ID: 264419
DEBATA: skutki Pakietu Mobilności
ID: 264419
ID: 264419
Dzisiaj, około godziny 22:30 na kanale Telewizja Republika odbędzie się debata poświęcona skutkom Pakietu Mobilności, które określają m. in. konieczność zgłaszania kierowców w innych krajach i zmieniają zasady naliczania wyrównania do zagranicznych płac.
Dzisiaj, około godziny 22:30 na kanale Telewizja Republika odbędzie się debata poświęcona skutkom Pakietu Mobilności, które określają m. in. konieczność zgłaszania kierowców w innych krajach i zmieniają zasady naliczania wyrównania do zagranicznych płac.
~etransport.pl
Posty (262)
~rtmx | ~!!!iiii Pytaj grzeczniej. Nie wyglądasz na szczerego. Gdy nauczysz się pytać grzecznie to może w końcu ktoś ci kiedyś na coś i odpowie. :-) | |||
jacek-kuba
| U dziada była opcja, że żaden nic nie dostał bo dziad go okradł. | |||
~kiero | Jadący do polskiego Cieszyna. | |||
~!!!iiii | kiero brawo TY. Czyli ktoś rozumie nowe przepisy ale przyznaj, że to dziwny paradoks? | |||
~cksh | 2022-02-04 20:24:37 Jeszcze raz (ale nie prosta odpowiedz). :-) Odpowiedź jest taka, że nikt z adekwatnych kierowców (szanujący się) za 3100 zł/miesiąc (19. 70 zł/h) brutto bez stawek dodatków lub zwrot wydatków na pokrycie kosztów podróży, wyżywienia i noclegu / zakwaterowania nie zgodzi się zrobić przewoz dwustronny - bilateralny (również jak i przewozy kabotażowe i cross-trade nawet z odpowiednimi stawkami godzinowymi) za granicę. :-) | |||
~pwvg | 2022-02-04 20:35:30 "... dziwny paradoks... " "Wyjątkowo utalentowaność" w podejściu do zmian przepisów nie jest paradoksem. :-) | |||
~Www | Szoszon Wy tak jeździcie za taką kasę więc wczym problem | |||
~Www | Szoszon Nie szanujesz siebie i kolegów Bulbaszów pisząc takie farmazony. | |||
~Www | Szoszon Nie szanujesz siebie i kolegów Bulbaszów pisząc takie farmazony. | |||
~Www | Szoszon za 3100 to będziesz tyrał do pierwszej wypłaty a potem kop w *eeee i dalej ogłoszenie będzie na et. Z twojej strony. Jak będziesz wydajny to wypłatę dostaniesz niemiecką ot co. Takich leserów jak ty wymiecie rynek pracownika wydajnego | |||
~Www | Szoszon znalazł ty już pracu w Polsce? Ile już szukasz chyba z 5 lat co? | |||
~Www | Szoszon Bulbasze to Białorusini a tyle im płacą ich przewoznicy, więc ten raj w Polsce to jemu *jjjjnkvgo | |||
~Www | Szoszon się nie odzywa coś pewnie bykom jajca masuje ale koło 3-5 nad ranem zaatakuje ze swoimi wklejkami | |||
~Www | Pewnie krowa się cieli i odbiera. Ale jak robotę zrobi i się ogarnie to zacznie wklejać te swoje stałe posty | |||
~!!!iiiii | Kierowca w transporcie międzynarodowym nie jest w podróży służbowej ERGO nie należą się dodatki z tego tytułu. Pojęli w końcu czy pisać dużymi literami. Pojęcie podróży służbowej w ustawie z 26. 01. 22r zniknęło odnośnie kierowcy w transporcie międzynarodowym. Dobrej nocy | |||
dziadkierowca
| Uważam, że skasowanie fikcyjnych diet to krok w dobrą stronę... DIETY do tej pory NIE FUNKCJONOWAŁY JAKO DODATEK DO PESJI za zwiększone koszy w trasie, stały się jedynie narzędziem obniżania kosztów prowadzenia firmy. Nikt nie pytał, czy kierowca zje kiełbasę na autohofie czy ugotuje obiad na palniku. Jeśli chodzi o porównywanie kosztów życia dom vs kabina. - Myslę, że koszty są porównywalne a w niektórych wypadkach mniejsze.. Zależy od zapotrzebowania energetycznego konkretnej osoby. Siedząc w jednym miejscu, raczej organizm potrzebuje mniej '' paliwa '' by funkcjonować.. Firmy przez wiele lat korzystały z niskich kosztów zatrudnienia kierowcy. Jednak tu już źródło zostało zamknięte. Ciekaw jestem jak to się skończy :) | |||
~Ł ysy | Mój kot nasral mi na klawiaturę | |||
~kiero | ... zamknięte. Ciekaw jestem jak to się skończy :) " Frachty w górę już poszły, ktoś musi przecież za to zapłacić. | |||
~kiero | Paliwo w dół. Dziad trans zadowolony więc. A szoferaki jak tam po 2 lutego? Zachwytu nie słychać. | |||
~!!!iiij | Dziad kierowca czy diety nie były kosztem dla firmy. Były przychodem dla kierowcy (nie opodatkowanm i nie ozusowanym) jak kierowca dysponował tymi pieniędzmi to nikogo nie obchodziło. Dzis już kierowca w trasie zagranicznej nie jest w podróży służbowej czyli płaci za wszystko co wiąże się z przebywaniem w podróży z opodatkowanych i oskładkowanych pieniędzy. Do tego wszystko jest kwotą BRUTTO na PiT i większość kierowców którzy do ręki zarobią ponad 7, 5ys/mc będą spadać w wyższy próg podatkowy. 32% bez możliwości ulg | |||
Ł ysy
| !!!iiii. Już istalono na Garbsenie, jak dziad nie zapłaci 32%podatku, kluczyki na stół. Dziady na nocnym posiedzeniu na Ł ysej Górze ustalili :podatek jest sprawą Pana Kieroffcy. Zawsze podaje się zarobek brutto. Tak nawet jest w Germanii. Pan Kieroffca zarabia, Pan Kieroffca płaci. Są same plusy. Odżyje Fundusz alimentacyjny. Wreszcie zostaną spłacone zaległe długi. Wydajna praca, wysokie zarobki. Lenie, alkoholicy, przygłupy, złodzieje za bramę. Po kilku cyklach rozliczeniowych Pan Kieroffca sam poprosi o zapłatę pod stołem. Panie Kieroffco, nic z tego. My dziady nie zamierzamy za was płacić podatków. Kasa spod stołu skutkuje większymi podatkami po stronie pracodawcy. Nie chcemy za was Pany Kieroffce płacić podatków. Mamy swoje żony, dzieci, psy, koty, motocykle, narty, jachty samochody. Jak widzicie, mamy na co wydawać kasiorę. | |||
~Wielki Szu | Glaca - szczury biero? ? | |||
~!!!iiij | Łysy naprawdę staram się tłumaczyć w prosty sposób, że przywileje płacenia za bezproduktywne siedzenie w kabinie się skończyło, że państwo na tych zmianach kosztem pracownika zarobi a nie pracownik (nie w znaczeniu materialnym). To ktoś wyskakuje, że będzie spał po hotelach i szef będzie musiał zwracać za koszty podróży służbowej. Kto mu broni spać w hotelu. Szef za to nie zwróci, bo nie musi. W podróży służbowej może być szef, ksiegowa ale nie kierowca, bo taki sobie wybrał zawód w którym się jezdzi. Nie mogę pojąć, że najpierw był krzyk o okradanie, że dieta nie jest zarobkiem to teraz jak zostało poukładane tak jak o to walczyli pracownicy i ich poplecznicy z zachodniej Europy to robią zdziwione oczy i opowiadają jakieś mity o dietach i zwrotach za hotel. To już od 5dni histria. Czego kierowcy nie mogą pojąć, że podatki będą większe płacić, że większa odpowiedzialność finansową będą mogli ponieść, że szef będzie mógł egzekwować obowiązki pod rygorem finansowym. No w Polsce 2. 02. 22r dla kierowców międzynarodowych skończył się KOMUNIZM zaczął się kapitalizm. Witajcie w wolnej Europie. | |||
Ł ysy
| Przy obecnych kosztach pracy, pracę będą mieli tylko najlepsi. Nikomu nie opłaci się wypuścić w trasę de*ilka generującego tylko koszty. Traci sens przewodnie hasło gwiazd Adaru. "Ogień na tłoki, najważniejsze, że kilometry lecą ". Kto dzisiaj zatrudni takie "ćuss"jak wielka szmata? Komu potrzebny jest przygłup? Płacę, wymagam. Nie spełniasz wymagań, won. Kilka miesięcznych cykli rozliczeniowych musi przejść, aby pojawiły się pierwsze dziury w finansach. Jak się pojawią przewoźnicy i psiefośniki zaczną myśleć. Info dla psiefossnikuff. IRU podało, 25 % kilometrów jest na pusto. Zmieniając organizację przewozów, co czwarta, piąta ciężarówka może trafić do huty. Co czwarty kierowca na bruk. Patrzać pragmatycznie, brakuje kierowców na zbędne ciężarówki. Teraz niech miscce powożenia wysilą swoje szare komórki. | |||
Ł ysy
| Myślę, że zmiany pójdą w tym kierunku. | |||
~jlpr | ~!!!iiij 2022-02-05 10:06:13 "... Dzis już kierowca w trasie zagranicznej nie jest w podróży służbowej... " Zapomniałeś dodać (a to jest najważniejsze), TYLKO w rozumieniu art. 775 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Są jeszcze inne, wewnętrzne (krajowe) i zewnętrznie (zagraniczne), obowiązujące prawne Dyrektywy, Ustawy, Konwencji, Akty prawne i t. d, prawda co? To zgodnie tych innych kierowca, wykonujący zadanie służbowe za granicą, gdzie teraz jest? No... , gdzie??? Tylko nie pisz że na wycieczce lub na wakacjach. :-) | |||
~!!!iiij | JLPR mnie interesuje polskie ustawodawstwo, bo z tym mogę zmierzyć się w sądzie. Jeśli uważasz, że polskie prawo jest sprzeczne z innymi. To zgłoś się do instytucji międzynarodowych. Kierowcy mają osobny dział spec ustawy o swojej pracy ze względu na specyficzny charakter tego zawodu. Skończ już głosić jakieś mity. Wg nowej ustawy podpisanej przez prezydent 1/3 Polaków kierowca nie jest w podróży służbowej czyli nie przysługują kierowcy zwroty wynikające z takiej podróży. Zadzwoń do Pana Kucharskiego z solidarności to on was reprezentował w tridialogu i niech wyjaśni tobie to prościej. | |||
PawelUKR
| Już tyle czasu przeszło, ale tacy deb&ile jak Wwww, liczą, ze problem się kryje tylko w kierowcach ze wschodu/ | |||
PawelUKR
| Ja na tym śmiesznym portalu wprawie 8 lat, i widze, że nieudaczników przybywa. | |||
~!!!iiij | Łysy myślę, że transport był, jest i będzie. Kierowców jest brak i brakować będzie. Co się zmieni, że płacą będzie uwzględniona od efektywności. Kierowcy będą musieli się przeprogramować, że aby zarobić trzeba pracować, że szef wyciśnie każdą godzinę jazdy, że będzie kontrolował co kierowca robi w pracy, Mało ogarnięty kierowca, nieumiejący ułożyć sobie dnia pracy, odpoczynków mniej zarobi od kolegi, który to potrafi. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.