ID: 212399
Czy unijny „Sojusz Drogowy” wpłynie na Polską gospodarkę?
ID: 212399
ID: 212399
Porozumienie wprowadza szereg niekorzystnych zmian m. in. dla polskich kierowców zawodowych. Ministrowie resortów transportowych z 9 państw Starej Europy, chcą w ten sposób ograniczyć konkurencyjność firm i pracowników z krajów środkowo-wschodniej Europy.
Porozumienie wprowadza szereg niekorzystnych zmian m. in. dla polskich kierowców zawodowych. Ministrowie resortów transportowych z 9 państw Starej Europy, chcą w ten sposób ograniczyć konkurencyjność firm i pracowników z krajów środkowo-wschodniej Europy.
~etransport.pl
Posty (142)
~Lisisko IRL. | Może jak połowa taboru będzie stała bo nie będzie komu jeździć to się w końcu szefowie firm obudzą. Póki co to wolą zatrudnić kierowców że Wschodu niż zaczáć godnie płacić. | |||
~sid | napewno wplynie na srednia place ; ] | |||
~Lisisko IRL. | Jakoś na Zachodzie można auta ściągnąć na bazę, tylko w kraju się nie da. Szefowie firm obudzcie się!! Szacunek i godna kasa dla kierowców a na pewno też będzie się biznes kręcił !Dobrego pracownika tylko kasą można zatrzymać! Do piachu z firmami co nie płacą i na magnesach każą jeździć !! | |||
~zcx | teraz jest niekorzystne a jak zanizali ceny za transport to jakos tym polskie potedze nie przeszkadzalo. | |||
~optym | TAK WPLYNIE!!! 30 procent taboru kupowanego na zywca na to zeby miec wiecej jak sasiad a teraz placz bo w pokrzywy ludzie jesli jest ktos przy zdowych zmyslach to wie ze przerzuty kabotaz to musi sie skonczyc tego unia nie odpusci KONIEC THE END i tak trwalo to dlugo | |||
~Ksiegowy | A malo zarabiacie szofery?Dostajecie po 1500-2000euro na reke, to prawie tyle co w DE a Polski przewoznik jedzie z Ojro lub mniej!!! | |||
~kiero | ~Ksiegowy - i końcu powoli zbliżamy sie do zarobków naszych zachodnich kolegów po fachu... to za ile godzi sie jechac szef to jego sprawa... | |||
~Ksiegowy | kiero co ty gadasz szef jedzie za tyle ile placa, to nie koncert zyczen zeby jechac za 2ojro/km, ekonomi sie nie oszuka stawki w granicach 70-80 wystarcza na oplaty, taka jest prawda | |||
~Berufskraftfahrer | ~Ksiegowy Dostajecie po 1500-2000euro na reke, Czego tyś się nawąchał | |||
owca
| Hm. A kto zabrania zachodnim firmom jeździć w ten sam sposób? A co do wynagrodzeń kierowców: czy zachodnim przedsiębiorcom również przeszkadza stawka "wschodniego" pracownika w fabrykach ich koncernów w europie wschodniej? | 1 | ||
~!!!iiii | Na te wszystkie propozycje "paktu o nieagresji-wzajemnej 9tki starej UE" można się zgodzić tylko jeśli te kraje uznają nasze postulaty. 1. Dostęp do Licencji tylko dla firm prowadzących działalność transportowa ( działalność musi sie bilansować w rozliczeniu 24m-c) 2. Spedycje nie mogą prowadzić działalności transportowej. 3. Minimalna cena frachtu 1km ładowny = cenie brutto 1lit paliwa na stacji przy drodze expresowej w kraju zaladunku, bez względu na ilość towaru. Firmy zawsze mogą wysłać mniejsze ilości krajówką do Gefko, DHL itd kontrola tego powinny zająć sie te same służby co MiLog itp. 4. Zakaz 45h tylko w krajach gdzie przy drogach expresowych zapewniona jest infrastruktura. Np. na odcinku 50km trasy znajdują sie parkingi monitorowane min. 400 miejsc dla pojazdów ciężarowych oraz motele z min. 200 pokojami w cenie ryczałtowy noclegowych tego kraju. 5. Brak wszelkich zakazów poruszania sie po drogach expresowych i autostradach. ( święta, niedziele, wakacje itp. ) 6. Giełdy transportowe zobowiązane są do informowania naruszeń o zaniżaniu frachtów. Na giełdzie prawo sprzedaży ładunków tylko dla licencjonowanych spedycji, firmy transportowe tylko zakup ładunków. 7. Kierowcy mogą wykonywać prace tylko prace związana z ułatwieniem czynności za i roz ładunkowych. 8. Każdy postój na rozlad lub zaladunku bez czynności pow. 3h płatny 150eu za każdą godzinę powyżej. Jeśli było zapisane okno zalad/rozlad to juz po 1h. (zakaz klauzuli o postoju 24h itp) 9. Terminy płatności max 30dni od wysłania dokumentów ale max do 50dni od rozładunku. 10. Brak środków wymiennych (palety itp) jeśli takowe są to płatność w obie strony. 11. Jeżeli płatność jest wydłużana giełdy maja obowiązek odłączyć taka firmę w trybie natychmiastowym po wysłaniu powiadomienia do zapłaty, Po ponownym uruchomieniu konta takiej firmie w jej nagłówku ma przez 3 miesiące być znacznik o niekompetentnej firmie. 12. Wzajemne poszanowania prawa jesli chodzi o zatrudnianie, rozliczanie czasu pracy itd. 13. Na CMR i zleceniu informacje o godzinach przyjęcia pojazdów do za i rozładunku oraz o bezpiecznych parkingach w pobliżu. (Aby Berlin się nie powtórzył). 14. Kierowca złapany na manipulacjach przy tachografie 1rok bez prawa jazdy. 15. Firma złapana w ciągu 24m-c 2x na manipulacji przy tacho 3lata utrata licencji oraz osoby odpowiedzialne w firmie zakaz prowadzenia działalności transportowej przez 3lata oraz zasiadania w zarządach spółek transportowych. 16. Utrata kompetencji na 10lat dla osoby udzielającej taki certyfikat skazanej firmie za manipulacje. I z takimi postulatami możemy siadać do stołu negocjacyjnego z "frazesami", że to dla OCHRONY ŚRODOWISKA (mało pustych przebiegów) dla równych WARUNKÓW SOCJALNYCH PRACOWNIKÓW oraz BEZPIECZEŃSTWA i RÓWNEJ KONKURENCJI w transporcie | |||
~VVVVVV | KSIEGOWY napewno nie boli cie glowa tu jest inny trmat tu nie chodzi o place i o to zebys obrazal kierowcow my piszemy o SOJUSZU DROGOWYM 9 KRAJOW czlowieku to nie dobudowuj ideologi PRZERZUTY AMEN | |||
~Ksiegowy | Przezuty, Spedycje to sa mo*dercy rynku, wprowadzic takie same zasady jakie sa pomiedzy USA -Kanada i wszyscy beda zadowoleni, proste | |||
~!!!iiii | Może wróćmy do początków PL w UE. Kto zaczął systemy 4/1 itp. Kto wymyślił przerzuty. Pewnie to były te wielkie polskie firmy, które otworzyły sobie biura w starej UE i wysyłały tam kierowców busami. A kierowcy tam szli i godzili się na warunki gorsze niż rodzimych kierowców. Dlatego to wszystko przez polskiego "dziad transa" | |||
~Tołdi | ~!!!iiii: nie zapominaj, że tzw. polski dziad w kwestii przerzutów Ameryki nie odkrył. To samo zaczął robić cały Wschód po wejściu do Unii. Miej zatem pretensje po równo do Pepika, Madziara, Rumka, Bułgara i całej Pribałtyki! | 1 | ||
ese
| ~!!!iiii 2017-02-07 19:33:27 Może wróćmy do początków PL w UE. Kto zaczął systemy 4/1 itp. Kto wymyślił przerzuty. Pewnie to były te wielkie polskie firmy, które otworzyły sobie biura w starej UE i wysyłały tam kierowców busami... "_ A aby nie odwrotnie? Aby to nie wielkie zachodnie firmy pootwierały oddziały w Polsce, tu werbując kierowców i wożąc ich do obsadzania aut w głównych siedzibach? | |||
~!!!iiii | Ja myślę, ze ta zaraza wyszła od Holendrów, Belgów. Długo przed wstąpieniem PL do UE. Równią pochyłą do zapaści dla krajów UE było pozwolenie na kabotaże. | |||
~!!!iiii | ese ten wpis to sarkazm. | |||
ese
| aa... Zaraz poszukam słownika wyrazów obcych :) | |||
~!!!iiii | :-) | |||
~sid | ~Ksiegowy 2017-02-0 7 16:01:16 A malo zarabiacie szofery?Dostajecie po 1500-2000euro na reke, to prawie tyle co w DE a Polski przewoznik jedzie z Ojro lub mniej!!! -JAK DLA MNIE TO PSIEFOSNIK ZA DARMO JEZDZIC MOZE A JA SWOJE ZAROBIC MUSZE nie u niego to u niemca scheisegall wo |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.