ID: 221032
Przerwa po 6 godzinach pracy
ID: 221032
ID: 221032
Witam serdecznie.
Wiem że dla nie których będzie to śmieszne o to co zapytam i nie którzy mnie wyśmieją ale czy ktoś wytłumaczy mi jak jest z tą przerwą po 6 godzinach pracy?? Bo już się z tym troszkę pogubiłem... Proszę o poważne odpowiedzi.
Pozdrawiam
Witam serdecznie.
Wiem że dla nie których będzie to śmieszne o to co zapytam i nie którzy mnie wyśmieją ale czy ktoś wytłumaczy mi jak jest z tą przerwą po 6 godzinach pracy?? Bo już się z tym troszkę pogubiłem... Proszę o poważne odpowiedzi.
Pozdrawiam
~Zbyniu*.7.222.207.ipv4.supernova.orange.pl
*.7.222.207.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (109)
~Ordynator orginał! | Głupi Jasio. Nawet tak prostej sprawy nie ogarniasz. | |||
~Jan Wolny Myśliciel | Ordynatoł.. (matoł). :) | |||
~//~ | Jako informacja. Są dwa przepisy : 1. Uoczpk Art. 13 (zobowiązuje wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy). 2. Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 7 (zobowiązuje nie wszystkich kierowców). Zależnie od konieczności, jeden przepis albo jednocześnie dwa przepisy na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, WYKORZYSTYWANE w TRAKCIE SZEŚCIOGODZINNEGO CZASU pracy lub BEZPOŚREDNIO PO TYM OKRESIE. Prosta zasada - po nie więcej niż sześciu kolejnych godzinach aktywnej ("jazda" plus "młotki") i/lub pasywnej ("koperta") czynności (czyli pracowniczej zmiany), niezależnie czy była w tym okresie (sześciogodzinnym) część (15 minut) dzielonej (15+15 lub 15+30 albo nawet 15+15+15 minut) przerwy ("łóżko") czy nie, powinna być przerwa (w sumie razem z częścią dzielonej przerwy jesli taka była) co najmniej 30 lub 45 minut (Uoczpk Art. 13). Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. Art. 7. Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku. Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego. Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku i/lub odpoczynku (dziennego i/lub tygodniowego), kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach - 10 czy 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie pracowniczej, 60 godzin pracy w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym (Uoczpk Art. 12, Art. 15, Art. 21), 9 czy 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej, 56 godzin jazdy w tygodniu, 90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 1-3). | |||
~//~ | Tylko "stuknięci na całą głowę" chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" (dyspozycja / dyżur -100% / 60% (30% w załodze) wynadrodzenia lub czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1h/1h - na wniosek pracownika lub 1h/1. 5h - na wniosek pracodawcy) i "młotkami" (inna praca - 100% wynadrodzenia) mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako karta kierowcy (KK) i tachograf, ta jeszcze i tym otwarto lub zawoalowano chwalą sie namawiając innych też tak czynić. Śmiech na sali... :-) | |||
~Kontrola | Żaden kontrolujący nie będzie się bawił z rebusy z kiero. Bierze kartę, wrzuca w program. Program wykazuje naruszenie, kontrolujący drukuje mandat. Kiero może nie przyjąć i wtedy dyskutuje, a w zasadzie wyraża swoje zdanie w sądzie. | |||
~Kontrola | A wyka że naruszenie z przykładu, bo został spełniony przepis z art4 rozp 561 | |||
~//~ | ~kaziu 2021-05-02 09:16:54 "... czy moje gapiostwo moze sie skonczyc mandatem... " "... zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min... " Tu masz OK. "... 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy... " Tu masz źle (przekroczyłeś 6 godzin pracy ("jazda"+"młotki"), czyli w sumie tu masz 6 godzin i 27 minut pracy - za to jest mandat). | |||
podzas
| Witam. Mam pytanie odnosnie tych 10 lub 12 h pracy w dobie pracowniczej. Mozesz to dokladniej napisac. | |||
podzas
| Czy chodzi o te max 10 jazdy a 12 max jazdy i pracy?? | |||
podzas
| Najlepsze jest to ze jak zadzwonisz w tej sprawie do ITD to oni tych przepisow nie za bardzo znaja i twierdza ze oni za to nie karza, bo twierdza ze jest to przepis PIPu. Czytalem ostatnio ze juz niby od 2 lat za to maja karac mandatami za te naruszenia. | |||
~Kilo | 10h pracy max w porze nocnej. Do pracy zalicza się głąbie czas prowadzenia oraz czas innej pracy ( załadunek, rozładunek, dojazd do auta zaparkowanego poza baza lub miejscem zamieszkania ) Czego nie rozumiesz? | |||
~//~ | ~kaziu Od 18:00 do 7:11 rano masz 10 godzin i 1 minuta pracy ("jazda"+"młotki") - też jest ŹLE. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. | |||
podzas
| A czy w czasie dnia jak mamy wbita koperte to ten czas zaliczamy do przerwy jako łóżko czy do pracy jak kółko i młotki?? | |||
podzas
| Godziny nocne to sa 4 godziny w porze nocnej ktore wyznacza pracodawca?? A jak tego nie mam okreslonego w umowie to jak mam sie tym i godzinami sugerowac?? | |||
podzas
| Nie pisz głąbie, głąbie. !!! | |||
~Kilo | Wszystko głąbie masz opisane w rozporządzeniu. Wiem wiem. Za trudne do ogarnięcia. Ale spoko, już wołam szoszona. SZOSZON. Wylas z budy. Rób wklejki | 1 | ||
podzas
| Cos nie widze SZOSZONA. Chyba ma Cie gdzieś głęboko, albo nie wychodzi bo... aa szkoda gadac. Mam pytanie jeszcze. Czy te przepisy o których tu piszecie, chodzi mi o te 6 godzin pracy itp dotycza calej EU? Inspekcja twietrdzi ze to przepis polskiego PIPu? | |||
~Kilo | Spokojnie. Wylezie | |||
~Kilo | To przepis zawarty w ustawie o czasie pracy kierowców. Wiesz kogo dotyczy ustawa a kogo rozporządzenie? Czy ma tej lekcji w szkole też nie byłeś? | |||
~Ordynator orginał! | Kołchożnik ludzie czekajo. Daj glos. | 1 | ||
podzas
| Czy tak ciężko odpisać po ludzku. Jak nie chcesz to nie pisz nic. | |||
podzas
| Pytam grzecznościowo, tzn ze nie musze wszystkiego wiedzieć. Jak wszystko wiesz to EUREKA. Pogratulowac. Nie musicie sie unosić od razu. | |||
podzas
| A co do pytania - to chyba rozporządzenie dotyczy pracodawcy chyba. Czy dobrze.? | |||
~//~ | No jak świnie (typu ~Kilo, ~Ordynator orginał! i t, d, ) ta bez rzucania błotem? No właśnie, byłoby nieprawdopodobnie. :-) Gówno chociażby dopóki go nie zaczepisz nie śmierdzi, co ani jak nie da się powiedzieć o prowokatorach. Jak widać tu i indziej, "kłamliwośmierdzią" i "śmierdzią", ta jeszcze soszokając, stale cały czas. Co za łotrowska i podła treść. Oj jak niby to "panowie" (nie mylić z prawdziwymi) nisko spadliście i coraz niżej spadacie. Jak widać, łotrowska i podła treść niektórych nie zna poziomu dna. Nie skręcajcie z tego kierunku. Niechaj każdy widzi kim i czym jest współczesny polski niby to "pan". Świat musi poznać "etalonny standard". Tak, między innymi, Pan - to prawdziwy (wykształcony, kulturalny, szlachetny z familijnym herbem i tytułem), a "pan" - to jakiś samozwaniec (nędzny motłoch), który wyobraził siebie Panem i przy każdej okazji każdemu udowadnia swoją pseudo "wyższość", a każdy w niego pluje bo widać kim i czym jest. | |||
~Ordynator orginał! | Dobry Kołchożnik. Zara pójdziemy na spacerek. | 1 | ||
~Kilo | podzas Źle. I nie pisz co ja muszę czy co ja chcę. Skup się na sobie. I nie, nie wiem wszystkiego. Ale wiem to co mnie bezpośrednio dotyczy i obchodzi. A ty szoszon nie dyskutuj tylko rób co masz w genach, czyli to co ci każą | |||
~//~ | A jeszcze coś, cocoprzeki szowinisty, kłamliwego, głupiego i śmiesznego szoszokniecie i/lub cokniecie albo chociaż przekniecie, przecież potraficie, co? No, rozśmieszcie publiczność. Pokażcie się w pełnej i całej "piękności". :-) | |||
~kiero | Kołchoźnik znów próbuje siać zamęt? | 2 | ||
~//~ | Nie, no a jak zakłamany skrzywdzono-uszkodzo ny liżąco-dziurawy wielotwarzowy pseudo "KIERO-wnik" szowinista udający kierowcę ta bez kłamliwośmierdzącego bełkotu? No właśnie, byłoby nieprawdopodobnie. :-) Lepiej powiedz - naumyślnie wprowadziłeś w błąd ~kaziu czy po prostu ba*alnie masz problemy z podsumowaniem czasu? :-) Przypomnę. ~kaziu 2021-05- 02 09:16:54 Cześć a powie mi ktoś czy moje gapiostwo moze sie skonczyc mandatem zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min pozniej mialem 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy i zakończyłem o 7; 11 rano ~kiero 2021 -05-02 09:22:37 Masz w porządku wszystko. 2021-05-02 09:23:32 O ile możesz jeszcze mieć 9 czyli skrócony odpoczynek dzienny. Wyjaśnienie dla tych które nie zrozumiały o co chodzi. "... zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min... " Tu jest OK. "... 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy... " Tu jest ŹLE (przekroczenie dozwolonych maksymalnych 6 godzin pracy ("jazda"+"młotki") bez przerwy na odpoczynek (Uoczpk Art. 13), czyli w sumie tu jest 6 godzin i 27 minut pracy - za to jest mandat). Od "... zacząłem prace o 18:00... " do "... zakończyłem o 7:11 rano" jest 10 godzin i 1 minuta pracy ("jazda"+"młotki") - tu też jest ŹLE (maksymalny czas pracy w porze nocnej - 10 godzin w dobie; Uoczpk Art. 21). | |||
~Regol | Szoszon gdzie było polecenie" z budy"? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.