ID: 219389
Automatyczna skrzynia
ID: 219389
ID: 219389
Witam.
Prosze was o pomoc.
Jutro rano siadam na MAN w automacie.
Pierwszy raz w zyciu bede jechal automatem.
Prosze mi napisac jak i co tam sie przelancza jak ustawia na postoju itd itp.
Prosze sie nie smiac poprostu w zyciu nie mialem do czynienia z zadnym automatem.
Pozdrawiam
Witam.
Prosze was o pomoc.
Jutro rano siadam na MAN w automacie.
Pierwszy raz w zyciu bede jechal automatem.
Prosze mi napisac jak i co tam sie przelancza jak ustawia na postoju itd itp.
Prosze sie nie smiac poprostu w zyciu nie mialem do czynienia z zadnym automatem.
Pozdrawiam
~PierwszyRaz*.starachowice.vectranet.pl
*.starachowice.vectranet.pl
Posty (21)
~PierwszyRaz | jak w temacie... | |||
Borsuk183
| N-luz D-do przodu, normalnie Dm- do przodu, manewrowy R-wsteczn y Rm-wsteczny, manewrowy | |||
~PierwszyRaz | Dziekuje za odpowiedz. I nie ma roznicy czy zaladowany czy pelny jezeli w trase to normalnie na D. | |||
~Ktosik | Przed ruszeniem zwolnij hamulec postojowy. Wsiada się z lewej strony chyba że wersja angielska to z prawej. Auto reaguje z lekkim opóźnieniem | 1 | ||
~Forest glemp | A ten jak zwykle, musi się mądrzyc... | |||
~PierwszyRaz | Ktosik nie mialem do czynienia nigdy z automatyczna skrzynia dlatego poprostu zadalem pytanie. Jezeli Ci ono przeszladza to olej go nie czytaj nie odpowiadaj. Panie wszechwiedzacy/umiej acy. | -1 | ||
~ktosik | najpierw pytasz, bo nie wiesz, a potem cos ci nie pasuje? to moze od razu napisz jakie chcesz miec odpowiedzi. ulatwi to sprawe skad mam wiedziec czy kiedykolwiek miales do czynienia z ciezarowka? moze napisac ci jeszcze ze pokretlo do biegow znajduje se obok fotela po prawej stronie ( wersja kontynentalna ) lub po lewej ( wersja angielska ) ? moze trzeba ci jeszcze napisac, ze aby wybrac jazde do przodu ( D - czyli drive ) trzeba przekrecic w lewo? a zeby wlaczyc wsteczny ( R - czyli reverse ) w prawo? | |||
300D
| Nie wprowadzaj człowieka w błąd. Przecież oczywistym jest, że wsiadać może z której chce. | |||
~ktosik | w sumie racja. sugerowalem sie soba w tym momencie, bo lubie wsiadac ta strona, gdzie blizej mam do kierownicy | |||
~puchatek61 | Jeżeli mogę się wtrącić to sugeruję autorowi pytania poczytanie instrukcji obsługi. Z tego co zauważyłem to do ustawiania skrzyni służy w MA Nie programator od pralki automatycznej. | |||
piotr2075
| MAN-em nie jeżdżę tylko volvo i troszkę jeździłem iveco. Automat reaguje z pewnym opóźnieniem przy ruszaniu ale jeszcze mi się nie zdarzyło żeby stoczył się do tyłu. Oczywiście i tak na to uważam. Czasami mam wrażenie jak gdyby skrzynia za szybko wskakiwała na wyższy bieg ale to mogą być moje odczucia. Generalnie jest to bardzo wygodne i komfortowe. | |||
~puchatek61 | Piotr. Automat, nawet Volvo nie chroni kierowcy przed myśleniem. Wpis o stoczeniu się auta do tyłu to wg mnie żenada. | |||
~puchatek61 | Piotr. I jeszcze jedna rada. Volvo/moim zadaniem/ posiada na tą chwilę najlepszy automat i program. Nie umiesz korzystać z niego to włącz tempomat. Będzie szybciej i bezpieczniej. | |||
Borsuk183
| ~pierwszy raz. Nie, nie ma różnicy pomiędzy pusty, pełny. Jeśli skrzynia ZF to prawie niezniszczalna a sterownik "myśli" topornie ale szybko wyczujesz kiedy i gdzie zmieniać ręcznie. Manewrowy działa na zasadzie "półsprzegla". | 1 | ||
barracuda
| Jeśli masz taką możliwość, przeczytaj instrukcję. A także... przywiąż lewą nogę-żeby nie próbowała sięgać do hamulca. Czasem to się zdarza jeżdżącym pierwszy raz na automacie. :-) | |||
~genarał | o kuzwa, baracuda, ty hamujesz lewą nogą!!!, ja pitole co za traktorzysci na tym forum!!! | |||
trucking
| Ustawiasz D i wio. Jak masz możliwość na placu potrenuj i wyczuj jak auto reaguje na gaz. Przyda Ci się zwłaszcza przy cofaniu pod rampę. Automaty często reagują z lekkim opóźnieniem ale przywykniesz. Podczas korków - bajka. Jak się zapomnisz i zgasisz auto na D lub R, nie zapali dopóki nie przestawisz na N. Nie wiem czy wszystkie Many tak mają, ale tym co ja jeździłem po dłuższym postoju na włączonym D sam wyrzucał na luz, trzeba było przestawić na N i jeszcze raz na D, żeby jechać. Przejrzyj instrukcję, tam masz pisane manualne zmiany biegów. Pedał gazu ma tak zwany kick-down, wyczujesz przy wciśnięciu do oporu. Teoretycznie powinien zredukować wtedy bieg np pod górkę i nabrać nieco mocy, ale w praktyce... różnie z tym bywa | |||
~Kamil | Nie odpadli na biegu i na światłach gdy dłużej stoisz starań sie wyrzucać luz (n) czy przed wyłączeniem motoru. | |||
Borsuk183
| Jak koledzy wyżej napisali, nie zostawiaj auta na biegu. Jeśli zejdzie powietrze z układu nie odpalisz później. | |||
~PierwszyRaz | Dzieki Panowie za wszystkie rady i podpowiedzi. Jak narazie jezdzi sie fajnie. Pytanie padlo dlatego poniewaz nigdy nie mialem do czynienia ze skrzynia automatyczna ani w ciezarowym aucie ani w osobowym. Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego | |||
~Bolek | Spróbujesz automatu - już nigdy nie zechcesz niczego innego. Jak miliony amerykanów. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz