Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Reguła jednej minuty czyli jak tworzy się plotka.

ID: 202718


Na jednym z branżowych portali wyczytałam że reguła jednej minuty polega na tym że tachograf zapisuje taki stan danej minuty jaki jest w niej przeważający. Czyli jeśli w danej minucie 29 sekund będzie jazdy i 31 odpoczynku to cała minuta będzie zaliczona do odpoczynku. Jest to szczególnie ważne, ponieważ umożliwia poruszanie się w korkach czy robienie tzw. drobnych podjazdów oczywiście zachowując podstawową zasadę iż w danej minucie musi być więcej odpoczynku niż jazdy.
a*alizując powyższe zdanie wychodzi na to, że stanie w korku jest odpoczynkiem. Odpoczynkiem jest również podjeżdżanie pod rampę stosując odpowiednie przerwy w odpowiednim czasie. Ogólnie wychodzi na to, że wszystko jest odpoczynkiem pod warunkiem, że pilnujesz tachografu, aby nie zarejestrował na karcie innych czynności. Najciekawsze w tym wszystkim jest stwierdzenie, że przerywanie prawdziwego odpoczynku w ten sposób jest legalne i w pełni akceptowalne przez służby kontrolne... Czy ludzie piszący takie rzeczy są normalni? Czy znają podstawowe zasady odbierania odpoczynku?

~Zakręcony
*.dynamic.chello.pl

Posty (157)

barracuda
Widać, że autor nie ma pojęcia o czym pisze. W czasie jazdy w korku-o ile nie gasi się auta-postój jest "wykonywaniem innej pracy"-auto na postoju z pracującym silnikiem -nie przełącza się samoczynnie na odpoczynek.. Ma to o tyle dobrą stronę, że nie zżera minut z jazdy, jak to robiły tachografy cyfrowe pierwszej generacji. Jest to zgodne też z logiką-bo w korku, nie tyle się jedzie, ile rzeczywiście wykonuje "inną pracę".
~z.
Plota zazwyczaj zawiera wiele nieścisłości, niedopowiedzeń, wyimaginowanych celowych mniej lub bardziej prawdopodobnych faktów.
Faktycznie to dziwi mnie odbieranie niby odpoczynku w korku/zatorze drogowym. Są tacy, którzy z pełną premedytacją i śwadomością optymalizują swój czas. Wydawać by się mogło zasłużoną przerwę w jeździe. Pogratulować głupoty.
Prawda z reguły sama się obroni. A i z godziny załadunku tez można wiele wywnioskować
~Zakręcony
barracuda... mam nadzieję, że pisząc o autorze nie masz na myśli założyciela tego wątka, który przytacza zdania z portali?
~29 sekond
~Zakręcony
2016-07- 15 20:32:53 Zastanawiam się co będzie w razie stłuczki w trakcie "legalnego" odpoczynku w korku?... no bedzie mandat. Kuzwa co za idiota robi odpoczynki, w korku, od tego jest parking i tyle, a nie tam jakies 29 sekund w korku zeby zaliczyc minute.
~Zakręcony
29 sekond... też tak uważam, ale sugestie sprzedających stopery prowadzą do innych wniosków.
~29 sekond
2016-07-15 20:44:09 Widać, że autor nie ma pojęcia o czym pisze. W czasie jazdy w korku-o ile nie gasi się auta-postój jest "wykonywaniem innej pracy"-auto na postoju z pracującym silnikiem -nie przełącza się samoczynnie na odpoczynek.. Ma to o tyle dobrą stronę, że nie zżera minut z jazdy, jak to robiły tachografy cyfrowe pierwszej generacji. Jest to zgodne też z logiką-bo w korku, nie tyle się jedzie, ile rzeczywiście wykonuje "inną pracę"... Dla mnie lepiej zeby zarło, bo mniej wtedy pojade, a jazda to zbedne ryzyko, i czy sie stoi czy sie lezy, dieta sie należy. amen.

-2

~wawa
Zakręcony nie masz chyba pojęcia co piszesz.
~Zakręcony
wawa... piszę o nieświadomości
~wawa
Nie jest prawdą, że taka pauza jest legalna i akceptowana przez slużby.
~Zakręcony
wawa... owszem, nie jest legalna.
~janek
i czy ten niby zawod nie jest zjepany
bo jedna minuta moge jechac czy nie
ja piertole ale zjepane macie mozgi
~Ambrozy
A gdzie ta czarna skrzynka w aucie co zapisuje czy samochód jedzie, czy nie jedzie, a się koła kręcą? W samolocie jest takie coś, ale zapisuje dane w pętli nadpisując na starych danych chyba kilkanaście godzin wstecz maksymalnie.
karzełreakcji
W tym samym miejscu gdzie zapisywane są informacje czy auto jechało bez adblube lub z niskim poziomem oleju. To, że klikniesz na "ok" na kierownicy naprawdę wiele znaczy:-)

-1

~ktosik
ladowanie czy rozladunek przy wykorzystywaniu reguly 1 minuty nie jest respektowany przez sluzby.
pomimo ze na tachu jest " pauza " to kontrolujacy bez trudu odczyta z zapisu ze auto sie poruszalo.

regula 1 minuty powstala tylko i wylacznie po to, aby w sytuacjach wyjatkowych mozna bylo bez kombinowania przestawic auto czy to na polecenie kogos upowaznionego, czy to w celu udroznienia ruchu np na parkingu.

a ze kombinatorzy mysla jak to wykorzystac do innych celow, to kontrolujacy dosc dokladnie sie temu przygladaja

1

~Zakręcony
ktosik... oby Twoje słowa twórcze były i w czyn się obróciły. Nie mam nic do sekundników... pomagają zaoszczędzić kilka minut jazdy. Nie popieram ściemy, że dzięki owym urządzeniom można przerywać pauzę bez konsekwencji.
~wawa
ktosik tylko i wyłącznie po to, żeby auto przestawić? Chyba masz gorączke chłopcze.
~zcx
regula 1 minuty powstala tylko i wylacznie po to, aby w sytuacjach wyjatkowych mozna bylo bez kombinowania przestawic auto czy to na polecenie kogos upowaznionego, czy to w celu udroznienia ruchu np na parkingu. "


co za belkot.
~29 sekond
regula 1 minuty powstala tylko i wylacznie po to, aby w sytuacjach wyjatkowych mozna bylo bez kombinowania przestawic auto czy to na polecenie kogos upowaznionego, czy to w celu udroznienia ruchu np na parkingu... ha, ha dobre sobie!!!
~kiero
Reguła 1 minuty dotyczy wszystkich, tych z tacho papierowym, oraz z tacho 1 generacji. Mimo ze wyjdzie przerwanie pauzy, jeżeli jest poniżej 30 sekund to pauza jest zaliczona. Prawo jest jednakowe dla wszystkich. Służby kontrolujące nie maja prawa ukarać.
~Zakręcony
dajcie spokój ktosikowi... wiadomo, że chodzi o cenne minuty jazdy, jednakże jego stwierdzenie, że służby wyłapują przerywanie odpoczynków jest dla mnie bardzo pocieszające i wierzę, że nie ma kierowców, którzy stosują metodę "złotej minuty" w celach podjazdu na załadunek w trakcie odbywania odpoczynku.
~awers
Regula 1 minuty dotyczy tachografów montowanych po 10. 2011 roku. One licza co 30 sekund. Jest to wymyślone po to aby ulatwic zycie kierowcy, umozliwic przestawienie pojazdu bez przerywania przerwy 15, 30, 45 min czy 9 godz.
I żadne służby za to nie daja mandatu
~wawa
Reguła 1 nie powstała po to, aby można było przerywać pauzę.
~wawa
awers nie pisz już więcej takich głupot
~Zakręcony
awers... skąd Ci wiadomo, po co to wymyślono? Czytałeś jakieś założenia owej ustawy o tachografach?
najemnik
Powiem tak : nie znam reguły jednej czy dziesięciu minut. Pauza to jest pauza, czas na odpoczynek. Oczywiście zawsze znajdą się idioci którzy kosztem odpoczynku będą pracować. No ale głupich nie sieją -sami się rodzą.

1

~29 sekond
9H pauzy to 9. 15 h pauzy. 11H pauzy to 11, 15h odpoczynku, i bedzie wszystko ok, co do jazdy to max 4h i pauza jakie tam 4, 15, czy 4, 24, jesli nie to staje 3, 30 i fajrant na parkingu, a nie u klienta pod rampa, potem dojazd i praca... rozładunek. amen
Fro
Faktycznie - pełno domysłów i teorii. Mogę dorzucić swoją - ciekawe czy się spodoba. I komu.

Zasada jest przedstawiana trochę inaczej - ale zacznijmy od początku:
Tachograf podając informację dotyczącą aktywności kierowcy - jakakolwiek by ona nie była - podaje to w NAJMNIEJSZEJ jednostce = 1 minucie.

Czyli jeśli udało wam się w ciągu czasu dokładnie od 0 sekundy do 30 sekund wykonać jazdę a potem od 31 do 60 sekundy odebrać odpoczynek - to jaką aktywność na całą minutę ma zapisać tachograf? Jazdę czy odpoczynek. Nie ma innego wyboru, nie ma też naliczania sekundowego - musi wybrać punkt 1) zapisujemy jazdę i doliczając dodatkowe 30 sekund jazdy zamiast odpoczynku lub 2) zapisujemy odpoczynek wywalając w kosz 30 sekund jazdy.
I teraz musicie się postawić w sytuacji panów tworzących prawo i stworzyć jakąś jednoznaczną zasadę - bo porządek być musi, reszta jest poregulowana ile się da, zaś pozostawienie zasady że każda minuta w której będzie choćby 1 sekunda jazdy automatycznie ma się zamienić w 1 minutę jazdy to trochę nie fair?
Dlatego przyjęto zasadę która jest bardzo rozsądna i wyważona, i można ją w wytłumaczyć w "prosty" sposób:

w pierwszej minucie zapisuje się nam jakaś aktywność ( odpoczynek inna praca lub dyżur )
w drugiej minucie zapisze nam się 29 sekund jazdy i 31 sekund (odpoczynku /pracy/dyżuru) to zapisze się w tej minucie odpoczynek / inna praca lub dyżur.

Jeśli będzie po równo (30s jazdy i 30s odpoczynku ) - zapisze się późniejsza aktywność - odpoczynek.

Jeśli oprócz jazdy będą w tej minucie jeszcze 2 inne aktywności to zasady stosuje się odpowiednio - najdłuższa lub dla dwóch tyle samo trwających - ta późniejsza


Oczy wiście zasada działa pod warunkiem że w pierwsza i trzecia minuta nie jest zapisana przez tachograf jako jazda - inaczej z automatu przyjmuje ze druga - środkowa minuta to jazda. (041)

Można sobie poczytać to w rozporządzeniu nr 1266/2009 - wymaganie (Requirement) 041 i 042
Ostateczna uwaga - 41 absolutnie nie pomaga w podjazdach, 42 pomoże jeśli się odpowiednio pilnuje czasu jazdy (29 sekund lub mniej) i czasu przerw (mnie wychodzi conajmniej 62 sekundy lub więcej)

1

~Zakręcony
Fro... co z tego, że będziesz pilnował czasu? Na tachografie zmieni Ci się stan licznika (wystarczy 100m. ) oraz zostanie zarejestrowana jakaś tam prędkość. Powyższe będzie z pewnością podstawą do ukarania jeżeli oczywiście karta była zalogowana, a Ty odbierałeś odpoczynek.
Assad
Zakręcony, szukanie dziury w całym to zapewne dziś jedyne twoje zajęcie?
~Zakręcony
Assad... to nie ja szukam dziury w ustawie o tachografach i to nie ja ściemniam, że można przerywać odpoczynek wykorzystując regułę jednej minuty. Zwracam uwagę innych, żeby nie poddawali się oszustom sugerującym, że można przerywać pauzę dzięki powyższej regule.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.177.173

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels