ID: 212399
Czy unijny „Sojusz Drogowy” wpłynie na Polską gospodarkę?
ID: 212399
ID: 212399
Porozumienie wprowadza szereg niekorzystnych zmian m. in. dla polskich kierowców zawodowych. Ministrowie resortów transportowych z 9 państw Starej Europy, chcą w ten sposób ograniczyć konkurencyjność firm i pracowników z krajów środkowo-wschodniej Europy.
Porozumienie wprowadza szereg niekorzystnych zmian m. in. dla polskich kierowców zawodowych. Ministrowie resortów transportowych z 9 państw Starej Europy, chcą w ten sposób ograniczyć konkurencyjność firm i pracowników z krajów środkowo-wschodniej Europy.
~etransport.pl
Posty (142)
~iiii!!! | Tak w ogóle to. wydaje się, że ta cała afera to dlatego, że KE (w lipcu) nie pozwoli Niemca na MiLoga (możne w kabotażu zezwolą) i już to kanałami do nich dotarło. Teraz na prędko myślą jak tu z innej strony i jakimi ładnymi frazesami przepchnąć kolejną bzdurę. | |||
~... | Polski kierowca, który chce jeździć 6/1, moze jezdzic do Moskwy, bo jest dużo roboty. Jak jest z Warszawy, to w Markach niech przeczepia zaladowana naczepe i znowu na Moskwe. Na pewno znajdzie taka prace, a przewoznicy, niech otwieraja oddziały na Zachodzie, zatrudniaja obcych i problemu nie ma. Nawet Polaków znajda, co mieszkaja zagranica. | |||
~... | To nie jest bzdura, tylko koniecznosc. Trzeba zrownac wypłaty i ograniczyc niewolnictwo. | |||
~Zakręcony | ... na prezydenta. | |||
~iiii!!! | ~... trzeba tylko zdjąć embargo na Rosję a nałożyć wysokie opłaty tranzytowe za korzystanie z dróg w PL dla obcych. Polscy przewoźnicy będą wtedy obsługiwać trasy Madryt-Moskwa. kierowcy będą częściej w domu, obcy będą składać się nam na remont dróg. Po prostu bajeczna kraina. Tak to widzisz, bo chyba normalnie zaraz przygarnę kropka ; -) | 1 | ||
~... | Specjalnie to napisałem, bo właśnie tak obecnie robia Holendrzy. Otwieraja oddziały w innych krajach, a ich kierowcy laduja, dociagaja i przepinaja naczepy. Wszystko legalnie, a nawet kilkaset euro taniej na jednym pracowniku. Robia ta sama robote i kazdy wraca do siebie na weekend. | |||
~Zakręcony | ... finki też latają od dawna. Ciekawy pomysł, ale jak tu zarobić więcej z punktu widzenia dziada? | |||
~iiii!!! | ~... jak to mówią starzy niemieccy kierowcy, Przybysze ze wschody wyrównali pensje kierowcy ciężarowego w DE z pensja ekspedientki na kasie w Lidlu. O takie zrównanie wypłat chodzi? W Polsce jeszcze kierowca dostaje do ręki o jasiek 300-400% więcej niż ekspedientka w Biedronce. Dzięki temu w drabinie hierarchii społecznej jesteście wyżej ale skoro chcesz równać. Oczywiście nie ujmując żadnej ekspedientce z Biedronki. | 1 | ||
~... | Prosto. Zatrudniasz ludz z rynku lokalnego i szukaja roboty bezposrednio, lub pośrednio. Mimo, ze jesteś dziadem zarabiasz tyle samo, co firmy zachodnie. Jezeli zaczniesz zarabiac na danym terenie, jak firmy z tego regionu, to automatycznie eliminuje cie z pozycji dziada. | |||
~Zakręcony | wykrzyknikami nie zakrzyczysz prawdy. Kierowca ma dużo mniej za godzinę pracy. Przeliczmy to dokładnie. | |||
~... | Chodzi o takie zrownanie, jak w Stanach Zjednoczonych, bo UE powstala na jej wzor. Stany tez maja umowe z Kanada i to tez szlo rozwiazac. Czy Ty jesteś na tyle glupi, że chcesz trwac na pozycji dziadostwa, czy chciałbyś doswiadczyc kiedyś normalności? | |||
~... | Wyobraź sobie, jak Twój syn mówi do Ciebie, ze sie cieszy, że nie jesteście juz dziadami, bo macie na opony. Czy to nie jest miłe? | |||
~... | Tak chociaż pare razy na początek dać swoim pracownikom wypłatę na czas i to nie z pozyczonych pieniędzy. Wiem, że to wygląda nierealnie, ale jest możliwe. | |||
~Daniel Craig | To i tak trwało za długo np kabotaż. Nikt przy zdrowych zmysłach chyba nie oczekiwał że tak mozna bez konca za połowe nizsze koszty. To dziadostwo i tyle. Pozdrawiam | |||
~iiii!!! | Panie Craig. Kabotaż był utworzony właśnie dla tych wielkich zachodnich firm jak XPO, Duvenbeck, Vos, Vasing itd.. aby mogły otworzyć sobie firmy skrzynki w demoludach i robić transport wewnętrzny obniżając w taki sposób koszty prowadzenia działalności. Bez kabotażu te ich siedziby w demoludach nie miałyby aż takiego wielkiego powodzenia. WYSTARCZYŁY BY IM AGENCJE PRACY DO WERBOWANIA TANIEGO PRACOWNIKA. | 1 | ||
~iiii!!! | ~`zakrecony. Przykład z mojej firmy szczytna karta: godziny pracy 152 z styczeń wyplata Brutto z dodatkami 7150zl ( 7150zl:152h=47zl/h) pamiętaj zawsze możesz iść do Biedronki lub MC donald s i za jakiś czas będą mówić do Ciebie Panie Kierowniku. Na tym możne zakończmy dywagacje o zarobkach rożnego rodzaju profesji. | 1 | ||
~bnuk | czyli netto ile??? siewku iiiiii czy jak sie tam piszesz?> | |||
~bnuk | CRAIG masz 1000 procent racji nakupowali sprzetu bo mysleli ze kierowcy z ue beda cale zycie siedziec w domu i brac zasilki kabotaz przerzut to juz bylo AMEN sprzet w pokrzywy | -1 | ||
~iiii!!! | ~... panie wielokropku nie używam inwektyw w kierunku do pana. nie zna mnie pan ani mojej firmy i lepiej niech tak pozostanie. Jeżeli myśli pan, ze próba wprowadzenia nowych przepisów jest po to aby nareszcie polscy pracownicy oraz firmy "doświadczyli normalności" to super. Ja uważam, że to jest walka o to aby zniszczyć konkurencje w imię tworzonego prawa i z pięknymi frazesami, aby dostęp do rynku "wspólnego" mieli tylko najsilniejsi (najbogatsi). Jak wcześniej pisałem nie twierdze, ze przepisy nie wymagają poprawy, tylko przy stole muszą siedzieć wszyscy zainteresowani, od pracowników, przez spedycje, logistyki, ubezpieczycieli, KE, po pracodawców. każde prawo można ustalić tylko realia nie zawsze się dostosują do tych praw. Dosłownie chodzi o to aby na naszym rynku stara unia pomnażała kapitał, a nie żebyśmy to my pomnażali kapitał na ich rynku. To tak zwany wspólny rynek wg. UE. W tym wspólnym rynku przeplew ludzi, kapitału, towarów, działa super, bo tak pomnażają kapitał u nas z pozycji siły i pieniądza, Przepływ usług to nie do końca Im pasuje, bo tu przepływ kapitału zaczął płynąc w druga stronę. Prosty przykład VW Poznań. dokąd wędrują pieniądze za auta wyprodukowane w Poznaniu? do VW AG czy VW Polska. Ilu pracowników wykonujących prace w VW w polce dostaje MiLOG i ilu w ogóle jest zatrudnionych przez VW polska a ilu przez agencje na umowy zlecenie. Proponuje panu... otworzyć firmę transportowa zaimplementować pomysły rodem z NL itp. Prowadzić te firmę zgodnie z prawem PL oraz narzuconymi prawami od naszych "przyjaciół" z zachodu w imię "doświadczenia normalności". Za 5lat powiedzieć do dziecka : Udało się doświadczyć normalności" Życzę szczęścia i powodzenia. | 1 | ||
Rovan
| W tej branży za dużo oszołomów i solidarności brakuje, do porozumienia nie dojdą | |||
Rovan
| W tej branży za dużo oszołomów i solidarności brakuje, do porozumienia nie dojdą | 1 | ||
~dobry kolega | polscy kierowcy przeniosa sie do zachodnich firm a dziady padna taka bedzie zmiana | -1 | ||
~Pablo | Zdarta płyta | 1 | ||
~iiii!!! | miało być "przez VW w Polsce" sorry za błąd i literówkę. | |||
~!!!iiii | dobry kolega, a czy to znaczy, że będzie kierowcą lepiej jak będą spać w 'budzie' niemieckiej zgodnie z przepisami, bo wrócili do kraju rejestracji na 45h. | 1 | ||
~dobry kolega | tam jest oficjalnie wiecej na umowie niz 2000 pln brutto | |||
~!!!iiii | I co w związku? Większe chorobowe lub renta, bo emerytura nie do końca. Jak i już kinder geld się ucina o czym pisałem już ponad rok temu. | 1 | ||
~dobry kolega | trzeba mieszkac w de jakby niemiec pracowal w pl 500 plus tezby nie dostal jakby dzieci w de byly | |||
ese
| Niedawno kolega w kodzie 38527 odszedł na emeryturę. Teraz (chyba) wie, że zyje. Ma całe 630 EUR emerytury! | |||
~dobry kolega | to mozliwe tez znam takiego ma 1000 i jeszcze jako driver robi w wieku 64 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.