Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Reguła jednej minuty czyli jak tworzy się plotka.

ID: 202718


Na jednym z branżowych portali wyczytałam że reguła jednej minuty polega na tym że tachograf zapisuje taki stan danej minuty jaki jest w niej przeważający. Czyli jeśli w danej minucie 29 sekund będzie jazdy i 31 odpoczynku to cała minuta będzie zaliczona do odpoczynku. Jest to szczególnie ważne, ponieważ umożliwia poruszanie się w korkach czy robienie tzw. drobnych podjazdów oczywiście zachowując podstawową zasadę iż w danej minucie musi być więcej odpoczynku niż jazdy.
a*alizując powyższe zdanie wychodzi na to, że stanie w korku jest odpoczynkiem. Odpoczynkiem jest również podjeżdżanie pod rampę stosując odpowiednie przerwy w odpowiednim czasie. Ogólnie wychodzi na to, że wszystko jest odpoczynkiem pod warunkiem, że pilnujesz tachografu, aby nie zarejestrował na karcie innych czynności. Najciekawsze w tym wszystkim jest stwierdzenie, że przerywanie prawdziwego odpoczynku w ten sposób jest legalne i w pełni akceptowalne przez służby kontrolne... Czy ludzie piszący takie rzeczy są normalni? Czy znają podstawowe zasady odbierania odpoczynku?

~Zakręcony
*.dynamic.chello.pl

Posty (157)

~Zakręcony
jak w temacie...
~alili
Taak, Jest akceptowana przez kontrolujących, bo oni sami nie chcą sobie roboty i papierków dokładać. Lepiej za pasy 30euro dowalić, niż auto pod komputer podpinać. Gorzej jak któryś zechce porównać zapisy z tacha z odczytem komputera ciężarówki. Może paść niewygodne pytanie, dlaczego skrzynia biegów chodziła i abs rejestrował ruch, skoro kierman miał łóżko? Osobiście nie słyszałem o przypadkach tak skrupulatnej kontroli, ale wszystko jest realne.
KapitanNemo
W oryginalnym, fabrycznym ustawieniu Tacho po zatrzymaniu auta pozostaje na tzw. młotkach. Ustawodawca zapewne to właśnie miał na uwadze wprowadzając zasadę 'jednej minuty". Ja u siebie nie mam tego typu tacha, a szkoda, bo wczoraj sam przejazd przez Milano we Włoszech zabrał mi 3 godziny w których raptem ujechałem może z 15 km. Takie straty już się nie odrobi. Pomimo iż później miałem jeszcze czas pracy, to niestety czasu jazdy mi brakło. Jest to bardzo dobre rozwiązanie pod warunkiem że tachograf nie był przerobiony. Zresztą czy naprawdę znajdują się tacy głupcy którzy w czasie podjazdów w korkach "kręciliby" pauzę?Szczerze wątpię. To byłoby szyte zbyt grubymi nićmi.

-2

~Zakręcony
Zastanawiam się co będzie w razie stłuczki w trakcie "legalnego" odpoczynku w korku?
~Zakręcony
KapitanNemo... zajrzyj na strony sprzedające tzw. stopery do tachografów i przeczytaj co sugerują sprzedawcy.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.16.206.12

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels