ID: 219389
Automatyczna skrzynia
ID: 219389
ID: 219389
Witam.
Prosze was o pomoc.
Jutro rano siadam na MAN w automacie.
Pierwszy raz w zyciu bede jechal automatem.
Prosze mi napisac jak i co tam sie przelancza jak ustawia na postoju itd itp.
Prosze sie nie smiac poprostu w zyciu nie mialem do czynienia z zadnym automatem.
Pozdrawiam
Witam.
Prosze was o pomoc.
Jutro rano siadam na MAN w automacie.
Pierwszy raz w zyciu bede jechal automatem.
Prosze mi napisac jak i co tam sie przelancza jak ustawia na postoju itd itp.
Prosze sie nie smiac poprostu w zyciu nie mialem do czynienia z zadnym automatem.
Pozdrawiam
~PierwszyRaz*.starachowice.vectranet.pl
*.starachowice.vectranet.pl
Posty (21)
~PierwszyRaz | jak w temacie... | |||
Borsuk183
| N-luz D-do przodu, normalnie Dm- do przodu, manewrowy R-wsteczn y Rm-wsteczny, manewrowy | |||
~PierwszyRaz | Dziekuje za odpowiedz. I nie ma roznicy czy zaladowany czy pelny jezeli w trase to normalnie na D. | |||
~Ktosik | Przed ruszeniem zwolnij hamulec postojowy. Wsiada się z lewej strony chyba że wersja angielska to z prawej. Auto reaguje z lekkim opóźnieniem | 1 | ||
~Forest glemp | A ten jak zwykle, musi się mądrzyc... | |||
~PierwszyRaz | Ktosik nie mialem do czynienia nigdy z automatyczna skrzynia dlatego poprostu zadalem pytanie. Jezeli Ci ono przeszladza to olej go nie czytaj nie odpowiadaj. Panie wszechwiedzacy/umiej acy. | -1 | ||
~ktosik | najpierw pytasz, bo nie wiesz, a potem cos ci nie pasuje? to moze od razu napisz jakie chcesz miec odpowiedzi. ulatwi to sprawe skad mam wiedziec czy kiedykolwiek miales do czynienia z ciezarowka? moze napisac ci jeszcze ze pokretlo do biegow znajduje se obok fotela po prawej stronie ( wersja kontynentalna ) lub po lewej ( wersja angielska ) ? moze trzeba ci jeszcze napisac, ze aby wybrac jazde do przodu ( D - czyli drive ) trzeba przekrecic w lewo? a zeby wlaczyc wsteczny ( R - czyli reverse ) w prawo? | |||
300D
| Nie wprowadzaj człowieka w błąd. Przecież oczywistym jest, że wsiadać może z której chce. | |||
~ktosik | w sumie racja. sugerowalem sie soba w tym momencie, bo lubie wsiadac ta strona, gdzie blizej mam do kierownicy | |||
~puchatek61 | Jeżeli mogę się wtrącić to sugeruję autorowi pytania poczytanie instrukcji obsługi. Z tego co zauważyłem to do ustawiania skrzyni służy w MA Nie programator od pralki automatycznej. | |||
piotr2075
| MAN-em nie jeżdżę tylko volvo i troszkę jeździłem iveco. Automat reaguje z pewnym opóźnieniem przy ruszaniu ale jeszcze mi się nie zdarzyło żeby stoczył się do tyłu. Oczywiście i tak na to uważam. Czasami mam wrażenie jak gdyby skrzynia za szybko wskakiwała na wyższy bieg ale to mogą być moje odczucia. Generalnie jest to bardzo wygodne i komfortowe. | |||
~puchatek61 | Piotr. Automat, nawet Volvo nie chroni kierowcy przed myśleniem. Wpis o stoczeniu się auta do tyłu to wg mnie żenada. | |||
~puchatek61 | Piotr. I jeszcze jedna rada. Volvo/moim zadaniem/ posiada na tą chwilę najlepszy automat i program. Nie umiesz korzystać z niego to włącz tempomat. Będzie szybciej i bezpieczniej. | |||
Borsuk183
| ~pierwszy raz. Nie, nie ma różnicy pomiędzy pusty, pełny. Jeśli skrzynia ZF to prawie niezniszczalna a sterownik "myśli" topornie ale szybko wyczujesz kiedy i gdzie zmieniać ręcznie. Manewrowy działa na zasadzie "półsprzegla". | 1 | ||
barracuda
| Jeśli masz taką możliwość, przeczytaj instrukcję. A także... przywiąż lewą nogę-żeby nie próbowała sięgać do hamulca. Czasem to się zdarza jeżdżącym pierwszy raz na automacie. :-) | |||
~genarał | o kuzwa, baracuda, ty hamujesz lewą nogą!!!, ja pitole co za traktorzysci na tym forum!!! | |||
trucking
| Ustawiasz D i wio. Jak masz możliwość na placu potrenuj i wyczuj jak auto reaguje na gaz. Przyda Ci się zwłaszcza przy cofaniu pod rampę. Automaty często reagują z lekkim opóźnieniem ale przywykniesz. Podczas korków - bajka. Jak się zapomnisz i zgasisz auto na D lub R, nie zapali dopóki nie przestawisz na N. Nie wiem czy wszystkie Many tak mają, ale tym co ja jeździłem po dłuższym postoju na włączonym D sam wyrzucał na luz, trzeba było przestawić na N i jeszcze raz na D, żeby jechać. Przejrzyj instrukcję, tam masz pisane manualne zmiany biegów. Pedał gazu ma tak zwany kick-down, wyczujesz przy wciśnięciu do oporu. Teoretycznie powinien zredukować wtedy bieg np pod górkę i nabrać nieco mocy, ale w praktyce... różnie z tym bywa | |||
~Kamil | Nie odpadli na biegu i na światłach gdy dłużej stoisz starań sie wyrzucać luz (n) czy przed wyłączeniem motoru. | |||
Borsuk183
| Jak koledzy wyżej napisali, nie zostawiaj auta na biegu. Jeśli zejdzie powietrze z układu nie odpalisz później. | |||
~PierwszyRaz | Dzieki Panowie za wszystkie rady i podpowiedzi. Jak narazie jezdzi sie fajnie. Pytanie padlo dlatego poniewaz nigdy nie mialem do czynienia ze skrzynia automatyczna ani w ciezarowym aucie ani w osobowym. Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego | |||
~Bolek | Spróbujesz automatu - już nigdy nie zechcesz niczego innego. Jak miliony amerykanów. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.