Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Polscy młodzi kierowcy są w czołówce państw UE jako sprawcy wypadków

ID: 173677


Wprowadzane w ostatnich latach zmiany w szkoleniu i egzaminowaniu kandydatów na kierowców nie wpłynęły na razie znacząco na poprawę bezpieczeństwa na drogach.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (81)

barracuda
Za to się nie wysyła do diabła. :-)
barracuda
Ja jednak, wolę myśleć co mówię.
diabel
No ten kierunek też jest dobry :)
barracuda
Wracając do wątku. Mało jest instruktorów na ciężkie kategorie, którzy mają rzeczywistą praktykę jako kierowcy ciężarówek i autobusów. Większość ma tylko uprawnienia. Może tak być, że wrócę do zawodu. Mam i praktykę i uprawnienia. Ale jak szkolenie "znormalnieje".

1

diabel
No byłby to jakiś dobry początek gdyby ktoś kto ma nauczać wiedział czego uczy a nie tylko ćwiczy kandydata jak małpkę wykonywać określone czynności, jak na chwilę obecną są tylko rankingi ilości zdanych egzaminów a byłoby miło jakby to poszło w kierunku jakości ''wypuszczanych'' kierowców.
barracuda
Niestety, jest tak, że trzeba ćwiczyć na bramkach-bo bez tego nie ma mowy o egzaminie. Średnio zdolnemu człowiekowi, zabiera to połowę jazd. To co zostaje, musi być jeżdżone w okolicach WORD. Gdybyś miał szkołę jazdy-tak samo byś szkolił. Jeśli nie zostaną zlikwidowane bramki-nic się nie zmieni. Kursanci po to przychodzą, żeby zdać egzamin. Szkoła MUSI ich do tego przygotować. Zobaczymy, co dadzą zmiany w szkoleniu od Nowego Roku.
diabel
No tym pisałem, że szkoły uczą zdać egzamin a nie jeździć, trudno się dziwić takiej sytuacji, nie wiem czy czytałeś co na wstępie napisałem, nie chodzi tu o wyższe kategorie ale ogólnie o początki przygody z kierownicą, konkretnie o zmiany w zakresie kategorii B1.
barracuda
Oby się komuś to udało. Nie pamiętam już ile petycji podpisałem o zmianę programu szkolenia i NIC. Tak od 25 lat. Tak samo o tym, że czynny instruktor, czy egzaminator, nie powinien chodzić na kurs na przewóz rzeczy i osób-bo ma przecież prawo ich prowadzenia. Już nie wierzę, że jakaś władza to zmieni.
diabel
23 lata temu robiłem w wojsku prawo jazdy na ciężarówki, miałem kilka razy więcej godz jazdy po placu i mieście niż obecnie kursant, wszystko jak to w wojsku, ćwiczone do ''bólu'', egzamin państwowy zdany za pierwszym razem, zero błędów, ale co potem, z pewnością nie byłem kierowcą pomimo ''papierów'', niewiele też rozumiałem z tego wszystkiego, byłem wyćwiczony jak ''małpka'' ale w normalnym codziennym ruchu wszystkiego trzeba się było uczyć od nowa.
barracuda
Nikt, przy zdrowych zmysłach, nie wymaga od nowego kierowcy praktyki. Tak było zawsze i tak jest dziś.
eltra
a mój młody kierowca miał dziś stłuczkę dostał 220 zł mandatu i pojechał dalej i od dziś już wie co to jest martwy punkt w ciężarówce zatrudniam kilku młodych kierowców i nie powodują więcej wypadków jak te stare wygi
diabel
Ale można coś zmienić, tym bardziej, że artykuł właśnie potwierdza to wszystko, a zacząć trzeba od początku, jak wspomniałem zmieniając kategorię B1, z możliwości jazdy samemu tylko autem spełniającym określone warunki na możliwość jazdy autem jak w kategorii B, do ukończenia 18 roku życia tylko pod kontrolą osoby nadzorującej, to są ważne 2 lata w życiu młodego człowieka, zdobycie właśnie takiej praktyki zanim wsiądzie się samemu za kierownicę.
barracuda
eltra, Jeśli chodzi o kierowców ciężarówek-to też mam takie odczucie.
barracuda
diabeł, te określone warunki-to co najmniej założenie hamulca dostępnego dla osoby nadzorującej.
~marek
chociaż w tej sprawie jesteśmy w czołówce UE dobre i to bo w innych sprawach w końcówce.
diabel
Myślę o osobie która najpierw zdaje egzamin na kategorię B1, czyli odbyła już kurs jazdy pod okiem instruktora i zdała egzamin, wtedy możliwość jazdy każdym autem na kat B ale pod kontrolą innej osoby posiadającej prawo jazdy i może określony wiek, jak i oczywiście tak jakby to ona miała prowadzić, czyli trzeźwość i inne, jak i odpowiedzialność za tego co prowadzi żeby wyeliminować przypadkowe osobe nadzorujące typu starszy kolega itp.
~konkret :-)
eltra rutyna tez potrafi na niekorzysc dzialac
ale mysle ze doswiadczenie jest ciezko oszukac.
barracuda
diabel, Nie każdy rodzic np. nadaje się do pilnowania swojego dziecka. Od Nowego Roku ma być trochę zmian. Wątpię, czy za mojego życia, będą takie zmiany, żeby zlikwidować np. durne bramki. Decydenci z KAŻDEJ opcji politycznej, są WYJĄTKOWO argumentoodporni.
~konkret :-)
eltra kolejna sprawa stare wygi nie beda pracowac za cos tam zostanie z frachtu itp. mysle ze wiesz do czego zmierzam.
eltra
konkret,
może i masz racje ale ja i tak będę zatrudniał młodych kierowców bo jak ktoś ma poukładane w głowie to nie ma znaczenia ile ma lat
doświadczeni też kiedyś byli niedoświadczonymi
~konkret :-)
elta absolutnie nie przecze a wrecz popieram"doswiadczen i tez kiedys byli niedoswiadczeni"
je sli moge zapytac Ci wszyscy niedoswiadczeni zarabiaja mniej?
czy dostane szczera odpowiedz?
~konkret :-)
elta-oczywiscie pisalem i pytalem na swoim przykladzie
~mlody
zeby zdobyc doswidczenie jak niema sie ojca wujka kumpla co wezmie w trase to trzeba zaczac od najwiekszego dziada i zlodzieja w wojewodztwie a potem z gorki sluc hac audio book wkuwac jezyk i robota u niemca za godziwa kase do wyboru do koloru
diabel
barracuda
No wiadomo, że nie każdy ale nie musi być to rodzic, pomysł w sumie wziął się z tego, że akurat mam córkę w tym wieku i myślałem o B1 ale nie puszczę jej samej na drogę w czymś takim jak na kat B1, chyba maluch był bezpieczniejszy kiedyś, poza tym, przy okazji każdych wyjazdów na zakupy czy też innej okazji, właśnie wolałbym żeby to ona prowadziła, wtedy mógłbym wytłumaczyć wszelkie sprawy które powinna wiedzieć i rozumieć ale nie jestem w stanie zrobić tego teraz bo, żeby zrozumieć to trzeba to robić czyli jeździć.
~mlody
tak zaczynalem 3 lata temu podstawy anglika ze szkoly a dzis u niemca robie 5 mies, tak wiec uczyc sie nie msrnowac czasu wchodzi pomalu to pkmysl ile rozumiales pol roku temu a jak ci sie niechce to narzekaj dalej na polskich dorobkiewiczow ja z nimi skonczylem po 2 pracodawcy po 2 latach ale czasu nie marnowalem
diabel
~mlody
Temat raczej nie dotyczy tego jak znaleźć lepszą pracę.
eltra
konkret
niedoświadczeni kierowcy przez pierwsze dwa miesiące zarabiają mniej ponieważ jeżdżą z drugim kierowcą a po tym czasie jazda samemu i taka sama kasa jak wszyscy u mnie nie ma dyskryminacji
Aroniek
Panowie ja sie pytam skąd takie statystyki etransport. pl ma? coś mi się wydaje że temat z * wzięty Polacy no jedyna nacja rozchwytywana w Angli Belgi Holandi niemczech i reszcie uni europejskiej ze względu na pracowitość i ogarniecie tematu...

-1

eltra
młody ty się lepiej poducz jeszcze polskiego bo z pisaniem w ojczystym języku u Ciebie słabo

1

~konkret :-)
eltra-jesli tak jest to sie chwali i stawiam plusika:-)
nie ma dyskryminacji to jest piekna rzeczywistosc oby takich wiecej pozytywow!
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.191.195.110

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels