadzieja) i mniejsze zarobki ( zazwyczaj, bo odpadają delegacje... obecnue 112. 50zł. doba z noclegiem w kabinie - 45zł. dieta kraj + 67. 50zł. nocleg).
Duża rotacja. na takich warunkach więc gdzie tu ekonomia, zyski i przedewszystkim bezpieczny transport?
Tylko drażnienie kierowców którzy lubią mieć pseudo komfort ( czyste dywaniki, zabawki na szybach i podświetlane akcesoria, długopis w tej a nie innej przegródce, plakat z gołą babą na ścianie lub zdję i całej rodziny etc... etc... i wieczne wojny między kierowcami bo ten lubi to a ten tamto... ten. ma takie nawyki a tamten inne... jak w podwójnej obsadzie tylko mniej organoleptycznie ; )
KOMFORT PRACY TO PODSTAWA NIE MNIEJSZY JAK ORGANIZACJA PRACY, ERGONOMIA PRACY I BEZPIECZEŃSTWO PRACY nie zapominając o godziwym wynagrodzeniu za pracę na konto a nie pod stołem... bo to równa się chęć do pracy, zarobek z transportu i mniej problemów jak z kierowcami tak i z kontrolerami a w konsekwencji też z prawem.
Temat rzeka :)
~pks poland
Kurierka tak jeździ od lat. Wielkie mecyje.
~Adam
Znajomy maszynista pociągu towarowego tak właśnie jeździ. Przez pół dnia jedzie pociągiem, drugie pół wraca innym pociągiem i tak sobie składy przekazują. Codziennie śpi w domu
~Szczery
Super pomysł z przypinkami naczepa praca to max 10h dzienie a nie kilka tygodni w trasie śpi się w domu chyba że się go niema to lepiej w kabinie
~Kapi
Też mi nowości, Grupa Raben jeździ tak już wiele lat.
~Eurojeździec
Połowa nie zrozumiała artykułu.. Szok. brawo za czytanie ze zrozumieniem. Nic to nowego. Od ponad 20 lat tak się jeździ w dużych firmach, wymieniasz, zamieniasz naczepy po drodze. Co w tym dziwnego.
~Kierowca
Tak jeszcze trochę to sami będą sobie jeździć to jest tylko po to by robić więcej kasy i szybciej. Wycisnac z kierowcy jak najwięcej pracy ciekawe kiedy wprowadza 8godz pracy kierowców bo żaden zawód nie ma 15godz pracy a zaś że kierowcy tirów robią wypadki i przemęczeni tego są efekty a nie mówię o pracy fizycznej rozładunku i załadunku w złym kierunku to idzie.
~Tom
to jest system dla firm nie kierowców kierowca z tego niema nic oprócz garba i mniejszej kasy a szybkie nocki w domu co to znaczy szybko spać 9 h i do roboty obled
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.25

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels