ID: 186409
Zapobieganie kradzieży zaczyna się w momencie zlecania transportu
ID: 186409
ID: 186409
Kradzież towarów w transporcie drogowym osiągnęła niepokojące rozmiary w ciągu ostatnich lat.
Kradzież towarów w transporcie drogowym osiągnęła niepokojące rozmiary w ciągu ostatnich lat.
~etransport.pl
Posty (65)
ese
| ~nawaliony (2016-03-10 10:01:48) -Bo chłopaki na parkingu tak mówili? | |||
~sid | bo tylko zlodziej pojedzie za 3 zl /km | |||
~sid | - a u zlodzieja tylko zlodziej sie zatrudni | |||
~nawaliony | koliego ese. przewozy krajowe odbywaja sie na podstawie prawa przewozowego danego kraju, natomiast cemerka ma zastosowanie w przewozach zagramanicznych, powiedzmy z jednego kraja do drugiego, na podstawie konwencji cmr. jako takie, ceemerek nie powinno sie stosować w przewozach krajowych. słyszałem jednak o wyjątkach. musze sie jeszcza dowiedzieć. | |||
ese
| Powiedział co wiedział. Bez niespodzianek | -1 | ||
ese
| ~nawaliony (2016-03-10 10:17:34) - Oooo... Opinia się zmienia? Doczytało się nieco? A dlaczego nie można by stosować tych druków w transporcie krajowym? Takie rzeczy właśnie FACHOWIEC z marszu powinien znać. Jak (wierzący) pacierz. Bo od tego może dużo zależeć | |||
~nawaliony | koliego ese. czy słowa "nie powinno" dobrze zrozumiałeś czy masz problemy z interpretacja lub budową zdania?? | |||
~nawaliony | nic nie musiałem czytać. pamiętam to jeszcze ze szkolenia przeciw pożarowego. | |||
ese
| Nie powinno? A dlaczego? | |||
ese
| Jest też różnica miedzy n. p. "Nie powinno się stosować", a "Nie wolno stosować". | |||
Yeti
| Ese, na podstawie doswiadczen praktycznych informuje Cie, ze mozna wystawic CMR na podany przez Ciebie przykladowy przewoz towaru. Jest to traktowane jak wystawienie CMR w kabotazu, albo prosciej - jest akceptowana forma krajowego listu przewozowego. Po prostu uzywa sie najpopularniejszego ogolnie znanego i najwygodniejszego wzoru dokumentu. Zapewniam Cie, ze wielokrotnie bylem kontrolowany, przez ITD, na UC, przez policje, wielokrotnie o to pytalem, i podaje wiarygodna i sprrawdzona informacje. | |||
ese
| Zaś "przeciwpożarowego" piszemy łącznie. | |||
ese
| Yeti (2016-03-10 10:33:39) -Przewóz z Koszalina do Płocka to kabotaż? Na pewno? | |||
~nawaliony | nie wiem czy sie doczytałeś, ale można stosować w wyjątkowych sytuacjach. jesteś na załadunku i brak ci listów przewozowych. to może nie podejmiesz ładunku i na pusto wrócisz. inspektorki nic ci nie zrobią. robisz tylko wpis | |||
Yeti
| Ese, czepiasz sie, czy przyjmujesz spradzona informacje, ktorej szukasz, czy szukasz okazji do zaczepki? Podalem uzasadnienie przykladu, abys latwiej zrozumial, ale skoro masz z tym trudnosci to odpowiem najprosciej jak tylko sie da: MOZNA. | |||
~nawaliony | ese nie baw sie w jębzykoznawce, bo zaraz ja twoje byki zaczne wyciągać a uzbierało sie ich sporo na poloniste raczej mi nie wygladasz. | |||
~gnebca gamoni | pierwsze slysze by w krajowych przewozach nie wolno było stosować CMR może ese poda jakas ustawe która zabrania | 1 | ||
~nawaliony | ese-wstał lewa noga z łóżka i szuka słomki do oka. on wie, że gdzieś dzw onią, tylko nie wie, w którym kościele ha ha ha | 1 | ||
ese
