ID: 284938
Zawód kierowcy umiera? Średnia wieku rośnie, niedobór kierowców rekordowy
ID: 284938
ID: 284938
Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) opublikowała najnowszy raport dotyczący globalnego niedoboru kierowców ciężarówek. Choć liczba nieobsadzonych stanowisk w 2024 roku utrzymała się na podobnym poziomie jak w 2023, problem nie został zażegnany – wręcz przeciwnie, narasta.
Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) opublikowała najnowszy raport dotyczący globalnego niedoboru kierowców ciężarówek. Choć liczba nieobsadzonych stanowisk w 2024 roku utrzymała się na podobnym poziomie jak w 2023, problem nie został zażegnany – wręcz przeciwnie, narasta.
~etransport.pl
Posty (98)
~Kiero | Do łysy głupich nie sieją sami się rodzą, dzbanie po co jeździć za granicą w delegacjach jak dziś większe pieniądze zarabia się na miejscu tak dla porównania młody policjant czy żołnierz mają prawie 7 tys na dzień dobry samej podstawy plus urlopy, trzynastkę pensje, dopłaty do mieszkań, mundurowi itp policz to wszystko to zobaczysz ile się zarabia, pewnie powiesz że kierowca się nie na daje to się mylisz bo wśród kierowców dużo jest mundurowych co jeżdżą bo podchodzili bo kiedyś tam była mała kasa a teraz się pozmieniało, a w transporcie goła dniówka i nic więcej, gdzie są diety gdzie płatny urlop, gdzie wczasy pod grusza, gdzie ryczałt za spanie w budzie nic nie ma, do tego praca w różnych porach do tego ponad 300h kiedy się to wreszcie skończy, przedsiębiorcy tak się nazywają żeby nie okradali kierowców to nic by im nie zostało co to ma być, w tych czasach takie rzeczy, zgłaszać pisać pisma wszędzie nawet do prezydenta pozdrawiam dobrych szanujacych się kierowców | |||
tagoo
| Wierna i kochająca żona i mąż, a później poczęte w miłości i godności potomstwo, to największy skarb w życiu każdego człowieka !!! Może być nieraz biednie, ale w szczęściu, zdrowiu i wzajemnym szacunku !!! Do takiego szczęścia nie potrzebne są piękne i duże pałace z marmuru oraz na podjeździe Bentley... !!! | |||
~Patryk pogromca dziadów | Bardzo dobrze teraz dziad transi do budy na 8tygodni inaczej komornik zlicytuje bydlaka a hahahaha Student w byłe jakiej pracy ma więcej jak dziad trans płaci wiec dziady weki kalesony i do budy i nie skumleć nie protestować bo za tyle lat złodziejstwa to jest tylko śmieszne. Ludzie za rolnikami stali ramię w ramię a wam życzą abyście stracili co ukradli więc sprawiedliwoxci ktora nadeszła wielkimi krokami | |||
~bary | Młodym zycia szkoda i maja racje. Branza obok budowlanki mega patologiczna. Po za tym pare lat w tym zawodzie i tracisz kontakt zrzeczywistoscia tak ze na zmiane branzy coraz trudniej. Zawod dla ludzi ktorym jedyne co sie udało to zadac egzamin na prawko. No i pracodawcy-Janusze biznesu | |||
~Inżynier Karwowski | Nie Bać was pseudo inteligenci. Misciowe kerofnicy, co codziennie na kogoś wjeżdżają albo w rowach lądują. Banda kret-ynow. | |||
~Mateo87 | Szkoda, że jest tak mało merytorycznych komentarzy... co też świadczy o branży jako takiej. Jedni (kierowcy, siofery) psiocza na drugich (przedsiębiorców, dziadtransów) i odwrotnie. Łączy ich wspolólny mianownik: MAO! Wykrzykiwane niemalże codziennie. No tak psie stawki, patologiczne spedycje, które kroją przewoźnika i ciągłe marudzenie od kierowców. Tego nie załaduje, tam nie pojadę i tak dalej. Nie podoba się szanownemu kierowcy, no to tam są drzwi. Jedno tylko chciałbym zauważyć, ogłoszenie wrzucone do sieci o zapotrzebowanie kierowcy C+E na kraj, 24 h i dosłownie 20 zgloszeń i kilkanaście telefonów (jedne mniej wartościowe, drugie bardziej), ale spokojnie z tych CV możnaby 2-3 osoby wybrać, a miejsce tylko jedno... No to też chyba o czymś świadczy. Wniosek jeden jeśli chodzi o transport: nie ma ani Eldorado dla szefów/ włascicieli ani dla kierowców, no bo warunki specyficzne i zwyczajnie trudne. Brakuje tutaj wzajemnego zrozumienia i spojrzenia z tej drugiej perspektywy. Kumaci zrozumieją, a motłoch zawsze będzie hejtował. | |||
~Remik | Teraz się na miejscu zarobić tyle co za kółkiem to po co jepać po 15h? | |||
~Remik | Jak zaczynałem to zarobki były x 5 teraz może 1. 5... nie ma sensu :) | |||
~sid | ~Remik 4 minut temu bo polski kierman zyje by pracowac, im wiecej tyra tym jest szczesliwszy... taki niemiec czy gulden na ten przyklad pracuje by zyc | |||
~Jarek | Nie ma żadnego niedoboru. Kierowcy są i czekają na pracę, tylko że chcą jak ludzie mieszkać w domu, a nie w budzie. Tymczasem zapotrzebowanie na transport jest tam, gdzie przemysł czyli np. w zachodnich Niemczech. Chętnych będzie coraz mniej, bo za system typu 3/1 godna zapłata to min. 4tys. euro. Za 2/2 3tys. Może się panom pracodawcom wydawać, że dużo, więc niech sami pójdą za fajerę i bawią się w szukanie parkingów, sranie pod naczepę, chamstwo na załadunkach i zapieprz po 12-15h. Ja to przerobiłem i za mniejszą kasę niż te 3-4tys. na międzynarodówkę nie wrócę. | |||
~Mateo87 | Fakt, faktem kierowcy uciekają z zachodu i nawet jeśli usłysza, że auto 10-12 letnie, a weekendy w domu, nocki może 2 w tygodniu... no to uśmiech na twarzy im się maluje. Ja się nie dziwię... Ale to ja wtedy nie życzę sobie by było marudzenie, że tego czy tamtego nie załaduje no bo inną wizję. Od wizji to jest szef, który wydaje instrukcje i decyduje o opłacalności danej trasy (jak i swojego biznesu). | |||
~Ł ysy | Do mnie przychodzą 20 latkowie z 30 letnim doświadczeniem. Chcą maksymalnie 4000 brutto miesięcznie. | |||
~Leon | Pismaki ogarnięcie się, pytam gdzie brakuje tych kierowców? Brakuje przewozów nie kierowców, produkcja spada jest coraz mniej zleceń. Stawki są słabe bo chętnych do wożenia jest duzo po prostu konkurencja za duża. Za 5lat popada około 25% firm i będzie równowaga. Jeżeli brakuje już tych kierowców to u takich popaprancow nie przewoźników, u takich co sprzedał setki hektarów ziemi i kupił ; tiry; takich buraków jest dużo co słyszeli że miliony zarobią nie robiąc nic. | |||
~generał | Prdle lece na szparagi | |||
~pks poland | Dawniej była możliwość zobaczenia czegoś poza Polską. Dzisiaj pracując bez większego wysiłku 8h stać człowieka wsadzić dupsko w samolot i polecieć np. na weekend. Praca w transporcie stała się nie atrakcyjna finansowo biorąc pod uwagę liczbę spędzonych godzin. Do tego brak parkingów, masowe kontrole, kradzieże to raczej chętnych nie napędzi. | |||
Ł ysy
| Jarek. Wysokość wynagrodzenia możesz uatalać na parkingach. Nikogo nie interesuje, ile powinno być. Rynek robi swoje. Gadki takie jak twoje, można włożyć w bajki. | |||
Ł ysy
| Trochę to trwało, ale podzieliliście los informatyków. Dwadzieścia lat temu kiepski informatyk był królem, dzisiaj robi za 4 klocki za ladą. Niewielu zarabia bardzo dobre pieniądze. To samo będzie z wami. Byle ciul z prawkiem C+E będzie fikał w Dino na zapleczu. | |||
~sid | Glatze, idz przykryj kola szmatami bo ci od slonca poparciejom | |||
~To tylko ja | Więcej mandatów za byle co niech walą a stawki dalej marne i później płacz że nie ma kierowcow | |||
jacek-kuba
| łysy 4 godzin temu Trochę to trwało, ale podzieliliście los informatyków. Dwadzieścia lat temu kiepski informatyk był królem, dzisiaj robi za 4 klocki za ladą. Niewielu zarabia bardzo dobre pieniądze. To samo będzie z wami. Byle ciul z prawkiem C+E będzie fikał w Dino na zapleczu. Dziad natomiast będzie stał pod kubłem i czekał na odpady. Nikt dziada nie zatrudni. Ja wziąłem kiedyś 3 szt. dziada do odłowu ryb. Pojechałem na zakupy, żeby było coś na grilla i wódeczkę jakąś. Wracam, a tu ciężarówka z hds-em i dziad rybę ładuje. Nigdy więcej, nawet za dopłatą nie zatrudnię hołoty dziadowskiej. | |||
~Kierowca | A jak jeden uczestnik wspominał głupich nie sieją a ja dodam więcej niż on napisał spowodowane to jest nadmiernym karaniem tego zawodu wszyscy mają prawo go kontrolować z założenia kierowca jest przestępcą nie ma żadnych praw wszystkie służby nad nim się pastwią a w firmie na rozładunek kiedy przyjedzie jest traktowany jak zło konieczne. Jest dyskryminacja w tym zawodzie pomiędzy kierowcami samochodów osobowych a kierowcami samochodów ciężarowych kierowcy samochodów ciężarowych robią dziesięciokrotnie więcej kilometrów a są tak samo karani punktacyjnie jak kierowcy samochodów osobowych według mnie punkty powinny być zlikwidowane albo podniesione dziesięciokrotnie dla kierowcy zawodowego następna rzecz mandaty pracownik na budowie nie dostanie mandatu za przekroczenie prędkości Kelly czytaczki jego pensja jest nieobciążona dodatkowymi zobowiązaniami które państwo nałożyło to więc niech się nie dziwią że jak to mówią głupich nie sieją przy obecnych karach Kierowca powinien zarabiać około 100 000 zł na miesiąc. Jeżeli w tych państwach gdzie jest brak kierowców służby nie zostaną po likwidowane I zostanie tylko jedna służba do kontroli nie będzie kierowca za bzdury karany za przekroczenie czasu pracy jazdy i tym podobne kierowca nie ma możliwości wszędzie zatrzymać się bezpiecznie więc jedzie do bezpiecznego miejsca i przekracza wszystkie te wartości starają się najlepiej wykonywać swój zawód a z drugiej strony dostaje kary za to że przekroczył czas pracy jazdy chciałbyś sumiennym pracownikiem powinno to być zlikwidowane kiedyś takich absurdów nie było i kierowców było dosyć w tych krajach gdzie tych absurdów nie ma też kierowców jest dosyć. Niech przewoźnicy się zastanawiam i całe iru nawet. | |||
~Glaca | Sezon grzybowy się zaczyna. Dziady będą stały przy drodze z koszykami. Szoferowie nawet kurki nie kupią od kmioctwa | |||
~TSL | Firma rodzinna i miła atmosfera z nieograniczonym limitem przepracowanych godzin. BO LICZY SIĘ TYLKO BIZNES ! NIE LUDZIE ! | |||
~Geju | Może i umiera ten zawód ale powstaje nowy tzn zawodowy kierowca gej, czyli jak połączyć pracę z przyjemnością!!! | |||
~Dorota | Robota dla pijaków, ćpunów, bezdomnych i całej innej patologii. | |||
~BOLEK | Super, komu potrzebna banda roszczeniowców. | |||
~Kiero | Dorcia nie oceniaj wszystkich tak samo to że ty jesteś z pijakiem czy ćpunem to twój problem, w każdym zawodzie jest patola! nie tylko w transporcie, powiem więcej trzeba popracować w różnych branżach żeby móc wnioski wyciągać, ja akorat pracowałem w różnych sektorach nawet państwowych to dopiero glupologia, nie mogłem patrzeć na to jak przełożeni wyższego szczebla zarządzają tą patologią i odszedłem zaczęłem jeździć, jak w życiu jest różnie raz lepiej raz gorzej w zależności jaka firma itp widać że transport kuleje ostatnie lata mam nadzieje że to się zmieni w krutce, Dorcia ja nie jestem pijakiem jak wielu kierowców którzy są wysportowani, dobrze wyglądający i przede wszystkim dbający o siebie i swoją rodzinę, do tego są osoby wykształcone znający języki i mądrzejsze o 60% niż nie jeden co pracuje w budżetowe czy mundurówce, tobie jednak nie fartneło się, cóż życie nie załamuj się znajdź sobie jakiegoś milicjanta na pewno będzie lepszy ostatnio tak ich media lansują albo żołnierza są najlepsi haha | |||
~Kiero | Jeszcze jedno rzadko tu zaglądam bo stwierdzam że te forum to patola dlatego większość normalnych ludzi się tu nie wypowiada ani nie zagląda, ci którzy płaczą to płakali i będą płakać, trzeba dać coś od siebie żeby było lepiej jak w każdej branży żeby awansować i być kimś a nie popychadłem, tak jest też w transporcie są firmy gdzie są selekcję i biorą tylko wybrańców powiem ze swojego przykładu jestem poukładany do tego znam język pracuje w zagranicznej firmie w sestemie 2:2 moje zarobki są bardzo dobre na tyle że w Polsce musiał bym być na etacie co najmniej generalskim bądź dyrektorskim pozdrawiam szanujacych się kierowców | |||
~xertoxer | Kiero no fakt z mundurowce, sztampowej części sektora obronnego jest z pewnością więcej patologii niż w transporcie bo wielu z tych ludzi za nic nie odpowiada, jest pociotkami dzięki czemu dostają pracę, nie przechodzą też regularnych badań co widać czasami po ich wyglądzie i zachowaniu. | |||
~xertoxer | Ludzie którzy pracują, mają rodziny, zajęcie pasje rzadko zaglądają do internetu bo nie mają czasu na głupoty. Ludzie którzy robią to co lubią nie muszą się "resetować przy ekranie smartfona, alkoholu, orgiach i innych, skrajnościach.. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz