Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pracownicy delegowani: co może czekać firmy transportowe?

Utworzona: 2017-10-26


Rada Unii Europejskiej zajęła stanowisko w sprawie pracowników delegowanych. Polska odniosła porażkę, domagając się, by dyrektywa nie skupiała się bezpośrednio na transporcie. Jakie mogą być skutki tych postanowień? Ocenia Paweł Wloczek, Dyrektor Zarządzający WebEye Polska.

Tylko dla zalogowanych

Dostęp do niektórych tekstów zarezerwowany jest tylko dla posiadaczy kont w etransport.pl

Zaloguj się Zarejestruj się

Komentarze (40)

qwertyy
8 lat temu
I dobrze. Wszyscy się martwią tylko o polskiego dziad-transa a nikt o pracownika.
Dlaczego polski kierowca ma zarabiać tylko najniższą krajową?
Może w końcu będzie zarabiał godnie u Niemca czy Francuza.
A nie latał 4/1 za najniższą krajową.
~DIXI
8 lat temu
qwerty czy rząd Polski zabronił komu kolwiek wyjechac i zarabiać we Francji lub w Niemczech?
gdyby wszyscy jak ty to piszesz martwili sie o Polskiego dziad-transa to nikt by nie musiał szukac pracy na obczyznie.
wystarczy ze rzad ustali minimalna stawke za km kraj min 3, 80 zł/km miedzynarodówka 1, 20 eur /km to zarówno kierowcy jak i przewoznicy będą zadowoleni
qwertyy
8 lat temu
Tyle że tam stawki nie są teraz dużo większe bo polski przewoźnik zaniżył stawki za km. Im za te jeździć się nie opłaca.
A rząd nie może ustalić stawki za km. Niezgodność z prawem.
Tylko w ten sposób można coś z tym zrobić.
Jeśli wzrosły by koszty utrzymania pracownika na obczyźnie to również stawki za km musiały by wzrosnąć samoczynnie "zasada konkurencji"
I może dopiero wtedy byłby zadowolony przewoźnik i kierowca.
~DIXI
8 lat temu
a zgodnie jest narzucanie stawki minimalnej godzinowej?
~Ł ysy
8 lat temu
DIXI. Tego polski kierowca już nie pojmuje.
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels