~300D
| to co te chłopaki w rurkach będa robić, z czego będa żyć? | | | |
~Kris
| Druciaz a ty wogole zrozumiałes cos z wpisu scan cargo? Niemiecki kierowca ma w doopie jazdę to niemiecki dziad ma tym bardziej w doopie i zamiast podnosic wypłatę sciąga polaków. Polak ściaga ukrainców itd. A ty nadal swoje teorie wypisujesz ze dziady zostaną bez kierowców. Kierowcy osiągneli max zarobków. teraz to tylko korekty o inflację. Wieksze podwyzki rozwalą gospodarkę i w zadnym kraju na to nie pójdą. | | | |
~300D
| co to znaczy wogole, rozumiem, że to śląska gwara | | | |
~leży z drutem pod premium
| ~Kris
2022-10-16 13:51:04 Druciaz a ty wogole zrozumiałes cos z wpisu scan cargo? Niemiecki kierowca ma w doopie jazdę to niemiecki dziad ma tym bardziej w doopie i zamiast podnosic wypłatę sciąga polaków. Polak ściaga ukrainców itd. A ty nadal swoje teorie wypisujesz ze dziady zostaną bez kierowców. Kierowcy osiągneli max zarobków. teraz to tylko korekty o inflację. Wieksze podwyzki rozwalą gospodarkę i w zadnym kraju na to nie pójdą.
Nie wiem dlaczego sie tak prujesz do mnie, NIGDZIE nie napisałem, że dziady zostanĄ bez kierowców,
pisze tylko, że coraz mniej młodych siada za kółko, a w nich zastępstwo idzie ua rus filipina, łysy podobno nawet eskimosów sciąga | | | |
~Kris
| Młodzi nie chcą byc kierowcami, murarzami, rzeźnikami itd | | | |
~driver
| Młodzi myślą że kasa jest u mamusi tatusia Robić nie ma komu bo starzy ich utrzymują Gdy będzie bieda starym to młodzi będą się dyndac z rozpaczy depresji i niespełnionych oczekiwan | | | |
~300D
| starzy nie nauczyli szacunku do roboty
mamy pokolenie przyjepanych marzycieli wychodowanych przez przyjepanych rodziców | | | |
~driver
| Szkoły i system Stadem baranów się lepiej rządzi I jeśli mają wybór żyć za dotacje dopłaty i inne zasiłki To po co będą myśleć o pracy rozwoju i posiadaniu jakieś własności Urząd da mama da tata da i tak leci | | | |
~300D
| ucz się ucz bo zostaniesz robotnikiem
takie hasło końca lat 90siątych
po co komu szkoły zawodowe, po co technika skoro mozna skończyc studia i być kimś | | | |
~300D
| no i wszyscy zostali "kimś" | | | |
~driver
| Kimś bez perspektyw Lub korposzczurem | | | |
~miska ryzu
| cena marży producentow energi wzrozla o 7000 procent, z 18 zl mkwh do 1280 zl | | | |
~300D
| korposzczurem to dla tych "kimś" marzenie
tylko co w tych korpo robić jak nie ma komu robić.
pałętaja się te "kimsie" po kastoramach i przekładają te farby z dolnej na górną półkę hcooy wie po co.
alle i to sie skończy. zostanie tylko internet i śmierć z głodu | | | |
~driver
| Dziś siadasz do neta zakupy online 30 min i czekasz na kuriera wszystko pod drzwi dojedzie Mandaty paliwo czas to kosztuje | | | |
~Kris
| Chyba nie jest tak zle. Kto jest mądry pokazuje swoim dzieciom gdzie jest kasa. Tylko idiota wysyła swoje dziecko na politologie i socjologie. | | | |
~driver
| Ale jak prosty chłopak robi instalacje i w miesiącu urobi 100tys To nie ma prestiżu studiów celebryctwa i takie uważanie leci | | | |
~Dawid87
| "~miska ryzu
2022-10-16 14:29:34cena marży producentow energi wzrozla o 7000 procent, z 18 zl mkwh do 1280 zl"
Proszę nie oczerniać sekty PIS podane dane są fałszywe, poprawnie marża wzrosła z 51 zł na 1270 zł. | | | |
~miska ryzu
| nasz wspanialy rzad pis postanowil ratowac pks, ale te chole r ne pks nie chcialy byc ratowane i i do konca roku wiekszosc z nich calkowicie upada | | | |
~Mistrz
| Wiec już sprzedajecie tabor? | | | |
~Dawid87
| Wyprzedaży nie będzie, będzie zabieranie samochodów z firm które mają leasing na wszystko co się da, Wyprzedaż będzie z placów leasingowych po nowym roku, | | | |
~scan cargo
| na razie nie widze spektakularnych upadków firmy nadal maja jeszcze kapitał który konsumuja w tej chwili to zamykaja sie płotki maluchy takie do 10 aut, problem jest natury psychologicznej firmy ciągną do końca oszczednosci bo boja sie że bedzie jak w covidzie że jak pierwsi wyjda przed szereg i sie zamkną to moze być tak że rzad rzuci kase na utrzymanie miejsc pracy jak w 2020, dlatego podejżewam że beda ciągnąć do oporu, mamy w tej chwili o tyle odmienna sytuacje że zmienił sie cash flow i to na paliwie i to na pensjach porównajcie ceny paliwa w 2020 i obecnie porównajcie podstawy w 2020 i obecnie firmy obsługujące budowlanke i towary średniej połki maja problem i podejżewam że albo beda sie wykrwawiać do końca albo zaryzyzkuja i zrobią ciecia już w listopadzie. Ja powiem na swoim przykładzie ze np mam zlecenia stałe taki które generują mi super marże a mam takie auta które "szarpie " od przypadku do przypadku i w tej chwili czesc aut pracuje na dobrej marży a czesc leci na plus minus zero, i podobnie jak inni czekam obserwuje przygotowuje różne modele | | | |
~scan cargo
| po za tym duże firmy takie po 300-400 aut maja pole manewru moga czesc sprzetu odstawić negocjować z leasingiem jesli np beda miały spadek o 20 % to wystaczy że np wydłuża leasing o 2-3 lata na 60 aut i je postawia na kołki jesli pozostała czesc floty bedzie w stanie zfinansować te koszty, To co jest najwiekszym zagrozeniem że jakaś duża firma padnie i nie zapłaci należności to moze pociagnąc efekt domina bo koszty sa w tej chwili bardzo wysokie które firmy czesto i gesto już musiały pokryć i jesli np nie dostana kasy to jest ten czynnik który może wyłożyć firmy | | | |
~Pan Mgr.
| Mi się wczoraj przyśnił genialny pomysł, *le te jeżdżenie kupuje busa i pompkę oraz waż, bede okradał z paliwa tiry stojące po krzakach obok Warszawy. Koniec tego za*ania. | | | |
~Kris
| Tak jak piszesz scan cargo. Uderzenie przyjdzie od jednej duzej firmy która nie zapłaci. I zadne wydłuzenie leasingu nie pomoze. Juz teraz są problemy z płynnoscią. Kasa za roboty sprzed miesiaca dopiero wpływa a paliwo drozsze o 15% więc zysk z roboty praktycznie zjedzony. Teraz wystarczy opoznienie w płatnosciach 2-3 tygodnie i juz budzet sie nie spina. Zeby sie utrzymac przez miesiac to trzeba skonsumowac zysk z 6 miesiecy. Ile firm ma taki zapas kasy? | | | |
~Kris
| A pierwsze do odstrzału pojda firmy które mają gazowce. Juz je postawili pod płotem i reszta floty robi tylko na leasingi. | | | |
~scan cargo
| Kris z gazowcami nie przesadzaj ja sam mam /miałem ale dual cng/diesel założone jeszcze 2019 /2020 najlepszy okres w działlności firmy zero mautu paliwo tanie jak barszcz kierowcy zadowoleni, aktualnie zdemontowałem, a firm z LNG nie ma dużo to raczej brały firmy bardzo duże oni wtedy za te auta płacili o 50 % wiecej a nikt tego od nich nie odkupi teraz, o ile znow nie bedzie tak że Iveco sprzedało to w leasingach z wysokim odkupem to wtedy Iveco bedzie w czarnej d, . Ale i tak najwiekszym zagrozeniem bedzie własnie to że kontrahent nie zapłaci znam firmy które jezdza na Hiszpanie i maja obrót po 50-70 tys Eur w kredycie na 60 dni ci to sa przekozacy :-) lubia adrenaline | | | |
~scan cargo
| ja bym zmodyfikował słowa śp ks Kkaczkowskiego " szału nie ma jest kryzys " :-) bez przesady bogate firmy sobie poradza jak ktoś zarbiał 100-200 tys to jak bedzie przez rok zarbiał 10 tys to głod go nie dopadnie, firmy które jechały na minimum pewnie padna no ale takie sa brutalne prawa rynku, Girteki pewnie troche obniza pensje troche aut postawia pod płot i leasingi ich beda mogły cmoknąć w pompe, to tak jak było z Mielczarkiem jak któs miał 1-2 auto w najmie to on miał problem jak mielczaek miał ich 200-300 to Man miał problem :-) | | | |
~Kris
| Jest taka firma na sląsku 400 aut z czego 150 na gaz. Odbierane w 2021 roku. A iveco nigdy nie miało wysokiego odkupu tylko 30% po 3 latach. To trzymanie tego do 2024 roku zeby 30% odzyskac to ja nie wiem czy oni wytrzymają. | | | |
~marzenia i upadek
| sponsorowany packer rusza z kopyta, licencja już jest | | | |
~scan cargo
| a wlasnie ktos wie co sie dzieje z Milczarkiem bo kiedyś sporo ich aut widywałem na A2 ogólnie jakoś sie przewijały ostanio już z rok nie widziałem ich, i to samo kumpel który jeździ dużo po Europie mi potwierdził że nie wiadział już z rok czasu ani jednego auta od Milczarka | | | |