ID: 224578
Pracownicy delegowani: co może czekać firmy transportowe?
ID: 224578
ID: 224578
Rada Unii Europejskiej zajęła stanowisko w sprawie pracowników delegowanych. Polska odniosła porażkę, domagając się, by dyrektywa nie skupiała się bezpośrednio na transporcie. Jakie mogą być skutki tych postanowień? Ocenia Paweł Wloczek, Dyrektor Zarządzający WebEye Polska.
Rada Unii Europejskiej zajęła stanowisko w sprawie pracowników delegowanych. Polska odniosła porażkę, domagając się, by dyrektywa nie skupiała się bezpośrednio na transporcie. Jakie mogą być skutki tych postanowień? Ocenia Paweł Wloczek, Dyrektor Zarządzający WebEye Polska.
~etransport.pl
Posty (40)
~DIXI | to dla czego Niemiecki kierowca zarabia wiecej od Polskiego chociaz obydwaj pracuja w tej samej Niemieckiej firma, co jest jeszcze lepsze Niemiec ma weekendy wolne a Polak jezdzi w weekend, czemu w tym przypadku kierowcy nie walcza o swoje, a dla tego ze potrafia sie zadowolic ochłapami troche wiekszymi niz zarabiali w PL | 1 | ||
~2PAG | Ale Wy jesteście naiwni. Wy naprawdę myślicie, że tu chodzi o Was? Polskich kierowców? Tu chodzi o to, że polskie firmy transportowe są zagrożeniem dla niemieckich, francuskich i innych. A Wy nie jesteście niewolnikami. Nikt Was nie zmusza do pracy w transporcie. Skoro Polski przewoźnik ma płacić tyle co w Niemczech to czemu taki Lidl nie płaci w Polsce tyle co w Niemczech? | 2 | ||
~damian461 | Tak jak wyżej jest to opisane przez kolegę... Tu chodzi o wyczyszczenie zachodniego rynku z konkurencyjnych firm m. in. z Polski tak więc wszyscy ci którzy pieją z zachwytu że będa zarabiać jak u Niemca i spać na weekendzie w hotelach mogą się srogo zdziwić... | 2 | ||
~!!!iiii | Qwertyy Niemiec nie jeździ za tę samą stawkę co Polak przeważnie za 15-30proc więcej (mam na myśli fracht z Timo) a kierowca niemiecki nie zarabia wiele więcej od polskiego (mam na myśli gotówkę do ręki a nie składowe wynagrodzenia) | 1 | ||
~!!!iiii | Jedynie o co UE się martwi to o to aby biedne demoludy były dalej biedne i nie rosły w dobrobyt w takim tempie. Teksty o wyzysku pracowników i dbaniu o równość płacy itp. to bzdura. | 2 | ||
~Łysy | Uczciwość może czekać, uczciwość. | 2 | ||
lukas1987
| powinni sie tez wziasc za spedycje ze zanizaja stawki, gadalem z gosiem co jezdzi pod walterem to mowi ze ma stawke 0, 85 centa na ue to jest kpina | |||
~szybki i wściekły | Skoro Francuzi tak martwią się zarobkami Polskiego pracownika to może, najpierw niech wyrównają stawki Polskich i Francuskich pracowników sklepów Auchan albo Liroy Merlin... Przecież to byłoby bardziej logiczne i cywilizowane... Ale tu obowiązuje zasada " Kalemu ukraść krowę to źle, ale jak kali ukraść to wszystko OK. " | 1 | ||
~Jam | Polscy kierowcy myślą bardzo jednostronnie i krotkowzrocznie ( w sumie czego można się spodziewać po ludziach z takim wykształceniem) , ale jak juz wyjaśniono w powyższych postach mogą się mocno rozczarować. | 1 | ||
~filou | Polska na czele z prezesem PiS u coraz szybciej stawia granice na Odrze. Po palcach beda dostawac coraz mocniej i coraz czesciej. Ucierpia polskie spedycje. | 1 | ||
~Wielki Szu | Niech Polska podniesie swoje płace minimalne Polakom do 1000 euro to lidle czy biedronki beda musialy sie dostosowac. Ale dzidtransy ciezko myslą. Ociężałość umysłowa to przypadłość 90 % dziadtransów. | |||
~Wielki Szu | A kto zezwala hipermarketom na transfer zyskow do społek - matek? A kto daje zielone swiatlo na ucieczke przed podatkami marketom? Co 5 lat zmiana formy wlasnosci. Byly reale ktore zamienily sie ganty potem auchany. To polski rzad ma rodakow w doopie. Naiwni kupuja propagande o zamachu na polską przedsiebiorczosc ktora opiera sie na wyzysku klasy robotniczej. | 1 | ||
~Wielki Szu | Dziadtransy dalej zyja haslami TW Bolka o tym ze pierwszy milion nalezy ukraść. Tyle ze dziady nakradły juz po 100 milionow i dalej im malo. Kolego | |||
Ł ysy
| Oracje wielkiej szmaty trącają psychiatrykiem. | |||
~Wielki Szu | ł ysy cap obudzil sie w sionce po błogim snie w gumofilcach i kufajce. ł ysy o onucach nie zapomnij | |||
~Wielki Szu | Koniec na dzis roboty. 30 literkow utoczone. Dziady nie placa to cza se radzic. Moje dzieci kiedy wracam do domu zawsze sie mnie pytaja ile utoczylem ropuszki. W takim kraju przyszlo nam zyc. Zeby utrzymac rodzine to ropuche trzeba doic. Na pohybel dziadom. | |||
~Spedytor R. | Dobre pytanie co może czekać firmy. U nas zaszła zmiana lekka w kontroli i lepszego kontaktu z spedytorami, czyli WebEye, dużo się o tej funkcji mówi na plus. Po wiem ze swojego doświadczenia że ta funkcja ułatwia prace naprawdę, kiedyś narzekałem na GPS różne a na to jakoś nie narzekam, prowadzi mnie prze drogi gdzie są szybkie tak samo szybszy jest kontakt z nami wiec dla mnie jest na plus | -1 | ||
~Marek | W sprawie pracowników delegowanych do Francji warto sprawdzić artykuł: ://www. groupespro. com/pl/uslugi-dla-br anzy-budowlanej/dora dztwo-w-delegowaniu- pracownikow-branzy-b udowlanej | |||
~Ordynator ku-ku | Po co?Jak co drugi gumowiec ma problem z czytaniem a co trzeci z pisaniem. Dla nich taki tekst to ściana płaczu. | |||
~Ordynator ku-ku | Na własne oczy widziałem gumowcowy protokól przekazania pojazdu, w którym pisało "radio sibi szt. 1". | |||
MagnusSE75
| A co zrobią ze Szwecją, w której płacy minimalnej po prostu nie ma? A ty Jam nie cwaniakuj z tym wykształceniem, bo mógłbyś się ciężko zdziwić :) Nie każdy za fajerą ma 4 klasy wieczorowej podstawówki. | |||
~nie | Wielki Szu to przykre, ze wychowujesz zlodziei w domu | 1 | ||
~mt. | No to kierowczyny przepoczwarza sie biznesmenow. Kazdy na wlasnej dzialalnosci, co dla takiego dziada jak ja oznacza jedno - mniejsze koszty i mniej problemow. Caly Orlen jezdzi na outsourcingu - ja tez tak moge. Oczywiscie czesc kierowcow sie zbuntuje, ale co tam. Kierowczyna nie rozumie, ze tego typu regulacje nie uderza w przewoznikow ale w nich samych. Dla przewoznikow to raj zatrudniac na wlasnej dzialalnosci kierowcow. Urlopy i caly social to juz nie moj problem | 1 | ||
~bylykiero | A ua może na działalności??? chyba ne??? | |||
~kiero | mt jaki orlen jeździ na własnej działalności? Orlen transport to już przeszłość, sprzedany w 2016 roku. Tak mu wyszła własna działalność kierowców. | |||
~Kiero82 | Lyskowi w Tworkach wolne dali, i swiruje cap. | |||
traker466
| PANOWIE DA MI KTOS NAMIAR NA UCZCIWA FIRME W KTOREJ MOGLBYM PRACOWAC. ZAZNACZAM CE MAM DOSWIADCZENIE. | |||
~dobry kolega | mt to golo*c jest on nic nie ma firemka ojca jest, a on toi toje myje | |||
jacek-kuba
| mt wróć do wyuczonego zawodu. Zostaw transport, przerasta cię to bezdyskusyjnie. Ubzdurałeś sobie coś w pustym łbie i próbujesz się dowartościować. | |||
~Janina | Delegacja pracowników do Niemiec wbrew pozorom to bardzo skomplikowany proces. Zajmuję się tym od kilku lat i wiem ile zamieszania wprowadza to do naszego życia. Od dwóch lat mogę liczyć na ułatwienie ze strony systemu CRM Kamflex, który -mówiąc kolokwialnie- pomógł mi wszystko ogarnąć. Moja organizacja zadań stała się efektywniejsza. Nastąpiła poprawa przepływu informacji wewnątrz przedsiębiorstwa, a także między pracownikami. Ta intuicyjna aplikacja webowa pozwala na skuteczną segmentacje bazy klientów, a także na filtrowanie danych oraz dodawanie parametrów w profilach naszych kontrahentów. Moim zdaniem takie oprogramowanie jest idealnym miejscem do przechowywania danych klienta oraz pracowników. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.