| Yeti (2016-03-10 10:42:19) -Nie. Nie czepiam się. Tym bardziej, że nie zasługujesz na to, bo mówisz z sensem i na poziomie. Ale 1. Wiedza fachowa to nie "pytałem i powiedzieli że można". To coś co się wie. 2. Popatrz powyżej. Ty mówisz że mozna. Drugi (podobno dobrze zorientowany), że powinno sie. Nie można. Więc jak? Poza tym, włączyłeś w to kabotaż. | |||
ese
| ~gnebca gamoni (2016-03-10 10:45:26) -Nie dziwi mnie. Bo widać gołym okiem poziom wiedzy. Musiałbyś zacząć od zera. | |||
ese
| *... Drugi (podobno dobrze zorientowany), że NIE powinno sie. Nie można | |||
~nawaliony | ese podaj ten przepis | |||
ese
| ~nawaliony (2016-03-10 10:51:25) - Takiemu FACHOWCOWI??? | |||
~nawaliony | ese podaj, gdzie to możemy przeczytać. konwencja kategorycznie tego nie zakazuje. nie ma tam słowa "nie można" ni "zabrania sie" | |||
Yeti
| Nie bede wadzil sie o slowa, Ese. Podalem sprawdzona i potwierdzona informacje, jesli uznasz ja za wartosciowa, to mozesz zastosowac ja praktycznie, jesli nie, to nikt Cie do tego nie zmusza. Pozdro i szerokosci. | |||
zibi1906
| Chwilowa przerwa 8594; Konwencja CMR w przewozie krajowym? Opublikow ano 16/07/2013, autor: Paweł Judek Wczoraj jedna z Czytelniczek w korespondencji mailowej zadała interesujące pytanie: czy strony mimo realizacji transportu tylko na terenie kraju, mogą w drodze warunków zlecenia transportowego umówić się, że kwestię przedmiotowego transportu regulować będą przepisy Konwencji CMR, a nie ustawa. Kwestia jest na tyle istotna, że uznałem, iż warto odpowiedzią podzielić się również z innymi odwiedzającymi bloga. Co stanowią przepisy W braku umowy stron sprawa jest klarowna. Prawo przewozowe w art. 1 wskazuje, iż stosuje się je do wszystkich umów o przewóz osób i rzeczy z wyjątkiem transportu morskiego, lotniczego i konnego. Bez wątpienia więc wszystkie krajowe przewozy drogowe podlegają prawu przewozowemu. Z kolei art. 1 Konwencji CMR stanowi, iż ma ona zastosowanie do przewozów, w których miejsce załadunku i rozładunku znajdują się w różnych krajach, z których co najmniej jeden musi być stroną Konwencji (a jest tych krajów całkiem sporo, co widać na załączonej mapce). Jeśli więc nie ma umowy, do przewozu krajowego Konwencji CMR zastosować nie można. Co jednak, gdy strony w umowie wpiszą np. : W zakresie nieuregulowanym umową zastosowanie mają postanowienia Konwencji CMR. Taki zapis należałoby rozważyć w dwóch wariantach. Umowa o zastosowanie Konwencji W pierwszym wariancie taki zapis można by potraktować jako wybór prawa obcego dokonany na podstawie art. 3 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I). Pojawia się jednak pytanie, czy taki wybór byłby dopuszczalny. W mojej ocenie nie 8211; przedmiotem wyboru może być bowiem tylko prawo obowiązujące w innym kraju, a nie przepisy konwencji międzynarodowej, która nie ma charakteru prawa krajowego i nie jest w stanie całościowo regulować danej umowy. Pośrednio wskazuje na to pkt 13 preambuły do w/w rozporządzenia, który mówi, iż rozporządzenie nie wyłącza możliwości włączenia przez strony do umowy 8211; na zasadzie wskazania materialnoprawnego 8211; przepisów prawa innego niż krajowe lub postanowień konwencji międzynarodowej. Z treści tego postanowienia wynika, iż przepisy prawa innego niż krajowe mogą być tylko włączone do umowy, jak każde inne postanowienia umowne. Dodatkowo zgodnie z art. 3 ust. 3 rozporządzenia, jeśli wszystkie elementy stanu faktycznego zlokalizowane są w państwie innym niż to, którego prawo zostało wybrane, dokonany przez strony wybór nie może naruszać stosowania tych przepisów prawa tego innego państwa, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Powyższy przepis również potwierdza, że wybór może dotyczy tylko prawa innego państwa a nie konwencji. Ponadto wybór nie może służyć obejście bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa krajowego, które i tak znajdą zastosowanie, jeśli w danym kraju znajdują się wszystkie elementy stanu faktycznego. Strony nie mogą więc umówić się na stosowanie Konwencji CMR do przewozu krajowego, a nawet gdyby taka umowa była dopuszczalna, to i tak nie wyłącza zastosowania przepisów prawa przewozowego, które są bezwzględnie obowiązujące. Postanowienia Konwencji jako składnik umowy W drugim wariancie wspomniany zapis można by rozumieć jako włączenie do umowy wszystkich postanowień Konwencji CMR. W świetle przywołanych powyżej przepisów rozporządzenia Rzym I taka konstrukcja byłaby jak najbardziej dopuszczalna. Strony uzgadniałyby w ten sposób, że treść łączącej je umowy obejmuje nie tylko to, co wynika z jej tekstu, ale także treść wszystkich przepisów zawartych w Konwencji CMR regulujących prawa i obowiązki stron. Czy jednak taki zabieg przyniósłby skutek, o który stronom chodziło 8211; czyli stosowanie Konwencji zamiast prawa krajowego? W przypadku przewozu na terenie Polski zdecydowanie nie. Polskie prawo przewozowe ma bowiem charakter bezwzględnie obowiązujący, co oznacza, że postanowienia umowy przewozu muszą być z nim zgodne. W każdym więc wypadku, w którym przepisy Konwencji CMR odbiegałyby od prawa przewozowego (np. w zakresie limitów odpowiedzialności przewoźnika), i tak pierwszeństwo miałyby postanowienia prawa przewozowego. W praktyce więc i tak dana umowa podlegałaby prawu przewozowego, a przepisy Konwencji CMR miałyby w niej znaczenie marginalne. Inaczej byłoby, gdyby wspomniany zapis zastosowano do przewozu w kraju, w którym prawo przewozowe nie jest bezwzględnie obowiązujące. Wówczas postanowienia Konwencji CMR jako włączone do umowy regulowałyby prawa i obowiązki stron. Reasumując, w przypadku przewozów na terenie Polski zawsze pierwszeństwo będzie miało prawo przewozowe, a Konwencja CMR może mieć jedynie niewielkie zastosowanie. | 1 | ||
~nawaliony | ese nie jestem FACHOWCEM w przepisach. wiem tylko to, co powinienem wiedzieć, o ile jest mi to przydatne w moim zawodzie. nie studiuje stron internetowych w przeciwieństwie do ciebie a w związku z tym, nie wydziwiam, jak ty. każdy przepis cza umiec odpowiednio interpretować a tobie tego brakuje | |||
~nawaliony | ha ha ha zibi następny poszukiwacz internetowy sie znalazł. ile czasu zajeło ci znalezienie tego.? | -1 | ||
zibi1906
| nawaliony no "cza"... cza, cza, cza. | |||
zibi1906
| ~nawaliony (2016-03-10 11:00:31) ha ha ha zibi następny poszukiwacz internetowy sie znalazł. ile czasu zajeło ci znalezienie tego Niewiele . Poszedłem na "szczała". |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.