ID: 268740
Dam pracę 600 szukam pracy 130 ogłoszeń
ID: 268740
ID: 268740
i jest git...
i jest git...
~Karooollll*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (23423)
~Ł ysy | Zaczeło się czy jeszcze musimy poczekać? | |||
~pisiorwodwrocie | Spytac by bankruta Jacka-srake z Chrzanowa, on wytlumaczy buchacha | |||
~!!!iiii | Większość producentów nawet ma filmy na YT jak korzystać z nowinek w swoich autach tylko to trzeba chcieć sie zaangażować w prace a to robi promil kierowców. Dlatego większość nowych aut wyjeżdżających z placu w serwisie ma wyłączone możliwości zmiany trybów przez kierowce. Ważną kwestia to jest dostosowanie konfiguracji napędu do topografii w jakiej będzie się poruszał pojazd oraz do obciążenia. | |||
Puchacz1
| Jaka konfiguracja? Kolor się liczy! Wiadomo od dawna że Czerwone są najszybsze. Białe najoszczędniejsze. Czarne, najlepiej spod świateł startują. Niebieskie, to badziewie. | |||
~!!!iiii | Przełożenia w moście i w skrzyni biegów. Mam tak dobrane w 460 i 440, że w średnio górzystym terenie (Zgorzelec - CH) praktycznie każde 500+ objeżdżam z pełnym ładunkiem i mniej pali ale na płaskim (Słubice - Amsterdam) będzie trochę więcej palił tak 0, 5-1L, bo ma większe obroty na ostatnim przełożeniu. Do tego jest tak ułożony, ze ogranicznik ma 85kmh ale przed wzniesieniem sam potrafi rozpędzić się do 91kmh (kierowca pod butem nie ma więcej jak 85kmh) aby wciągać się z wyższej prędkości obrotowej silnika i wykorzystać szeroki zakres momentu obr, bez redukcji na ostatnim przełożeniu. Tego fabryka nie ustawi i nie każdy serwis chce to zrobić, bo nie każdy potrafi. Można tak ustawić volvo/renault wg zasad jazdy starej szkoły i połączyć to z nowymi technologiami aby pojazd był idi/oto odporny. Załączasz tempomat i nie przeszkadzasz. | |||
Puchacz1
| A co to za auto? 440KM i 460KM? Ile obrotów ma np przy 90km/h | |||
Puchacz1
| Łaski żadnej nie robi, że przed wzniesiem zwiększa prędkość do max jadąc na tempomacie. Chce wyjechać na najwyższym biegu. Mogę napisać czym jeżdżę. Volvo FH 500, opony na napędzie 315/60/22, 5 obroty przy 90km/h 1090. Spalanie wg " wyzyskiwacza" jest super w tych modelach. Zresztą, nie moja sprawa jakie on ma przemyślenia na temat zakupów nowych aut. Jego kasa, jego wybór. Chyba umie liczyć. | |||
~300D | dlaczego na najwyższym, to błąd. jechać ma momentem a bieg niech sobie sam wybierze nie można katować motoru niskimi obrotami | |||
Puchacz1
| ~300D 2023-08-30 17:49:22 A jak maksymalny moment obrotowy zaczyna się przy np 800 obrotow/ min i ciągnie na 12tce pod górę? To katowanie silnika? Porównując Volvo sprzed lat kilkunastu Euro 5 do dzisiaj to na obrotomierzu przy 90km/h spadło ponad 200 obrotów. | |||
~Ł ysy | Mój kot najszczał mi na klawiaturę | |||
~300D | ~!!!iiii 2023-08-30 16:12:02 Większość producentów nawet ma filmy na YT "... dzieciaku- producenci zalecają interwał co 40tyś km. w osobowych autach bez względu na warunki eksploatacji psa zalecało wymianę paska rozrządu co 240tyś. km gdzie po 5ciu latach przy 150 rozpadał sie jak szmata łańcuchy rwą się przy stówie gdzie producent zaleca 250 yt szkodzi twej młodej gupiej głowie i tyle. | |||
~!!!iiii | FH i Ttka. na standardach 315/70/22, 5. Dla mojej roboty masz za niskie obroty ale ty masz I-save i oni, bez "walki" nie chcą tam dawać innych przełożeń w mostach. Moje maja już nalotu ponad 500tkm. Na 12tce przy 85kmh mam 1130-1150obr przy 91kmh pod 1300obr a zakres momentu obr jest 900-1300. Legalizacja robiona nie w ASO, bo tam zawsze zaniżają prędkość, gdyż wtedy ładnie komputer pokazuje wynik jak w miesiącu zgubisz 300km w przeliczniku / tzn dołożą do realnej odległości +300km. U mnie 85kmh to faktycznie 85-86kmh a nie 82-83km/h przy wskazaniu 85km/h No nie wiem jak u ciebie elektronika działa w FH ale nie każde volvo czy renault przy ograniczniku 85kmh samo rozpędza się do 91 albo z górki trzyma 90kmh i puszcza prędkość przed wypłaszczeniem do 95kmh nie przekraczając prędkości 90+ dłużej jak 45sec. To trzeba pogmerać w ustawieniach z pozycji serwisowej i powyłączać kilka opcji przez kierowce podczas jazdy i być skupionym, bo można wjechać komuś w tył. | |||
~!!!iiii | Pewnie, ze nie można ale mówimy o prawidłowym przedziale momentu obrotowego a dopasowaniem przełożeń w moście i skrzyni (ewentualnych nadbiegów w LowDeck) do zastosowania wg obciążenia i topografii oraz ustawień oprogramowania topografii. . Dzis w DF XG masz moment 800-1300 i przekładnia sama czasem ciągnie ponizej 800obr, bo czuje ciężar i topografia "widzi" szczyt, więc już nie redukuje | |||
Puchacz1
| To Volvo ma ogranicznik na 90km/h. Nie jest prędkość " oszukana", bo tyle co pokazuje to jedzie. Jechał, opony podtarte to oszukuje obecnie o 1km/h. Nie jeżdżę " na odcięciu " I zakres sam sobie ustawiam, generalnie na +4. I się toczy:) :) :) Ale te 90km/h się przydaje, przy wyprzedzaniu. Renaty na tych samych trasach i z tonażem wychodzą trochę gorzej od Volvo. Cóż, mawiają ze to Volvo z " Biedronki ". Kabina w Renacie chyba lepsza do mieszkania, ale już zawieszenie tylne tylko na 2 poduchach. | |||
Puchacz1
| Dobra. Wystarczy na dziś tej " nauki jazdy ", bo za chwilę wpadnie jakiś " kot" co leje na klawiaturę i powie ze goofno się znamy:) :) :) I będzie miał trochę racji. Co chwilę coś nowego i trzeba się uczyć nowego auta. Ci konstruktorzy i programiści to chyba " na złość " robią kierowcom. Nawet drzwi na złość przedłużyli w dół, żeby kierowca piwa na stopniu nie mógł sobie postawić. ! | |||
~pisiorwodwrocie | Bo piwo to sie pije a nie stawia na schodkach buchachacha | |||
Puchacz1
| " Pantofel", nie fikaj tu, bo powiem Twej żonie ze chlejesz piwo " na raz". To ona ma " dawać w szyję", nie Ty! | |||
~!!!iiii | W VOLVO, którym jeździsz masz najprawdopodobniej (jeśli to wersja I-save tylko to chyba było stosowane w 460KM) dodatkowe doładowanie spalinami na rozrząd co powoduje podbicie momentu obrotowego przy niskich obrotach, bardzo fajne rozwiązanie tylko czy te silniki będą żywotne? Od ok roku poprawili to w volvo i zaczęli stosować tez w Renault tzw turbo compoud, bo wersja pierwsza w volvo potrafiła się rozlecieć przed pierwszym interwałem olejowym. Cos musi w tym być, bo nawet ortodoksi SCANI zmieniają zamówienia na volvo lub renault właśnie ze względu na to rozwiązanie, które bardzo poprawiło spalanie i nawet handlowcy ze SCANII mówią, że w spalaniu to ich największy konkurent. I zgadzam się, ze kabina VOLVO to jakiś kurnik i w porównaniu z obszernością Renault T High wypada blado ale materiały VOLVO wciąż ma lepsze. DAF XG w konkurencji na kabiny długo nie będzie miał konkurenta. | |||
Puchacz1
| ~!!!iiii 2023-08-30 19:40:14 Napiszę tak. Tak, to najnowszy " cud" Volvo. Trakcja, jazda, zmiany biegów itd rekompensują mi mankamenty kabiny. Nie marudzę. Jestem jeden w tej kabinie I przy " długości " prawie 190cm daję radę. Waga, przy tym wzroście nie przekracza trzech cyfr. Tyle na dziś. Jutro trzeba dokończyć to co mam do zrobienia dla " wyzyskiwacza" I przy okazji dla siebie. Tak to funkcjonuje :) :) :) | |||
~!!!iiii | Taka to już symbioza w tym związku występuje ; -) | |||
~!!!iiii | Czyli nikogo w Bednarach z theBeściaków nie będzie. No takie to best drivery na tym forum. | |||
~jacek-kuba | Jeszcze chwilę a będzie intelektualne przesłanie. | |||
~!!!iiii | Remik tak jeżdżę RÓWNIEŻ C5, bo mam sentyment oraz ze względu na komfort. A mam z porównanie, bo w garażu mam parę innych aut tzw premium, które komfortem jazdy nie dorównują C5 pomimo posiadania zawieszenia pneumatycznego. | |||
~Jurek | Miałem okazję przejechać się tym citroenem C5. Nie wiem gdzie tu jest nadzwyczajny komfort. To już stare BMW serii 7 komfort jazdy ma nieporównywalny z żadnym innym | |||
~Remik | Jestem zainteresowany tym autkiem, bo stosunek ceny do rocznika i wyposażenia wygląda zachęcająco. Jako że chce jeździć na gazie, w grę wchodzi tylko silnik 2. 0 i 140 km. Jestem po rozmowie z serwisem citroena po podaniu numeru vin, który dostałem od sprzedającego i to czego się dowiedziałem trochę mnie niepokoi. W ciągu pierwszych 66000 (3 lat) auto miało całą masę usterek: 1. wymiana siłownika przedniego zawieszenia, 2. wymiana chłodnicy klimy, 3. wymiana elementu podnośnika przedniej szyby (nie pamiętam dokładnie jakiego) 4. sprzęgło - chyba tarcza 5. kondensator / regulator? klimatyzacji 6. wiązka przewodów w silniku (nie zdążyłem zapisać) 7. wałek napinacza paska rozrządu 8. stycznik światła stop Tyle zdążyłem zapisać i powiem szczerze, litania wygląda odstraszająco. Czy to normalne, żeby w nowym aucie aż tyle niedomagało. Szczerze mówiąc nie stać mnie psychicznie na ciągłe serwisowanie auta. Kto z was przeszedł podobne wymiany gwarancyjne? Czy po wymianie problemy nadal występują? Przejr załem jedną ze stron na której użytkownicy oceniają swoje auta. Interesowałem się tylko opiniami z przebiegami 150 000+ i wydaje się, że użytkownicy potwierdzają liczne usterki. | |||
~Remik | Tak z ciekawości zaglądnąłem na forum citroena a tu taki post jako pierwszy. No cóż, niektórzy lubią mieć sentyment do warsztatów :) | |||
~!!!iiii | Remik to mój 3 Citroen C5. Sama akcyza gdy go sprowadzałem to było 18tys PLN, bo silnik ponad 2. 0L. Jest w automacie i teraz ma ponad 100tkm. Po za problemem z 3 światłem stop i spryskiwaczem tylnej szyby to. zero usterek. No i jeszcze zacięła się linka maski, bo chyba za mało używana. Wcześniejsze to sprzedawałem przed przy przebiegu 120-140tkm i jeden miał wymienione amortyzatory tylnie innych usterek brak. Każdy był dieslem w wersji exclusive. Sedan daje większe poczucie komfortu. | |||
~Remik | Czyli masz szczęście. Ja sobie dałem spokój z francuzami po lagunie 2 generacji. | |||
jacek-kuba
| Nie znam się na mechanice. Znam 3 osoby które miały C-5 i do dzisiaj chwalą te auta, podobnie jak doskonały komfort. Do S klasse chyba nie będziemy porównywali tych pojazdów. Osobiście jeździłem Masterem tzw babcią 800tys/km, i obecnym modelem milion km przebiegu -bez kapitalki. Komfort podróży lepszy jak u konkurencji. Chyba jedne z ostatnich porządnych samochodów. Uważam, że jak ktoś ma zadbaną C-5 -kę, z małym przebiegiem, w idealnym stanie technicznym, to nie warto myśleć o sprzedaży, tylko tłuc ile wlezie. No chyba, że ktoś zarabia miliony miesięcznie, jak większość tutaj. To kupiłbym kilka aut, RR, Ferrari i wiele innych. | |||
~kierowca | mi wystarczy, że raz zrobiłem podejście do kupna c5. Miał zawieźć mnie do pracy a tam na miejscu robić za szafę. Oglądałem 2 sztuki. Nie wiem, z czym kto porównuje, ale dla mnie c5 to katastrofa. Choojowe materiały, tandetne trzeszczące plastiki. Fotele tragedia. Jechało to tak, że ciężko w wąską drogę trafić, na zakkrętach szoruje klamkami po jezdni. Chyba tylko idiota łysek nie mająs porównania z normalnymi samochodami może zachwalać c5. Dramat. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.