Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Czy unijny „Sojusz Drogowy” wpłynie na Polską gospodarkę?

ID: 212399


Porozumienie wprowadza szereg niekorzystnych zmian m. in. dla polskich kierowców zawodowych. Ministrowie resortów transportowych z 9 państw Starej Europy, chcą w ten sposób ograniczyć konkurencyjność firm i pracowników z krajów środkowo-wschodniej Europy.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (142)

~bbbbb
iiiiii czy jak tam sie zwiesz nie nie sarkazm juz 2/3 lata nazad mowilo sie ze europa to ukroci tzn dla wlasnego dobra wusi wywalic tanich przewoznikow i tak bedzie a my polacy zarobilismy pieniazkow duzo teraz bieda to przelknac ale tak bedzie nie mam cienia watpliwosci 30 procent taboru w pokrzywy jednego zal - ludzi
g-a
Od jutra "dla własnego dobra" zaczynam kupować w najdroższych sklepach :-)
~sid
- czyli niby GDZIE
~sid
jak byscie znali kroche jezyka to byscie firme do niemczeh przeniesli i zyli bezstresowo no ale wiadomo bisnesmen w gumofilcach dalej jak do ksiegowej we gminie nie byl i nie bedzie
~sid
- i z tego powodu dalej was wszyscy skobac beda a najbardziej panstwo Polskie
~!!!iiii
sid państwo Polskie to skubią bogate kraje zachodu po przez lichwę handlowo/produkcyjna umieszczając w Polsce swoje zakładach oraz markety nie płacąc podatków dochodowych.
g-a
sid - tam gdzie najdrożej, poszukam gdzie.
~!!!iiii
ze nie wspomne o podatku vat oraz zwolnień na specjalnych strefach ekonomicznych, gdzie firm z polskim kapitałem nie ma co szukac

1

~Rovan
Do kolegi !!!??? Bardzo ciekawy postulat tylko ile osób i firm przystanie na te warunki
~!!!iiii
Rovan na to powinna przystać KE, bo jeśli super9 chce mieszac w prawie transportu to niech to będzie kompleksowe. Jeśli rynek telekomutacyjny jest regulowany ( w szczególności rozmowy roamingowe) to dlaczego nie transport międzynarodowy wewnątrz wspólnotowy.
~Wheeler
Witam
Ja to widzę tak:
Wielka 9 chce za wszelką cenę ukrócic rozwój polskiego transportu. Zagraniczne spedycje będą dawać Polskim przewoźnikom ochłapy które nie bedą wystarczyały na pokrycie bieżących opłat przez co zostanie z rynku wyeliminowanych wiele Polskich firm transportowych. Zostaną na rynku tylko eurokołchozy i kilka Polskich gigantów transportu które będzie stać sie utrzymać. Co sie z tym wiąże?? Zmniejszy sie zapotrzebowanie na kierowców w Polsce a zdecydowanie zwiększy za granicą. Do tego dążą kraje Europy Zachodniej aby przejąć Polskich kierowców bo u nich braki są zdecydowanie za duże. Co nam zostaje? ? Będziemy mieli do wyboru albo sie przebranżowić albo wyjechać na zachód (Niemcy, Belgia, Holandia, itd) co będzie się wiązało z przeprowadzką części kierowców. Polscy kierowcy ze ściany wchodzniej a nawet i centralnej będą do tego zmuszeni gdyż nie będzie to specjalnie przyjemnie co dwa tygodnie podróżowac do pracy do Europy Zachodniej. Oczywiście wiele z tych firm które nie będa dawać rady na terenie Zachodu, w miarę możliwości i zapotrzebowania przerzucą się na krajówke ewentualnie na południe tj. Rumunia Bułgarie. Uważam że nie jest dobry czas dla Polskiego przewoźnika jak i Polskiego kierowcy. Dla nas jako kierowców wiele się nie zmieni, wypłaty zwiększą sie jedynie na papierze, ewentualnie możemy się udać do pracy na zachód Europy (gdzie ostatnimi czasy jest zresztą bardzo bezpiecznie i przyjemnie). Koszta zostaną przerzucone jak to zwykle bywa na klienta ostatecznego, czyli na nas wszytkich i nasze rodziny, znajomych itd.
Nie po raz pierwszy Unia Europejska chce Polakom zrobić na złość a raczej jak to zwykle robi zmarginalizować Polską gospodarke, ograniczając Polski transport. Jeteśmy dla nich tylko rynkiem zbytu oraz eurokołchoźnikami.
Pozdrawiam wszystkich kierowców i proszę sie poważnie nad tym zastanowić kto tutaj kogo chce zrobić na szaro.

1

~Tołdi
Ale polskie szofery nadal ślepo wierzą, że idą dla nich najlepsze w historii czasy...

1

g-a
Nie tylko w to.
~dobry kolega
jakbydziady uczciwie placili i prowadzili cywilozowany biznes to by tak nie bylo
~Piotr
Przeprasam, a jak już wyrzucą te polskie firmy z rynku, to kto im będzie woził towary?
~byno
PIOTR sami beda wozic kolego sami maja potencjal nie martw sie ewentualnie kierowcy z pl ua ale w ich firmach kolego nie moze byc tak ze polak za 1eur a niemiec robi na drutach w domu mowie o pracy wewnatrz ue w polsce jak mowia niemcy jezdzijcie za 15 gr /km i co? ano maja racje niestety
~sid
Piotr
2017-02-08 09:07:34 Przeprasam, a jak już wyrzucą te polskie firmy z rynku, to kto im będzie woził towary?- TEN KTO WOZIL ZAWSZE [ NIEMIECKI PRZEWOZNIK Z POLSKIM KIEROWCA]
ese
~sid
2017-02-07 21:35:45 jak byscie znali kroche jezyka to byscie firme do niemczeh przeniesli i zyli bezstresowo.. "-

Nooo... I byście co drugie zdanie żenujących byków nie robili. A tak, to ani tego. . ani tego...
~Piotr
Tak mówicie. Przypominam, że jednym z proponownych punktów tegoż porozumienia jest, że kierowca wraca na pauzę (45 ) do kraju z którego pochodzi, ew gdzie mieszka.
~sid
- ja mieszkam w DE to mnie pasuje ; ]
~volvo
najśmieszniejsze jest to że Polska też jest w konwencji 651/2006 i również powinna przepisów tejże przestrzegać. mówie tu o 45 w budzie ha ha ha ha ha ha ; )

-1

~volvo
zapomniałem dopisać... jak już nas stamtąd wykopią to nie wystarczy przekroczyć odre żeby bezpiecznie odpauzować 45. auto będzie musiało wrócić na baze chcąc przestrzegać ustawy : ) ; )

-1

~Piotr
Volvo, masz na myśli 561/2006, ale podaj, a najlepiej przytocz przepis, który mówi o pauzie 45 na terenie bazy.

1

~volvo
wiem do czego zmierzasz Piotr. wobec tego dlaczego nie chcą widzieć naszych aut koczujących przez weekend?
~Tołdi
To w końcu auto musi wrócić czy kierowca??? Kto ma odpocząć - żelazo czy człowiek??? Zaczynacie piepszyć 3 po 3 Panowie!

1

ese
~volvo
2017-02-08 10:34:23 wiem do czego zmierzasz Piotr. wobec tego dlaczego nie chcą widzieć naszych aut koczujących przez weekend? "-

Myślę, że przykrycie siatką maskującą by temat mogło rozwiązać
~volvo
już to widze. 50 aut na europie z czego obsada 20 stu, rozrzuconych od Bordoo po Kopenhage, musi wrócić na 45 : ) : ) : )
~Piotr
volvo, to ja Ci jeszcze dodam: nie ma miejsca na rozładunek i auto awizowane w piatek na 10 zrzuca w piatek o 18, albo w poniedziałek rano. Populistyczne hasło ; wyrzućmy firmy ze wschodu, nasi bedą mieli lepiej, nie rozwiąże tematu poprawy warunków funcjonowania firm na zachodzie. Przykładem tego jest Francja, która od wielu lat znajduje się w dryfie i zamiast reformować to stara się robić kolejne utrudnienia., a nóż coś przy tym naszym poprawimy. Wszyscy na zachodzie działający w branży wiedza, że liczba ładunków rośnie, a firmy "optymalizują" koszty transportu. Dochodzi do sytuacji w której chcemy zarabiac dużo, ale sami jesteśmy w stanie płacić mało. Tego niestety żaden polityk nie powie głośno, .

1

~volvo
w polsce tą ustawe, no może z wyjątkiem ktosika, każdy omija jak może. dlaczego?
~volvo
był zakaz od dawna, ale na zachodzie nikt za bardzo nie potrzebował go łamać.
a jak watahy sie wzięły za transport mając przepisy w nosie to włodarze powoli budzą sie ze snu.
i czerwonego za prawde prosze
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.227.72.24

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels