Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czy unijny „Sojusz Drogowy” wpłynie na Polską gospodarkę?

ID: 212399


Porozumienie wprowadza szereg niekorzystnych zmian m. in. dla polskich kierowców zawodowych. Ministrowie resortów transportowych z 9 państw Starej Europy, chcą w ten sposób ograniczyć konkurencyjność firm i pracowników z krajów środkowo-wschodniej Europy.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (142)

~Tołdi
A jak u siebie we własnym domu zacznę spać na krześle kuchennym czy fotelu zamiast na łóżku, to jakiś unijny matoł wydali z siebie dyrektywę, że koniecznie, pod groźbą kary, muszę się udawać na spoczynek do łóżka??? Kuźwa - o czym w ogóle te ciule z tych 9 państw piepszą??? Co im do tego, jak kto odpoczywa? A może jeden z drugim uwielbia wypoczywać w kabinie, z dala od wrzeszczących dzieciaków i kobity??? Nie sądziłem, że doczekam czasów, w których jakis urzędas będzie mi mówił, gdzie będzie mi wygodniej!!!

2

~Tołdi
Jeszcze tylko napiszę o czymś, o czym już na innym wątku pisałem: największym beneficjentem tanich usług transportowych robionych przez przewoźników z byłych demoludów, jest nie kto inny, jak gospodarki państw tzw. starej unii! Niemcy, Francja, kraje Beneluxu, Wielka Brytania czy Italia dzięki taniemu transportowi współtworzą swe gospodarcze potęgi więc może niech zamkną ryja i pozwolą ludziom dalej pracować??? Niemcy tyle co pochwaliły się nadwyżką budżetową liczoną w miliardach euro (nie pamiętam już kwoty, ale była astronomiczna jak na polskie realia), więc ja się pytam, dzięki komu tak pną się w górę, lub kto im wydatnie w tym pomógł, jak nie tani transport, choć jakościowo identyczny z tym oferowanym przez ich rodzime firmy?

1

~volvo
kozi ser w niemczech 1. 39 e, identycznie ten sam w biedronce 9. 99 zł !
co tu jest k. r. w. a grane !
~Tołdi
volvo: w tę różnicę w cenie tego samego sera w PL a w DE nie mieszałbym już transportowców. Bo ten ser przyjedzie chłodnią z południa Italii do PL w cenie 0, 8 e za 1km, może w porywach do max 1, 0 e za 1km. Do Niemiec z kolei już pojedzie za co najmniej 1, 2e za 1km a nawet koło 1, 5 e. A finalnie będzie tańszy on w lidlu gdzieś w Berlinie niż po sąsiedzku, w Słubicach! I to o kilkanaście czy kilkadziesiąt %! Polski przewoźnik żyły sobie wypruje, byś miał na półce w sklepie tani i dobry produkt, a i tak jego cały wysiłek pójdzie psu w duupę, bo jakiś korpo-manager z lidla czy biedry zabije wszytsko swoją kosmiczną marżą
~iiii!!!
volvo "był zakaz od dawna, ale na zachodzie nikt za bardzo nie potrzebował go łamać"
rozumiem, ze VOS, TIRExpres, ND/XPO, Schawemaker, Duvenbeck, itd...
to oni go nie potrzebowali lama???

1

~iiii!!!
sorry. Łamać?
~iiii!!!
~Wheeler. Male sprostowanie nie "Polska" gospodarka tylko gospodarka w Polsce, bo ona już od dawna nie jest Polska. W tej gospodarce to tylko jest Polska tania siła robocza.
Transport będzie sie rozwijał tylko przewozów osobowych do 8 osób i to pewnie wewnątrz zakładowy, bez licencji i tachografów. Taniej będzie wozić kierowców co 2tyg do żelaza, niż żelazo ściągać do kraju. Kierowca pracować będzie 2/2 na pol etatu i tyle będzie z tego dobrego.
Wymyślić przepis łatwo tylko trzeba jeszcze przemyśleć jak on w realiach będzie funkcjonował.

1

~iiii!!!
Rożnica w tej Unijnej gospodarce jest taka, ze 15lat temu Polski Kierowca zarabiał 30% tego co Kierowca UE pracując ciężej i dłużej przebywając poza domem. Dziś zarabia 70-80% tego co kiero z starej UE żyjąc i mieszkając w wciąż w Polsce.
Pani w przysłowiowym Lidlu w Polsce wciąż zarabia tylko 25-30% tego co jej koleżanka na tym samym stanowisku i tej samej firmie w Niemczech. A ceny produktów kolega Volvo podał wyżej.

1

g-a
Na miejscu starej unii to raczej "uchodźców" bardziej bym się obawiał jak polskiego transportu.

-1

~Tołdi
g-a: stara unia to mistrzyni świata w kreowaniu tematów zastępczych i wirtualnych problemów

1

g-a
Masz rację. I zielonego.
g-a
Np taka krzywizna banana...
~iiii!!!
Unia mówi o nie uczciwej konkurencji. A gdzie wrone dopłaty dla rolników.
Pewnie Polska ziemia potrzebuje mniej nawozu. polska krowa mnie paszy, a niemieckie traktory w Polsce mniej spalają diesla.
~iiii!!!
równe dopłaty - tak miało być
~Tołdi
Unia zamiast wypowiedzieć się otwartym tekstem mniej więcej w ten sposób: dziady transportowe ze Wschodu - spiepszajta do siebie, nie chcemy was tutaj, nie zabierajta roboty naszym szoferom, nie srajta po naszych parkingach, to z fałszywością bijącą po uszach i oczach wzywa do zapewnienia wschodniemu szoferowi godziwych warunków odpoczynku! Czekamy zatem, aż pojawią się precyzyjne wytyczne co do wymiarów łóżka, twardości materaca, rozmiarów poduszki i koloru prześcieradła, które to parametry będzie trzeba zagwarantować szoferom, a w razie nie dopełnienia wymogów, grozić będzie konfiskata ciężarówki wraz z towarem (to tak a propos tej krzywizny bananów... )

2

g-a
Takiego mema widziałem jakiś czas temu. Esesmani gonią Żydów do komory gazowej. I jeden esesman mówi do tych Żydów - "Warunki może nie są tu najlepsze, ale przynajmniej damy wam ochronę przed polskimi antysemitami. "

-2

~kierowca
Witam! U mnie w firmie już system max 2/1 lub kółka (weekendy w domu), szef nie narzeka, wszyscy zadowoleni. Wniosek z tego że można i da się.

-1

~iiii!!!
Tołdi. Czekam na wytyczne o komfortowych warunkach sporządzonych przez biurokratów, którzy ciężarówkę widzieli na drodze.
~iiii!!!
Pewnie przydrożny motel z tygodniowym prześcieradłem i grzybem na ścianach, wspólna łazienką na pietrze dla gości i jak będzie standard+ to ze wspólną kuchnia. Będzie bardziej komfortowy niż kabina ze stacjonarna klima i ogrzewaniem stojącą na parkingu z pełnym socjalem do którego dostęp jest publiczny.

1

~iiii!!!
~kierowca i bardo dobrze. napisz jeszcze, że zarabiasz 6tys/mc, auta zjeżdżają na weekend, wypłaca Macrona i miloga, z auta się nie wypakowujesz i do tego jeszcze masz 4 tyg urlopu w roku ; -)
Są tacy co pracują 4 na 1 i tez są zadowoleni.

1

~kierowca
Kolego w systemie 2/1 auta zmieniasz to logiczne w przypadku weekendów auto na stan i wszyscy zjeżdzają na bazę nie bus i wio. Nie zarabiam 6 ani 8tys, ale też nie narzekam. Dodam że znajduję się na zachodniej części PL więc zapewne szefowi jest łatwiej, co innego mają firmy ze wschodu bo odległość swoje robi. Grunt to być zadowolonym i wszystkim tego życzę.

1

~iiii!!!
kierowca stąd moje "bardzo dobrze", bo zadowolony pracownik = wydajny pracownik.
Pamiętaj, ze są kierowcy, którzy wola (z rożnych przyczyn ) pracować dłużej i szukają takiej pracy, bo nikt ich do tego nie zmusza. Są tez tacy co nie chcą co zjazd rotacji pojazdów.
Jeżeli zaczyna się regulować "wolny rynek" to powinno się to zrobić od góry do dołu, biorąc wiele czynników pod uwagę. Wymyślić przepis łatwo tylko trzeba jeszcze przemyśleć jak on w realiach będzie funkcjonował.
Tak jak pisałem we wcześniejszym poście o moich postulatach.

1

ese
~iiii!!!
2017-02-08 17:58:48 kierowca stąd moje "bardzo dobrze", bo zadowolony pracownik = wydajny pracownik... "-

Tradycyjnie, zadowolony to taki, który "całą wypłatę żonie oddaje, a na papierosy, piwo itd. , to on "sobie bokami dorobi".
~Tołdi
Dobrze by było, żeby ta 9ka ministrów zaprosiła do rozmów i konsultacji stronę bezpośrednio zainteresowaną czyli przewoźników ze wschodniej Europy. No ale cóż - w branży transportowej to już taka tradycja, że szyje się ludziom przysłowiowe buty bez pytania ich o zdanie.
~Zakręcony
Tołdi... jeśli ktoś wchodzi w brudnych butach, to automatycznie jest człowiekiem z przyszytymi butami.

-1

~...
Jesli ktos lubi siedziec w budzie tygodniami, niech jeździ na Wschod. Polski przewoznik, niech otwiera oddziały na Zachodzie i problem znika.
~iiii!!!
~... mylisz się, problem nie znika. Idąc twoim tokiem myślenia i fenomenalną podpowiedzią to ten Polski kierowca zatrudniony w DE, po zjeździe do kraju rejestracji firmy i pojazdu, będzie "koczował" na placu firmy oddając 45H na bazie. I wciąż "koczuje" na zachodzie a nie na wschodzie.

1

~Zakręcony
szanujcie się ludzie. Jak nie będziesz sam siebie szanował, to z pewnością nikt cię nie będzie poważał.
~iiii!!!
~... Brawo za przemyślane rozwiązanie. popatrz na wielkie Trans-Kołchozy co u nich na bazach się dzieje. 9tka ministrów dobrze wie, ze tak się dzieje w ich firmach i dziać się będzie. I przepisy będą tak zmieniane aby nie zaprzestać tej praktyki. Lobbyści Trans - Kołchozów już oto się postarają.
"W imię ratowania poszkodowanego socjalnie wschodniego kierowcy"

1

~...
A kto powiedział, ze to będzie polski kierowca?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.143.228.40

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels