Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zapobieganie kradzieży zaczyna się w momencie zlecania transportu

ID: 186409


Kradzież towarów w transporcie drogowym osiągnęła niepokojące rozmiary w ciągu ostatnich lat.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (65)

ese
~nawaliony
(2016-03-10 10:01:48) -Bo chłopaki na parkingu tak mówili?
~sid
bo tylko zlodziej pojedzie za 3 zl /km
~sid
- a u zlodzieja tylko zlodziej sie zatrudni
~nawaliony
koliego ese.
przewozy krajowe odbywaja sie na podstawie prawa przewozowego danego kraju, natomiast cemerka ma zastosowanie w przewozach zagramanicznych, powiedzmy z jednego kraja do drugiego, na podstawie konwencji cmr.
jako takie, ceemerek nie powinno sie stosować w przewozach krajowych.
słyszałem jednak o wyjątkach.
musze sie jeszcza dowiedzieć.
ese
Powiedział co wiedział. Bez niespodzianek

-1

ese
~nawaliony
(2016-03-10 10:17:34) - Oooo... Opinia się zmienia? Doczytało się nieco? A dlaczego nie można by stosować tych druków w transporcie krajowym? Takie rzeczy właśnie FACHOWIEC z marszu powinien znać. Jak (wierzący) pacierz. Bo od tego może dużo zależeć
~nawaliony
koliego ese.
czy słowa "nie powinno" dobrze zrozumiałeś czy masz problemy z interpretacja lub budową zdania??
~nawaliony
nic nie musiałem czytać.
pamiętam to jeszcze ze szkolenia przeciw pożarowego.
ese
Nie powinno? A dlaczego?
ese
Jest też różnica miedzy n. p. "Nie powinno się stosować", a "Nie wolno stosować".
Yeti
Ese, na podstawie doswiadczen praktycznych informuje Cie, ze mozna wystawic CMR na podany przez Ciebie przykladowy przewoz towaru. Jest to traktowane jak wystawienie CMR w kabotazu, albo prosciej - jest akceptowana forma krajowego listu przewozowego. Po prostu uzywa sie najpopularniejszego ogolnie znanego i najwygodniejszego wzoru dokumentu. Zapewniam Cie, ze wielokrotnie bylem kontrolowany, przez ITD, na UC, przez policje, wielokrotnie o to pytalem, i podaje wiarygodna i sprrawdzona informacje.
ese
Zaś "przeciwpożarowego" piszemy łącznie.
ese
Yeti
(2016-03-10 10:33:39) -Przewóz z Koszalina do Płocka to kabotaż? Na pewno?
~nawaliony
nie wiem czy sie doczytałeś, ale można stosować w wyjątkowych sytuacjach.
jesteś na załadunku i brak ci listów przewozowych. to może nie podejmiesz ładunku i na pusto wrócisz. inspektorki nic ci nie zrobią.
robisz tylko wpis
Yeti
Ese, czepiasz sie, czy przyjmujesz spradzona informacje, ktorej szukasz, czy szukasz okazji do zaczepki? Podalem uzasadnienie przykladu, abys latwiej zrozumial, ale skoro masz z tym trudnosci to odpowiem najprosciej jak tylko sie da: MOZNA.
~nawaliony
ese
nie baw sie w jębzykoznawce, bo zaraz ja twoje byki zaczne wyciągać a uzbierało sie ich sporo
na poloniste raczej mi nie wygladasz.
~gnebca gamoni
pierwsze slysze by w krajowych przewozach nie wolno było stosować CMR

może ese poda jakas ustawe która zabrania

1

~nawaliony
ese-wstał lewa noga z łóżka i szuka słomki do oka.
on wie, że gdzieś dzw onią, tylko nie wie, w którym kościele ha ha ha

1

ese
Yeti
(2016-03-10 10:42:19) -Nie. Nie czepiam się. Tym bardziej, że nie zasługujesz na to, bo mówisz z sensem i na poziomie. Ale 1. Wiedza fachowa to nie "pytałem i powiedzieli że można". To coś co się wie. 2. Popatrz powyżej. Ty mówisz że mozna. Drugi (podobno dobrze zorientowany), że powinno sie. Nie można. Więc jak?
Poza tym, włączyłeś w to kabotaż.
ese
~gnebca gamoni
(2016-03-10 10:45:26) -Nie dziwi mnie. Bo widać gołym okiem poziom wiedzy. Musiałbyś zacząć od zera.
ese
*... Drugi (podobno dobrze zorientowany), że NIE powinno sie. Nie można
~nawaliony
ese
podaj ten przepis
ese
~nawaliony
(2016-03-10 10:51:25) - Takiemu FACHOWCOWI???
~nawaliony
ese
podaj, gdzie to możemy przeczytać.
konwencja kategorycznie tego nie zakazuje.
nie ma tam słowa "nie można" ni "zabrania sie"
Yeti
Nie bede wadzil sie o slowa, Ese. Podalem sprawdzona i potwierdzona informacje, jesli uznasz ja za wartosciowa, to mozesz zastosowac ja praktycznie, jesli nie, to nikt Cie do tego nie zmusza. Pozdro i szerokosci.
zibi1906
Chwilowa przerwa 8594;
Konwencja CMR w przewozie krajowym?
Opublikow ano 16/07/2013, autor: Paweł Judek
Wczoraj jedna z Czytelniczek w korespondencji mailowej zadała interesujące pytanie: czy strony mimo realizacji transportu tylko na terenie kraju, mogą w drodze warunków zlecenia transportowego umówić się, że kwestię przedmiotowego transportu regulować będą przepisy Konwencji CMR, a nie ustawa. Kwestia jest na tyle istotna, że uznałem, iż warto odpowiedzią podzielić się również z innymi odwiedzającymi bloga.

Co stanowią przepisy

W braku umowy stron sprawa jest klarowna. Prawo przewozowe w art. 1 wskazuje, iż stosuje się je do wszystkich umów o przewóz osób i rzeczy z wyjątkiem transportu morskiego, lotniczego i konnego. Bez wątpienia więc wszystkie krajowe przewozy drogowe podlegają prawu przewozowemu.

Z kolei art. 1 Konwencji CMR stanowi, iż ma ona zastosowanie do przewozów, w których miejsce załadunku i rozładunku znajdują się w różnych krajach, z których co najmniej jeden musi być stroną Konwencji (a jest tych krajów całkiem sporo, co widać na załączonej mapce).

Jeśli więc nie ma umowy, do przewozu krajowego Konwencji CMR zastosować nie można.

Co jednak, gdy strony w umowie wpiszą np. :

W zakresie nieuregulowanym umową zastosowanie mają postanowienia Konwencji CMR.

Taki zapis należałoby rozważyć w dwóch wariantach.

Umowa o zastosowanie Konwencji

W pierwszym wariancie taki zapis można by potraktować jako wybór prawa obcego dokonany na podstawie art. 3 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).

Pojawia się jednak pytanie, czy taki wybór byłby dopuszczalny. W mojej ocenie nie 8211; przedmiotem wyboru może być bowiem tylko prawo obowiązujące w innym kraju, a nie przepisy konwencji międzynarodowej, która nie ma charakteru prawa krajowego i nie jest w stanie całościowo regulować danej umowy. Pośrednio wskazuje na to pkt 13 preambuły do w/w rozporządzenia, który mówi, iż rozporządzenie nie wyłącza możliwości włączenia przez strony do umowy 8211; na zasadzie wskazania materialnoprawnego 8211; przepisów prawa innego niż krajowe lub postanowień konwencji międzynarodowej. Z treści tego postanowienia wynika, iż przepisy prawa innego niż krajowe mogą być tylko włączone do umowy, jak każde inne postanowienia umowne.

Dodatkowo zgodnie z art. 3 ust. 3 rozporządzenia, jeśli wszystkie elementy stanu faktycznego zlokalizowane są w państwie innym niż to, którego prawo zostało wybrane, dokonany przez strony wybór nie może naruszać stosowania tych przepisów prawa tego innego państwa, których nie można wyłączyć w drodze umowy.

Powyższy przepis również potwierdza, że wybór może dotyczy tylko prawa innego państwa a nie konwencji. Ponadto wybór nie może służyć obejście bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa krajowego, które i tak znajdą zastosowanie, jeśli w danym kraju znajdują się wszystkie elementy stanu faktycznego.

Strony nie mogą więc umówić się na stosowanie Konwencji CMR do przewozu krajowego, a nawet gdyby taka umowa była dopuszczalna, to i tak nie wyłącza zastosowania przepisów prawa przewozowego, które są bezwzględnie obowiązujące.

Postanowienia Konwencji jako składnik umowy

W drugim wariancie wspomniany zapis można by rozumieć jako włączenie do umowy wszystkich postanowień Konwencji CMR. W świetle przywołanych powyżej przepisów rozporządzenia Rzym I taka konstrukcja byłaby jak najbardziej dopuszczalna. Strony uzgadniałyby w ten sposób, że treść łączącej je umowy obejmuje nie tylko to, co wynika z jej tekstu, ale także treść wszystkich przepisów zawartych w Konwencji CMR regulujących prawa i obowiązki stron.

Czy jednak taki zabieg przyniósłby skutek, o który stronom chodziło 8211; czyli stosowanie Konwencji zamiast prawa krajowego?

W przypadku przewozu na terenie Polski zdecydowanie nie. Polskie prawo przewozowe ma bowiem charakter bezwzględnie obowiązujący, co oznacza, że postanowienia umowy przewozu muszą być z nim zgodne. W każdym więc wypadku, w którym przepisy Konwencji CMR odbiegałyby od prawa przewozowego (np. w zakresie limitów odpowiedzialności przewoźnika), i tak pierwszeństwo miałyby postanowienia prawa przewozowego. W praktyce więc i tak dana umowa podlegałaby prawu przewozowego, a przepisy Konwencji CMR miałyby w niej znaczenie marginalne.

Inaczej byłoby, gdyby wspomniany zapis zastosowano do przewozu w kraju, w którym prawo przewozowe nie jest bezwzględnie obowiązujące. Wówczas postanowienia Konwencji CMR jako włączone do umowy regulowałyby prawa i obowiązki stron.

Reasumując, w przypadku przewozów na terenie Polski zawsze pierwszeństwo będzie miało prawo przewozowe, a Konwencja CMR może mieć jedynie niewielkie zastosowanie.

1

~nawaliony
ese
nie jestem FACHOWCEM w przepisach.
wiem tylko to, co powinienem wiedzieć, o ile jest mi to przydatne w moim zawodzie.
nie studiuje stron internetowych w przeciwieństwie do ciebie a w związku z tym, nie wydziwiam, jak ty.
każdy przepis cza umiec odpowiednio interpretować a tobie tego brakuje
~nawaliony
ha ha ha zibi
następny poszukiwacz internetowy sie znalazł.
ile czasu zajeło ci znalezienie tego.?

-1

zibi1906
nawaliony no "cza"... cza, cza, cza.
zibi1906
~nawaliony
(2016-03-10 11:00:31) ha ha ha zibi
następny poszukiwacz internetowy sie znalazł.
ile czasu zajeło ci znalezienie tego



Niewiele .
Poszedłem na "szczała".
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.212

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels